Komunikaty PR

Black Friday 2020: użytkownicy poszli na rekord

2020-12-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Choć ten rok obfitował w zmiany, niezmiennym pozostało jedno - peaki zakupowe, na które czekali konsumenci. Do nich zdecydowanie zaliczał się Black Friday, od lat podejmujący próbę zaproszenia użytkowników do skorzystania z ofert online. W tym roku to właśnie internetowe promocje okazały się skuteczniejsze, a zdecydowany wpływ na to miała pandemia oraz zamknięcie galerii handlowych i znajdujących się w nich sklepów. Jak kupowali Polacy w tym czasie? 

Jak podaje Grupa Domodi (właściciel serwisów Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl) w trakcie trwającej tydzień akcji Black Week jej platformy zanotowały wysokie peaki związane nie tylko z odwiedzalnością.

W ciągu trwającej od 23.11 do 27.11 dedykowanej akcji trzy serwisy wygenerowały dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości ponad 14 mln zł.

Rekordowym dniem pod względem  klikalności, okazała się być niedziela, 29.11.2020. 

Black Week w branży home

Zainteresowanie promocjami w czasie akcji promocyjnych nie spadło mimo panującego lockdownu - jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl, przecen z okazji Black Week wyczekiwało aż 62% konsumentów, planując w tym czasie zakupy wnętrzarskie. W czasie tygodnia akcji rabatowych największą popularności wśród użytkowników Homebook.pl cieszyły się lampy wiszace, narożniki, krzesła, łóżka, sofy i kanapy oraz fotele. Konsumenci biją rekordy również w zakresie wysokości wydatków przeznaczanych na zakupy wnętrzarskie - średnia wartość pojedynczej transakcji w szczycie przedświątecznych wyprzedaży wyniosła 480 zł. 

Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Homebook.pl konsekwetnie rozszerza się grupa konsumentów zainteresowanych tymi akcjami. W porównaniu do zeszłorocznego Black Week, w 2020 roku platforma Homebook.pl odnotowała wzrost odwiedzin o 24%, a grupa osób poszukujących wnętrzarskich dodatków podczas Black Week rozszerzyła się o userów w przedziale wiekowym 65+.

Black Week w branży fashion

W przypadku branży fashion popyt również utrzymał się na bardzo wysokim poziomie, a chęć zakupów, według badania przeprowadzonego przez platformę Domodi.pl, deklarowało aż 80% respondentów. Największym zainteresowaniem na tej platformie cieszyły się kategorie: kurtki damskie, sukienki oraz kurtki męskie. W przypadku Allani.pl były to: sukienki, kurtki damskie oraz botki.

W ciągu tygodnia wyprzedaży (23.11-29.11) liczba aktywnych użytkowników na dwóch serwisach, według danych wewnętrznych obu modowych platform, wyniosła 3,5 mln osób.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym - konsumenci chętniej decydują się na formę zakupów online, która przyciąga nawet dotychczasowych sceptyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.