Komunikaty PR

Badanie PMR: Kto kupuje artykuły sportowe marki własnej?

2021-05-21  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Sprzęt sportowy i akcesoria sportowe nie są bardzo popularnymi kategoriami produktowymi kupowanymi pod markami własnymi. Według badania PMR z grudnia 2020 r., tego rodzaju produkty kupuje mniej niż 30% Polaków.

 

W badaniu na próbie reprezentatywnej zakup artykułów sportowych marki własnej (sprzęt i akcesoria, bez odzieży i obuwia) zadeklarowało 25% badanych. Płeć nie jest istotnym czynnikiem różnicującym, w przeciwieństwie do wieku. Wynika to z częstszego uprawiania sportu przez osoby młodsze ogółem. Artykuły sportowe marek własnych kupuje 38% Polaków w wieku do 24 roku życia i tylko 16% osób w wieku 50+. Odsetek deklaracji rośnie również wraz z poziomem wykształcenia i jest nieznacznie wyższy wśród mieszkańców wsi niż miast (różnica 3 p.p.).

 

Artykuły sportowe marki własnej rzadkim wyborem

PMR przeprowadził również badanie na próbie celowej osób kupujących marki własne, by lepiej poznać zwyczaje zakupowe tej grupy konsumentów. Artykuły sportowe marek własnych kupuje około jedna piąta osób deklarujących zakupy marek własnych ogółem. Niższy odsetek wskazań zanotowały tylko elektronika i alkohole (więcej o tych dwóch ostatnich kategoriach pisaliśmy tutaj i tutaj).

W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, zakupu produktów sportowych marek własnych dokonał co 10 respondent. Należy wziąć jednak pod uwagę, że negatywny wpływ na odsetek wskazań w tej kategorii mogła mieć data przeprowadzania badania (grudzień). Dlatego też, kolejne 12% dokonało zakupu 2-3 miesiące temu, ale już 15% wskazało ostatni zakup 3-6 miesięcy wcześniej, a aż 22 – dalej niż pół roku wstecz.

 

Dla dzieci kupujemy częściej

Co istotne, wśród gospodarstw domowych posiadających dzieci do 12 roku życia artykuły i sprzęt sportowy marek własnych kupuje 28% badanych (w porównaniu do 19% ogółem). Z drugiej strony, takie osoby kupują produkty marek własnych częściej. Około 12% dokonało zakupu w ciągu ostatniego miesiąca (ogółem: 9%), a 31%, w porównaniu do 42% ogółem w ogóle nie kupuje tego rodzaju produktów.

Można założyć, że znaczna część z kupowanych produktów sportowych marki własnej przeznaczona jest do użytkowania przez dzieci. W innym badaniu przeprowadzonym przez PMR we wrześniu 2020 r. wśród osób kupujących artykuły sportowe, tylko 14% badanych nigdy nie kupowało takich produktów dla dzieci. Około 30% natomiast, zrobiło zakupy w ciągu ostatniego miesiąca.

 

Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.