Komunikaty PR

Booste: finansowanie na miarę nowoczesnego e-commerce

2021-01-27  |  14:30
Biuro prasowe

Na europejskiej scenie fintechowej pojawił się nowy gracz: Booste, startup oferujący revenue-based financing, tj. nowoczesne finansowanie oparte na przyszłych przychodach klienta.

Booste kieruje swoją ofertę do biznesów e-commerce, w tym małych i średnich firm, których właściciele cenią sobie niezależność i pełną kontrolę nad przepływami finansowymi. Pozyskany kapitał może być przeznaczony na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie kampanii internetowych (m.in. reklam w Google i na Facebooku), a także działalności agencji marketingowych.

Produkt opracowany przez Booste jest przyjazną, opartą na zaawansowanej technologii alternatywą dla oferty banków i innych podmiotów tradycyjnie dostarczających kapitał na działalność biznesową. Proces pozyskiwania środków to minimum kłopotu i maksimum elastyczności: Booste nie wymaga przedstawiania gwarancji lub zabezpieczeń osobistych ani poszerzania struktury właścicielskiej o zewnętrznych inwestorów, oferuje za to możliwość samodzielnego określenia warunków zwrotu, w tym częstotliwości, wysokości i formy. W zamian pobiera jedną, stałą opłatę w wysokości 6% udostępnionych środków. Całość finansowania spłacana jest w tempie ustalonym z klientem, który decyduje jaka część przychodów przeznaczana będzie na spłatę.

- Finansujemy wzrost zarówno młodych, jak i dojrzałych spółek, w tym również bez historii kredytowej lub z gwałtownie zmieniającymi się potrzebami finansowymi, na przykład w fazie szybkiego wzrostu. Nasz model sprawdza się także w przypadku biznesów sezonowych lub podatnych na wpływ kryzysów gospodarczych: wysokość spłat dopasowuje się do przychodów. - mówi Jakub Pietraszek, współzałożyciel i CEO Booste. - Chcemy wspierać zwłaszcza mniejsze firmy działające na mocno konkurencyjnym rynku zakupów online, pozwalając ich właścicielom skupić się na tym co najważniejsze: rozwijaniu biznesu.

Twórcy Booste dużą wagę przykładają też do wygody korzystania z produktu, szybkości procesu i bezpieczeństwa powierzonych danych. Narzędzie jest zintegrowane z najpopularniejszymi globalnymi platformami wykorzystywanymi przez biznesy e-commerce (Google, Facebook, Shopify, WooCommerce, PrestaShop, Stripe). Fintech stawia także na integracje z rozwiązaniami lokalnymi: na rynku polskim obsługuje już platformy Shoper oraz eSklep (home.pl), wkrótce na tej liście znajdzie się również Shoplo.

- Dzięki takiemu podejściu nasz klient może otrzymać ofertę już w 24 godziny, a sam kapitał już w ciągu 24-48 godzin. Pracujemy nad budową modelu scoringowego opartego na sztucznej inteligencji, który ten proces jeszcze przyspieszy. Złożenie aplikacji o finansowanie trwa mniej niż 5 minut. Będziemy wprowadzać nowe, wygodne dla klientów sposoby spłaty i rozszerzać ekosystem integracji z platformami sklepowymi. Szybkość i dobre doświadczenie użytkowników są dla nas priorytetem. - mówi Michael Kacprzak, drugi z co-founderów oraz CPO w fintechu. 

Założyciele Booste to doświadczeni menedżerowie z międzynarodowym doświadczeniem. Jakub Pietraszek pełnił m.in. funkcję Dyrektora Generalnego Uber Eats oraz CEO w startupie Elab, ma też wieloletnie doświadczenie w firmach doradczych EY, Deloitte i KPMG. Michael Kacprzak to product manager i konsultant w zakresie dostarczania rozwiązań cyfrowych. Pracował m.in. z twórcami berlińskiej aplikacji do nauki języków Babbel i startupem Tidio oraz był współtwórcą platformy SaaS dla dietetyków - TiqDiet.

Booste powstało w ekosystemie venture buildingowym funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który wspiera spółkę operacyjnie i strategicznie od momentu jej założenia. Startup zgromadził na starcie łącznie 2 mln zł finansowania, z czego część pochodzi od prywatnego inwestora. 

- Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju spółki na rynkach międzynarodowych. Model revenue-based financing zyskuje na popularności i już wkrótce ma szansę stać się jednym z preferowanych sposobów pozyskiwania kapitału przez biznesy e-commerce. Rozwijane funkcjonalności, elastyczność narzędzia i wygoda użytkowania sprawiają, że Booste może stać się jednym z liderów tego rynku. - mówi Michał Wrzołek, senior investment director w Tar Heel Capital Pathfinder, od początku wspierający rozwój Booste.

Fintech jest już w trakcie pozyskiwania kolejnej rundy finansowania i planuje utrzymać szybkie tempo rozwoju: na początku roku wystartował na rynku polskim, a w kolejnych miesiącach rozpocznie pozyskiwanie klientów na innych rynkach europejskich.

Więcej informacji: https://booste.com 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1]. Najnowsze dane z 2024 r. pokazują jednak
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.