Komunikaty PR

Black Friday coraz bliżej – jak kształtują się konsumenckie nastroje?

2021-11-22  |  13:00
Biuro prasowe

Największe święto handlu, przypadające w tym roku 26 listopada na stałe wpisało się w kalendarz Polaków. Zakupy w tym czasie zaplanowało 68% konsumentów, a 25% wciąż rozważa skorzystanie z nadchodzących promocji. Jak wyglądają preferencje klientów e-commerców związanych z branżą wnętrzarską? Raportem podzieliła się platforma Homebook.pl. 

Nie słabnie popularność akcji rabatowych związanych z tzw. czarnym piątkiem. To dobra okazja do nabycia wybranych produktów w niższych cenach, z której korzystają nie tylko osoby praktykujące tzw. smart shopping. Według wyników badań platformy Homebook.pl aż 55% konsumentów odkłada w czasie wcześniej planowane zakupy, by skorzystać z akcji rabatowych w czasie przedświątecznych wyprzedaży.

Listopad pod znakiem zakupów

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę Homebook.pl liczba osób zainteresowanych skorzystaniem z akcji rabatowych podczas Black Week rośnie z każdym rokiem. Plany związane z wnętrzarskimi zakupami zadeklarowało 68% użytkowników platformy, przeciwnej odpowiedzi udzieliło 25% osób. Pozostała część respondentów nie podjęła jeszcze decyzji w tej kwestii. 

Na zakupowym podium: dekoracje i oświetlenie

Niezmienne od kilku sezonów pozostają kategorie produktów, którymi najbardziej zainteresowani są konsumenci. Na szczycie zakupowych preferencji znalazły się dekoracje i akcesoria (65%) oraz oświetlenie (54% badanych),  w dalszej kolejności użytkownicy wskazywali na kategorię mebli (51% osób). Mniejszą popularnością cieszą się obecnie materiały budowlane i wykończeniowe, z zakupem których konsumenci czekają zazwyczaj do nadejścia wiosny, kiedy najchętniej przeprowadzają remonty.

Rosną wydatki w czasie wyprzedaży

Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na dodatki i produkty wnętrzarskie, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 1000 zł (48% badanych). Dla porównania – podczas ubiegłorocznego Black Friday średnia wartość pojedynczej transakcji dokonywanej za pośrednictwem platformy Homebook.pl wyniosła 504 zł.  Z kolei 24% respondentów na zakupy planuje przeznaczyć od 500 do 1000 zł, a 10% - od 300 do 500 zł. Nieco mniejszy odsetek badanych (9% osób) chciałaby wydać w czasie Black Week kwotę od 100 do 300 zł.

Black Friday ma się dobrze w sklepach stacjonarnych

Uczestnicy badania zapytani o preferowane miejsca swoich zakupów, najczęściej wskazywali na jednoczesne korzystanie ze sklepów stacjonarnych i online (54%).  Niespełna 1/3 ankietowanych planuje zakupy w czasie Black Week wyłącznie  w sklepach online, a 8% skorzysta wyłącznie z oferty sklepów stacjonarnych.

Co decyduje o niesłabnącej popularności sezonowych akcji wyprzedażowych? To przede wszystkim znacząca zmiana w modelu zakupowym wśród konsumentów wszystkich grup wiekowych – rośnie znaczenie researchu poprzedzającego finalny zakup. W oczekiwaniu na sezonowe promocje, konsumenci zwlekają z dokonaniem transakcji, przygotowania do listopadowych obniżek. Przygotowania do Black Friday zaczynają się jednak nawet na kilka miesięcy przed startem promocji. Podczas weekendu wielkich akcji rabatowych okazje cenowe sięgają nawet kilkudziesięciu procent – cierpliwość ta zostaje zatem w pełni wynagrodzona.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.