Komunikaty PR

Black Friday 2020: użytkownicy poszli na rekord

2020-12-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Saja
Homebook.pl

ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl

Choć ten rok obfitował w zmiany, niezmiennym pozostało jedno - peaki zakupowe, na które czekali konsumenci. Do nich zdecydowanie zaliczał się Black Friday, od lat podejmujący próbę zaproszenia użytkowników do skorzystania z ofert online. W tym roku to właśnie internetowe promocje okazały się skuteczniejsze, a zdecydowany wpływ na to miała pandemia oraz zamknięcie galerii handlowych i znajdujących się w nich sklepów. Jak kupowali Polacy w tym czasie? 

Jak podaje Grupa Domodi (właściciel serwisów Domodi.pl, Allani.pl i Homebook.pl) w trakcie trwającej tydzień akcji Black Week jej platformy zanotowały wysokie peaki związane nie tylko z odwiedzalnością.

W ciągu trwającej od 23.11 do 27.11 dedykowanej akcji trzy serwisy wygenerowały dla swoich partnerów GMV o łącznej wartości ponad 14 mln zł.

Rekordowym dniem pod względem  klikalności, okazała się być niedziela, 29.11.2020. 

Black Week w branży home

Zainteresowanie promocjami w czasie akcji promocyjnych nie spadło mimo panującego lockdownu - jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl, przecen z okazji Black Week wyczekiwało aż 62% konsumentów, planując w tym czasie zakupy wnętrzarskie. W czasie tygodnia akcji rabatowych największą popularności wśród użytkowników Homebook.pl cieszyły się lampy wiszace, narożniki, krzesła, łóżka, sofy i kanapy oraz fotele. Konsumenci biją rekordy również w zakresie wysokości wydatków przeznaczanych na zakupy wnętrzarskie - średnia wartość pojedynczej transakcji w szczycie przedświątecznych wyprzedaży wyniosła 480 zł. 

Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez ekspertów Homebook.pl konsekwetnie rozszerza się grupa konsumentów zainteresowanych tymi akcjami. W porównaniu do zeszłorocznego Black Week, w 2020 roku platforma Homebook.pl odnotowała wzrost odwiedzin o 24%, a grupa osób poszukujących wnętrzarskich dodatków podczas Black Week rozszerzyła się o userów w przedziale wiekowym 65+.

Black Week w branży fashion

W przypadku branży fashion popyt również utrzymał się na bardzo wysokim poziomie, a chęć zakupów, według badania przeprowadzonego przez platformę Domodi.pl, deklarowało aż 80% respondentów. Największym zainteresowaniem na tej platformie cieszyły się kategorie: kurtki damskie, sukienki oraz kurtki męskie. W przypadku Allani.pl były to: sukienki, kurtki damskie oraz botki.

W ciągu tygodnia wyprzedaży (23.11-29.11) liczba aktywnych użytkowników na dwóch serwisach, według danych wewnętrznych obu modowych platform, wyniosła 3,5 mln osób.

Jednym z głównych czynników, który decyduje o rosnącej popularności marketplace’ów oraz e-sklepów jest rozbudowana oferta, większa niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W ostatnich miesiącach o wzrostach notowanych przez sklepy internetowe zadecydowały również zmiany w modelu zakupowym - konsumenci chętniej decydują się na formę zakupów online, która przyciąga nawet dotychczasowych sceptyków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Homebook.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.