Komunikaty PR

Biznes w czasach pandemii

2020-12-29  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania mat.pras. ( 0.04 MB )

Mijający rok okazał się trudny dla gospodarki w Polsce, ale także na całym świecie. Pandemia COVID-19 spowodowała zahamowanie systemu ekonomicznego, a w rezultacie recesję. Sytuacja ta dotknęła większość branż, wyłączając w dużej mierze sektory: medyczny, spożywczy oraz IT. Czy możliwe jest prowadzenie stabilnego biznesu w czasach epidemii? Poniżej komentarz eksperta.

Podając dane za GUS, II kwartał tego roku przyniósł o 32% mniej otwieranych nowych działalności oraz 20% więcej upadłości podmiotów gospodarczych – w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. W przytłaczającej większości, jest to wynik trwającej pandemii i wprowadzanych związku z tym obostrzeń. Dlatego też, podsumowanie roku 2020 w każdej branży będzie omawiane przez pryzmat epidemii.

Pandemia – to raczej nie koniec

Zgodnie z przewidywaniami lekarzy, pandemia COVID-19 ma potrwać jeszcze co najmniej kilka miesięcy. Zdaniem eksperta branży budowlano-przemysłowej, Wojciecha Krawczyka, CEO Grupy Krawczyk, trudna sytuacja na rynku, stwarza jednak dla przedsiębiorców możliwość rozwinięcia działalności. Jego zdaniem, naturalnym wyborem będzie przesunięcie biznesu do internetu.  „W Polsce mamy nadal duży potencjał jeżeli chodzi o biznes w e-commerce. W tym roku sprzedaż online była na poziomie 73%, ta liczba może wydawać się stosunkowo wysoka, jednak jest to nadal około 10% mniej w stosunku do zachodu Europy. Z tego wynika, że peak w e-handlu jest dopiero przed nami” – wyjaśnia Krawczyk.

Zdrowy biznes

Recesja gospodarcza i obostrzenia związane z COVID-19 nie muszą oznaczać zamknięcia firmy. Jak tłumaczy ekspert, w biznesie zawczasu trzeba być przygotowanym na różne scenariusze – również te najgorsze. „W momencie lockdownu zdecydowanie postawiliśmy na automatyzację, przemodelowaliśmy procesy wewnątrz firm i w ciągu dwóch dni byliśmy gotowi na pracę zdalną. To doświadczenie pozwoliło nam spojrzeć na działania organizacji z innej perspektywy i miało pozytywny wpływ na przyspieszenie wdrożeń, które usprawniły i zwiększyły dynamikę naszej pracy” – tłumaczy CEO Grupy Krawczyk.

Dynamika rynku e-commerce

Zgodnie ze zdaniem eksperta, branża e-commerce w Polsce nadal nie jest nasycona i jest przestrzeń na wprowadzenie kolejnych działalności gospodarczych. Co zrobić, aby biznes odniósł sukces?  „Przede wszystkim należy obserwować rynek i wsłuchać się w jego potrzeby. W nowej rzeczywistości  wiele firm musiało dostosować się do realiów i przemodelować swoje organizacje. Dzięki temu, udało im się przetrwać najgorszy okres, a przy okazji zdywersyfikować swój portfel sprzedażowy” – mówi Krawczyk. „Na przykładzie sklepu internetowego iSPPRZET wyglądało to następująco – rozszerzyliśmy ofertę firmy o  rozwiązania dla konsumenta B2C, to co pozwoliło nam maksymalnie wykorzystać odczuwalny w tym okresie wzrost zainteresowania usługami e-commerce. Wszystko to sprawiło,  że z  lockdownu wyszliśmy silniejsi” – wyjaśnia Wojciech Krawczyk, CEO Grupy Krawczyk.


Grupa Krawczyk – podmioty zaopatrujące firmy z sektora budowlanego oraz przemysłowego, notujące od czterech lat nieustanne wzrosty. Największym kanałem dystrybucji Grupy jest sklep internetowy iSPRZET, odnotowujący przychody z kanału e-commerce na poziomie 12 mln zł rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.