Badanie PMR: Najbardziej popularnymi artykułami dekoracyjnymi kupowanymi przez P
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1058926637,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_gif,_small.jpg)
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony). Zakupów takich częściej dokonywały kobiety, osoby w wieku 35-54 lata oraz mieszkańcy miast. Zdecydowana większość respondentów zadeklarowała zakup dywanu lub dywaniku.
7 na 10 respondentów kupiło dywan
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup dywanu lub dywaniku – 71%. Na taki zakup częściej decydowali się mężczyźni (73% mężczyzn w porównaniu do 3 p.p. mniej kobiet). Produkty takie najczęściej kupują osoby z niższym wykształceniem – 75%, w porównaniu do 69% wśród osób z wykształceniem wyższym.
W przypadku tej grupy produktów, co ciekawe, nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na miejsce zamieszkania (różnica 4 p.p. na korzyść wsi) oraz sytuację mieszkaniową – właścicieli lub współwłaścicieli zamieszkiwanego miejsca zadeklarowało odpowiednio 72% oraz 66%, w stosunku do 72% badanych wynajmujących dom lub mieszkanie deklarujących ten zakup.
Co piąty badany zadeklarował zakup wykładziny
Kolejną kategorią artykułów dekoracyjnych, której zakup zadeklarował co piąty respondent są wykładziny. W przypadku tej kategorii również mężczyźni częściej deklarowali jej zakup – 23% vs. 17% kobiet. Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie zadeklarowało zakup wykładziny są właścicielem lub współwłaścicielem zamieszkiwanego miejsca – odpowiednio 22% oraz 17%. Zdecydowanie mniej osób wynajmujących mieszkanie/dom (3%) zadeklarowało taki zakup.
Większość respondentów zakupu wykładziny lub dywanu dokonało w 2019 r. – odpowiednio 71% oraz 78% badanych deklarujących takie zakupy.
<wykres>
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
![Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638682860,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
![Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_801770450,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
![Wygrana czy pułapka? Dane uczestników jako nowa waluta](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_48348824,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wygrana czy pułapka? Dane uczestników jako nowa waluta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.