Black Friday coraz bliżej – jak kształtują się konsumenckie nastroje?
Największe święto handlu, przypadające w tym roku 26 listopada na stałe wpisało się w kalendarz Polaków. Zakupy w tym czasie zaplanowało 68% konsumentów, a 25% wciąż rozważa skorzystanie z nadchodzących promocji. Jak wyglądają preferencje klientów e-commerców związanych z branżą wnętrzarską? Raportem podzieliła się platforma Homebook.pl.
Nie słabnie popularność akcji rabatowych związanych z tzw. czarnym piątkiem. To dobra okazja do nabycia wybranych produktów w niższych cenach, z której korzystają nie tylko osoby praktykujące tzw. smart shopping. Według wyników badań platformy Homebook.pl aż 55% konsumentów odkłada w czasie wcześniej planowane zakupy, by skorzystać z akcji rabatowych w czasie przedświątecznych wyprzedaży.
Listopad pod znakiem zakupów
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl liczba osób zainteresowanych skorzystaniem z akcji rabatowych podczas Black Week rośnie z każdym rokiem. Plany związane z wnętrzarskimi zakupami zadeklarowało 68% użytkowników platformy, przeciwnej odpowiedzi udzieliło 25% osób. Pozostała część respondentów nie podjęła jeszcze decyzji w tej kwestii.
Na zakupowym podium: dekoracje i oświetlenie
Niezmienne od kilku sezonów pozostają kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani są konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazły się dekoracje i akcesoria (65%) oraz oświetlenie (54% badanych), w dalszej kolejności użytkownicy wskazywali na kategorię mebli (51% osób). Mniejszą popularnością cieszą się obecnie materiały budowlane i wykończeniowe, z zakupem których konsumenci czekają zazwyczaj do nadejścia wiosny, kiedy najchętniej przeprowadzają remonty.
Rosną wydatki w czasie wyprzedaży
Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na dodatki i produkty wnętrzarskie, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 1000 zł (48% badanych). Dla porównania – podczas ubiegłorocznego Black Friday średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za pośrednictwem platformy Homebook.pl wyniosła 504 zł. Z kolei 24% respondentów na zakupy planuje przeznaczyć od 500 do 1000 zł, a 10% - od 300 do 500 zł. Nieco mniejszy odsetek badanych (9% osób) chciałaby wydać w czasie Black Week kwotę od 100 do 300 zł.
Black Friday ma się dobrze w sklepach stacjonarnych
Uczestnicy badania zapytani o preferowane miejsca swoich zakupów, najczęściej wskazywali na jednoczesne korzystanie ze sklepów stacjonarnych i online (54%). Niespełna 1/3 ankietowanych planuje zakupy w czasie Black Week wyłącznie w sklepach online, a 8% skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych.
Co decyduje o niesłabnącej popularności sezonowych akcji wyprzedażowych? To przede wszystkim znacząca zmiana w modelu zakupowym wśród konsumentów wszystkich grup wiekowych – rośnie znaczenie researchu poprzedzającego finalny zakup. W oczekiwaniu na sezonowe promocje, konsumenci zwlekają z dokonaniem transakcji, przygotowania do listopadowych obniżek. Przygotowania do Black Friday zaczynają się jednak nawet na kilka miesięcy przed startem promocji. Podczas weekendu wielkich akcji rabatowych okazje cenowe sięgają nawet kilkudziesięciu procent – cierpliwość ta zostaje zatem w pełni wynagrodzona.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.