Badanie PMR: Sześciu na 10 Polaków zakupiło małe AGD

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, około 60% Polaków dokonało zakupu produktów małego AGD. Kategoria ta obejmuje garnki, formy do pieczenia, pojemniki na żywność, słoiki, sztućce, talerze, artykuły kuchenne. Zakupów takich częściej niż średnia dokonywały kobiety, osoby w wieku 35-54 lata, mieszkańcy miast oraz osoby z wyższym wykształceniem.
Ponad 60% kobiet zakupiło pojemniki na żywność
Największy odsetek badanych w ciągu roku poprzedzającego badanie zakupił garnki lub formy do pieczenia – siedmiu na 10 respondentów. W przypadku tej grupy produktów, co ciekawe, nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć (71% kobiet w porównaniu do 4 p.p. mniej mężczyzn) i miejsce zamieszkania (różnica 2 p.p. na korzyść wsi). Produkty takie zdecydowanie najczęściej kupują osoby starsze – w przypadku osób w wieku 55 lat i więcej odsetek wskazań wyniósł 78%, w porównaniu do 59% wśród osób w wieku 18-34 lata. Także wykształcenie nie różnicuje znacząco częstości zakupów garnków lub forem do pieczenia, w przypadku wykształcenia niższego, średniego lub wyższego odsetek wskazań w poszczególnych grupach różnił się o maksymalnie 5 p.p.
Drugą najczęściej kupowaną grupą produktów małego AGD były pojemniki na żywność. W ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie produkty takie zakupiło blisko 60% ankietowanych. Co ciekawe, w przeciwieństwie do garnków, w przypadku tych produktów badanie uwidoczniło znaczące różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami, odpowiednio 64% w porównaniu do 47% wskazań. Znaczące różnice występują również w przypadku wykształcenia respondentów. Wśród osób z wykształceniem niższym zakup takich produktów w ciągu minionych 12 miesięcy zadeklarowało tylko około 40% respondentów, co może być związane z innym charakterem prowadzenia gospodarstwa domowego i wykonywanej pracy (np. brak pakowania własnego jedzenia na wynos do konsumpcji w biurze).
<wykres>
Polacy nie kupują małego AGD spontanicznie
Po około 50% respondentów zakupiło w ciągu minionego roku szklanki lub talerze/miski. Z badania PMR wynika również, że zakupy małego AGD przez większość respondentów są planowane z wyprzedzeniem. Aż sześciu na 10 Polaków planuje zakup talerzy/misek lub sztućców. Może to wynikać z faktu, że dla tego rodzaju produktów oferta dostępna na rynku jest bardzo szeroka i wielu konsumentów chce porównać produkty różnych wytwórców pod względem ceny czy designu. Również w przypadku garnków, około 60% respondentów planuje taki zakup z wyprzedzeniem. W przypadku tego rodzaju produktów zakup wynika z konkretnej potrzeby.
Dla przeciwwagi, pojemniki na żywność są przez większość Polaków nabywane spontanicznie. Tutaj znaczenie mogą mieć niewielka cena produktu, jego niewielkie rozmiary (zakup nie wiąże się najczęściej z koniecznością wygospodarowania dużej przestrzeni na przechowywanie) czy też liczne promocje w sklepach spożywczych (np. w dyskontach).
<wykres>
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Agnieszka Skonieczna
Retail Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.