Komunikaty PR

Bez mięsa się da. Polacy pokochali roślinną kuchnię. Uber Eats serwuje dane.

2021-11-19  |  10:20

Podczas Światowego Miesiąca Weganizmu, zwolennicy roślinnej kuchni mają co świętować. Jemy coraz mniej mięsa i to widać! Nie tylko w raportach, według których spożycie mięsa w Polsce w ostatnich latach spadło o prawie 20%*. Tendencja do wybierania bezmięsnych posiłków jest widoczna także w aplikacji Uber Eats. Na przestrzeni ostatnich 4 lat liczba zamówień wegańskich potraw wzrosła aż dwunastokrotnie. Czy to początek zmiany?

Wegańska kuchnia święci triumfy w Polsce i na świecie. Coraz więcej osób postanawia całkowicie lub częściowo ograniczyć mięso i nabiał w diecie. Bez względu na to, czy robimy to dla zdrowia czy też dla środowiska, z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na smaczną, pożywną i kolorową kuchnię roślinną. Co mają do zaoferowania restauracje serwujące takie opcje na platformie Uber Eats?

(Bez)mięsna tradycja

Zamiennik mięsa w postaci seitanu lub falafeli, góra warzyw i sosy uzupełniające kompozycję – oto przepis na wegańskie danie numer 1 zamawiane w dostawie z aplikacji Uber Eats w 2021 roku. Polacy tak bardzo pokochali wschodnią kuchnię, że mając do wyboru całe spektrum roślinnych smaków, wciąż stawiają na sprawdzony… kebab. Zaraz za pyszną, sycącą pitą uplasowało się wegańskie pastrami, którego walory smakowe obowiązkowo podbija musztarda i korniszony. Trzecia pozycja należy do deseru. Wegańskie lody Ben&Jerry’s umilały niejeden wieczór spędzony na kanapie w towarzystwie przyjaciół i dobrego filmu. Według danych Uber Eats lubimy także roślinne burgery, a naszą sympatię w ostatnim czasie zyskuje wegańska pizza.

Polska wegańskim rajem

Weganizm jest na ustach Polaków od lat za sprawą popularnych blogów i programów kulinarnych. Domowe eksperymenty cieszą amatorów roślinnej kuchni, ale to w restauracjach możemy spróbować nieoczywistych połączeń i sprawdzić, jak nasze kubki smakowe reagują na nowe doznania. W Polsce, na platformie Uber Eats działa aż 860 restauracji serwujących wegańskie dania. Jest z czego wybierać, gdy chcemy ograniczyć mięso lub zastanawiamy się, czy przejście na weganizm będzie wygodne. Co więcej, restauracje mają ręce pełne roboty – jeszcze w 2019 roku liczba zamówień wegańskich dań wynosiła niecałe 18 tysięcy, podczas gdy w 2021 roku to już prawie 80 tysięcy.

Roślinna Europa

Nie da się ukryć, że rok 2021 zmienił nasze nastawienie do weganizmu. Coraz częściej mówi się o ogromnym śladzie węglowym, który powoduje spożywanie mięsa – wg Międzynarodowego Zespołu do Zmian Klimatu (IPCC) to nawet 7 kg dziennie na osobę. Nic dziwnego, że w Europie popularność kuchni wegańskiej rośnie w błyskawicznym tempie. Jeszcze rok temu we Francji na platformie zarejestrowane były zaledwie 64 restauracje z opcjami dla wegan. Dziś to już ponad 2500 takich miejsc. Doskonale w tym zestawieniu wypada Londyn z prawie 15 tysiącami restauracji, a także Szwajcaria, która odnotowała ośmiokrotny wzrost liczby miejsc z wegańską kuchnią na platformie.

* Raport "Rolnictwo 2019", Główny Urząd Statystyczny 

Uber Eats w Polsce

Polacy prędko docenili Uber Eats. Odkąd firma zawitała nad Wisłą ponad 4 lata temu, do oferty aplikacji dołączyły 44 miasta, zaczynając od Warszawy. Dzisiaj są to m.in.: Warszawa (Pruszków, Piaseczno, Piastów, Marki, Legionowo, Ząbki, Łomianki, Grodzisk Maz.), Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Łódź, Katowice, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Gliwice, Sosnowiec, Zabrze, Białystok, Szczecin, Rzeszów, Kielce, Radom, Olsztyn, Częstochowa, Ruda Śląska, Chorzów, Bytom, Dąbrowa Górnicza, Tychy, Bielsko-Biała, Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Płock, Tarnów, Kalisz, Włocławek, Legnica, Koszalin. Z usługi korzysta już ponad 2 miliony użytkowników. Rosnąca popularność aplikacji nad Wisłą szybko sprawiła, że Polska stała się jednym z największych rynków dla tej platformy w całej Europie.

Usługa Uber Eats jest obecnie dostępna w ponad 6000 miast, w 45 krajach na całym świecie. Umożliwia użytkownikom zamawianie posiłków z ponad 400 tysięcy restauracji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.