Komunikaty PR

Badanie PMR: Kto kupuje artykuły sportowe marki własnej?

2021-05-21  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Sprzęt sportowy i akcesoria sportowe nie są bardzo popularnymi kategoriami produktowymi kupowanymi pod markami własnymi. Według badania PMR z grudnia 2020 r., tego rodzaju produkty kupuje mniej niż 30% Polaków.

 

W badaniu na próbie reprezentatywnej zakup artykułów sportowych marki własnej (sprzęt i akcesoria, bez odzieży i obuwia) zadeklarowało 25% badanych. Płeć nie jest istotnym czynnikiem różnicującym, w przeciwieństwie do wieku. Wynika to z częstszego uprawiania sportu przez osoby młodsze ogółem. Artykuły sportowe marek własnych kupuje 38% Polaków w wieku do 24 roku życia i tylko 16% osób w wieku 50+. Odsetek deklaracji rośnie również wraz z poziomem wykształcenia i jest nieznacznie wyższy wśród mieszkańców wsi niż miast (różnica 3 p.p.).

 

Artykuły sportowe marki własnej rzadkim wyborem

PMR przeprowadził również badanie na próbie celowej osób kupujących marki własne, by lepiej poznać zwyczaje zakupowe tej grupy konsumentów. Artykuły sportowe marek własnych kupuje około jedna piąta osób deklarujących zakupy marek własnych ogółem. Niższy odsetek wskazań zanotowały tylko elektronika i alkohole (więcej o tych dwóch ostatnich kategoriach pisaliśmy tutaj i tutaj).

W ciągu ostatniego miesiąca poprzedzającego badanie, zakupu produktów sportowych marek własnych dokonał co 10 respondent. Należy wziąć jednak pod uwagę, że negatywny wpływ na odsetek wskazań w tej kategorii mogła mieć data przeprowadzania badania (grudzień). Dlatego też, kolejne 12% dokonało zakupu 2-3 miesiące temu, ale już 15% wskazało ostatni zakup 3-6 miesięcy wcześniej, a aż 22 – dalej niż pół roku wstecz.

 

Dla dzieci kupujemy częściej

Co istotne, wśród gospodarstw domowych posiadających dzieci do 12 roku życia artykuły i sprzęt sportowy marek własnych kupuje 28% badanych (w porównaniu do 19% ogółem). Z drugiej strony, takie osoby kupują produkty marek własnych częściej. Około 12% dokonało zakupu w ciągu ostatniego miesiąca (ogółem: 9%), a 31%, w porównaniu do 42% ogółem w ogóle nie kupuje tego rodzaju produktów.

Można założyć, że znaczna część z kupowanych produktów sportowych marki własnej przeznaczona jest do użytkowania przez dzieci. W innym badaniu przeprowadzonym przez PMR we wrześniu 2020 r. wśród osób kupujących artykuły sportowe, tylko 14% badanych nigdy nie kupowało takich produktów dla dzieci. Około 30% natomiast, zrobiło zakupy w ciągu ostatniego miesiąca.

 

Więcej informacji w raporcie PMR Handel detaliczny produktami marek własnych w Polsce 2020/2021 ► https://bit.ly/pmr-marki-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty Biuro prasowe
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.