Black Friday coraz bliżej – jak kształtują się konsumenckie nastroje?
Największe święto handlu, przypadające w tym roku 26 listopada na stałe wpisało się w kalendarz Polaków. Zakupy w tym czasie zaplanowało 68% konsumentów, a 25% wciąż rozważa skorzystanie z nadchodzących promocji. Jak wyglądają preferencje klientów e-commerców związanych z branżą wnętrzarską? Raportem podzieliła się platforma Homebook.pl.
Nie słabnie popularność akcji rabatowych związanych z tzw. czarnym piątkiem. To dobra okazja do nabycia wybranych produktów w niższych cenach, z której korzystają nie tylko osoby praktykujące tzw. smart shopping. Według wyników badań platformy Homebook.pl aż 55% konsumentów odkłada w czasie wcześniej planowane zakupy, by skorzystać z akcji rabatowych w czasie przedświątecznych wyprzedaży.
Listopad pod znakiem zakupów
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl liczba osób zainteresowanych skorzystaniem z akcji rabatowych podczas Black Week rośnie z każdym rokiem. Plany związane z wnętrzarskimi zakupami zadeklarowało 68% użytkowników platformy, przeciwnej odpowiedzi udzieliło 25% osób. Pozostała część respondentów nie podjęła jeszcze decyzji w tej kwestii.
Na zakupowym podium: dekoracje i oświetlenie
Niezmienne od kilku sezonów pozostają kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani są konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazły się dekoracje i akcesoria (65%) oraz oświetlenie (54% badanych), w dalszej kolejności użytkownicy wskazywali na kategorię mebli (51% osób). Mniejszą popularnością cieszą się obecnie materiały budowlane i wykończeniowe, z zakupem których konsumenci czekają zazwyczaj do nadejścia wiosny, kiedy najchętniej przeprowadzają remonty.
Rosną wydatki w czasie wyprzedaży
Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na dodatki i produkty wnętrzarskie, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 1000 zł (48% badanych). Dla porównania – podczas ubiegłorocznego Black Friday średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za pośrednictwem platformy Homebook.pl wyniosła 504 zł. Z kolei 24% respondentów na zakupy planuje przeznaczyć od 500 do 1000 zł, a 10% - od 300 do 500 zł. Nieco mniejszy odsetek badanych (9% osób) chciałaby wydać w czasie Black Week kwotę od 100 do 300 zł.
Black Friday ma się dobrze w sklepach stacjonarnych
Uczestnicy badania zapytani o preferowane miejsca swoich zakupów, najczęściej wskazywali na jednoczesne korzystanie ze sklepów stacjonarnych i online (54%). Niespełna 1/3 ankietowanych planuje zakupy w czasie Black Week wyłącznie w sklepach online, a 8% skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych.
Co decyduje o niesłabnącej popularności sezonowych akcji wyprzedażowych? To przede wszystkim znacząca zmiana w modelu zakupowym wśród konsumentów wszystkich grup wiekowych – rośnie znaczenie researchu poprzedzającego finalny zakup. W oczekiwaniu na sezonowe promocje, konsumenci zwlekają z dokonaniem transakcji, przygotowania do listopadowych obniżek. Przygotowania do Black Friday zaczynają się jednak nawet na kilka miesięcy przed startem promocji. Podczas weekendu wielkich akcji rabatowych okazje cenowe sięgają nawet kilkudziesięciu procent – cierpliwość ta zostaje zatem w pełni wynagrodzona.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.