Komunikaty PR

Black Friday 2020: użytkownicy poszli na rekord

2020-12-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Choć ten rok obfitował w zmiany, niezmiennym pozostało jedno - peaki zakupowe, na które czekali konsumenci. Do nich zdecydowanie zaliczał się Black Friday, od lat podejmujący próbę zaproszenia użytkowników do skorzystania z ofert online. W tym roku to właśnie internetowe promocje okazały się skuteczniejsze, a zdecydowany wpływ na to miała pandemia oraz zamknięcie galerii handlowych i znajdujących się w nich sklepów. Jak kupowali Polacy w tym czasie? 

Jak podaje Grupa Domodi (właściciel serwisów Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl) w trakcie trwającej tydzień akcji Black Week jej platformy zanotowały wysokie peaki związane nie tylko z odwiedzalnością.

W ciągu trwającej od 23.11 do 27.11 dedykowanej akcji trzy serwisy wygenerowały dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości ponad 14 mln zł.

Rekordowym dniem pod względem  klikalności, okazała się być niedziela, 29.11.2020. 

Black Week w branży home

Zainteresowanie promocjami w czasie akcji promocyjnych nie spadło mimo panującego lockdownu - jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl, przecen z okazji Black Week wyczekiwało aż 62% konsumentów, planując w tym czasie zakupy wnętrzarskie. W czasie tygodnia akcji rabatowych największą popularności wśród użytkowników Homebook.pl cieszyły się lampy wiszace, narożniki, krzesła, łóżka, sofy i kanapy oraz fotele. Konsumenci biją rekordy również w zakresie wysokości wydatków przeznaczanych na zakupy wnętrzarskie - średnia wartość pojedynczej transakcji w szczycie przedświątecznych wyprzedaży wyniosła 480 zł. 

Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Homebook.pl konsekwetnie rozszerza się grupa konsumentów zainteresowanych tymi akcjami. W porównaniu do zeszłorocznego Black Week, w 2020 roku platforma Homebook.pl odnotowała wzrost odwiedzin o 24%, a grupa osób poszukujących wnętrzarskich dodatków podczas Black Week rozszerzyła się o userów w przedziale wiekowym 65+.

Black Week w branży fashion

W przypadku branży fashion popyt również utrzymał się na bardzo wysokim poziomie, a chęć zakupów, według badania przeprowadzonego przez platformę Domodi.pl, deklarowało aż 80% respondentów. Największym zainteresowaniem na tej platformie cieszyły się kategorie: kurtki damskie, sukienki oraz kurtki męskie. W przypadku Allani.pl były to: sukienki, kurtki damskie oraz botki.

W ciągu tygodnia wyprzedaży (23.11-29.11) liczba aktywnych użytkowników na dwóch serwisach, według danych wewnętrznych obu modowych platform, wyniosła 3,5 mln osób.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym - konsumenci chętniej decydują się na formę zakupów online, która przyciąga nawet dotychczasowych sceptyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.