Badanie PMR: Kto kupuje artykuły sportowe marki własnej?


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Sprzęt sportowy i akcesoria sportowe nie są bardzo popularnymi kategoriami produktowymi kupowanymi pod markami własnymi. Według badania PMR z grudnia 2020 r., tego rodzaju produkty kupuje mniej niż 30% Polaków.
W badaniu na próbie reprezentatywnej zakup artykułów sportowych marki własnej (sprzęt i akcesoria, bez odzieży i obuwia) zadeklarowało 25% badanych. Płeć nie jest istotnym czynnikiem różnicującym, w przeciwieństwie do wieku. Wynika to z częstszego uprawiania sportu przez osoby młodsze ogółem. Artykuły sportowe marek własnych kupuje 38% Polaków w wieku do 24 roku życia i tylko 16% osób w wieku 50+. Odsetek deklaracji rośnie również wraz z poziomem wykształcenia i jest nieznacznie wyższy wśród mieszkańców wsi niż miast (różnica 3 p.p.).
Artykuły sportowe marki własnej rzadkim wyborem
PMR przeprowadził również badanie na próbie celowej osób kupujących marki własne, by lepiej poznać zwyczaje zakupowe tej grupy konsumentów. Artykuły sportowe marek własnych kupuje około jedna piąta osób deklarujących zakupy marek własnych ogółem. Niższy odsetek wskazań zanotowały tylko elektronika i alkohole (więcej o tych dwóch ostatnich kategoriach pisaliśmy tutaj i tutaj).
W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, zakupu produktów sportowych marek własnych dokonał co 10 respondent. Należy wziąć jednak pod uwagę, że negatywny wpływ na odsetek wskazań w tej kategorii mogła mieć data przeprowadzania badania (grudzień). Dlatego też, kolejne 12% dokonało zakupu 2-3 miesiące temu, ale już 15% wskazało ostatni zakup 3-6 miesięcy wcześniej, a aż 22 – dalej niż pół roku wstecz.
Dla dzieci kupujemy częściej
Co istotne, wśród gospodarstw domowych posiadających dzieci do 12 roku życia artykuły i sprzęt sportowy marek własnych kupuje 28% badanych (w porównaniu do 19% ogółem). Z drugiej strony, takie osoby kupują produkty marek własnych częściej. Około 12% dokonało zakupu w ciągu ostatniego miesiąca (ogółem: 9%), a 31%, w porównaniu do 42% ogółem w ogóle nie kupuje tego rodzaju produktów.
Można założyć, że znaczna część z kupowanych produktów sportowych marki własnej przeznaczona jest do użytkowania przez dzieci. W innym badaniu przeprowadzonym przez PMR we wrześniu 2020 r. wśród osób kupujących artykuły sportowe, tylko 14% badanych nigdy nie kupowało takich produktów dla dzieci. Około 30% natomiast, zrobiło zakupy w ciągu ostatniego miesiąca.
Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.