Badanie PMR: Najbardziej popularnymi artykułami dekoracyjnymi kupowanymi przez P
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony). Zakupów takich częściej dokonywały kobiety, osoby w wieku 35-54 lata oraz mieszkańcy miast. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała zakup dywanu lub dywaniku.
7 na 10 respondentów kupiło dywan
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup dywanu lub dywaniku – 71%. Na taki zakup częściej decydowali się mężczyźni (73% mężczyzn w porównaniu do 3 p.p. mniej kobiet). Produkty takie najczęściej kupują osoby z niższym wykształceniem – 75%, w porównaniu do 69% wśród osób z wykształceniem wyższym.
W przypadku tej grupy produktów, co ciekawe, nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na miejsce zamieszkania (różnica 4 p.p. na korzyść wsi) oraz sytuację mieszkaniową – właścicieli lub współwłaścicieli zamieszkiwanego miejsca zadeklarowało odpowiednio 72% oraz 66%, w stosunku do 72% badanych wynajmujących dom lub mieszkanie deklarujących ten zakup.
Co piąty badany zadeklarował zakup wykładziny
Kolejną kategorią artykułów dekoracyjnych, której zakup zadeklarował co piąty respondent są wykładziny. W przypadku tej kategorii również mężczyźni częściej deklarowali jej zakup – 23% vs. 17% kobiet. Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup wykładziny są właścicielem lub współwłaścicielem zamieszkiwanego miejsca – odpowiednio 22% oraz 17%. Zdecydowanie mniej osób wynajmujących mieszkanie/dom (3%) zadeklarowało taki zakup.
Większość respondentów zakupu wykładziny lub dywanu dokonało w 2019 r. – odpowiednio 71% oraz 78% badanych deklarujących takie zakupy.
<wykres>
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.