Booste: finansowanie na miarę nowoczesnego e-commerce
Na europejskiej scenie fintechowej pojawił się nowy gracz: Booste, startup oferujący revenue-based financing, tj. nowoczesne finansowanie oparte na przyszłych przychodach klienta.
Booste kieruje swoją ofertę do biznesów e-commerce, w tym małych i średnich firm, których właściciele cenią sobie niezależność i pełną kontrolę nad przepływami finansowymi. Pozyskany kapitał może być przeznaczony na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie kampanii internetowych (m.in. reklam w Google i na Facebooku), a także działalności agencji marketingowych.
Produkt opracowany przez Booste jest przyjazną, opartą na zaawansowanej technologii alternatywą dla oferty banków i innych podmiotów tradycyjnie dostarczających kapitał na działalność biznesową. Proces pozyskiwania środków to minimum kłopotu i maksimum elastyczności: Booste nie wymaga przedstawiania gwarancji lub zabezpieczeń osobistych ani poszerzania struktury właścicielskiej o zewnętrznych inwestorów, oferuje za to możliwość samodzielnego określenia warunków zwrotu, w tym częstotliwości, wysokości i formy. W zamian pobiera jedną, stałą opłatę w wysokości 6% udostępnionych środków. Całość finansowania spłacana jest w tempie ustalonym z klientem, który decyduje jaka część przychodów przeznaczana będzie na spłatę.
- Finansujemy wzrost zarówno młodych, jak i dojrzałych spółek, w tym również bez historii kredytowej lub z gwałtownie zmieniającymi się potrzebami finansowymi, na przykład w fazie szybkiego wzrostu. Nasz model sprawdza się także w przypadku biznesów sezonowych lub podatnych na wpływ kryzysów gospodarczych: wysokość spłat dopasowuje się do przychodów. - mówi Jakub Pietraszek, współzałożyciel i CEO Booste. - Chcemy wspierać zwłaszcza mniejsze firmy działające na mocno konkurencyjnym rynku zakupów online, pozwalając ich właścicielom skupić się na tym co najważniejsze: rozwijaniu biznesu.
Twórcy Booste dużą wagę przykładają też do wygody korzystania z produktu, szybkości procesu i bezpieczeństwa powierzonych danych. Narzędzie jest zintegrowane z najpopularniejszymi globalnymi platformami wykorzystywanymi przez biznesy e-commerce (Google, Facebook, Shopify, WooCommerce, PrestaShop, Stripe). Fintech stawia także na integracje z rozwiązaniami lokalnymi: na rynku polskim obsługuje już platformy Shoper oraz eSklep (home.pl), wkrótce na tej liście znajdzie się również Shoplo.
- Dzięki takiemu podejściu nasz klient może otrzymać ofertę już w 24 godziny, a sam kapitał już w ciągu 24-48 godzin. Pracujemy nad budową modelu scoringowego opartego na sztucznej inteligencji, który ten proces jeszcze przyspieszy. Złożenie aplikacji o finansowanie trwa mniej niż 5 minut. Będziemy wprowadzać nowe, wygodne dla klientów sposoby spłaty i rozszerzać ekosystem integracji z platformami sklepowymi. Szybkość i dobre doświadczenie użytkowników są dla nas priorytetem. - mówi Michael Kacprzak, drugi z co-founderów oraz CPO w fintechu.
Założyciele Booste to doświadczeni menedżerowie z międzynarodowym doświadczeniem. Jakub Pietraszek pełnił m.in. funkcję Dyrektora Generalnego Uber Eats oraz CEO w startupie Elab, ma też wieloletnie doświadczenie w firmach doradczych EY, Deloitte i KPMG. Michael Kacprzak to product manager i konsultant w zakresie dostarczania rozwiązań cyfrowych. Pracował m.in. z twórcami berlińskiej aplikacji do nauki języków Babbel i startupem Tidio oraz był współtwórcą platformy SaaS dla dietetyków - TiqDiet.
Booste powstało w ekosystemie venture buildingowym funduszu Tar Heel Capital Pathfinder, który wspiera spółkę operacyjnie i strategicznie od momentu jej założenia. Startup zgromadził na starcie łącznie 2 mln zł finansowania, z czego część pochodzi od prywatnego inwestora.
- Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju spółki na rynkach międzynarodowych. Model revenue-based financing zyskuje na popularności i już wkrótce ma szansę stać się jednym z preferowanych sposobów pozyskiwania kapitału przez biznesy e-commerce. Rozwijane funkcjonalności, elastyczność narzędzia i wygoda użytkowania sprawiają, że Booste może stać się jednym z liderów tego rynku. - mówi Michał Wrzołek, senior investment director w Tar Heel Capital Pathfinder, od początku wspierający rozwój Booste.
Fintech jest już w trakcie pozyskiwania kolejnej rundy finansowania i planuje utrzymać szybkie tempo rozwoju: na początku roku wystartował na rynku polskim, a w kolejnych miesiącach rozpocznie pozyskiwanie klientów na innych rynkach europejskich.
Więcej informacji: https://booste.com

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prof. Kołodko: Elon Musk stracił na roli doradcy Donalda Trumpa. Można mieć zastrzeżenia do rezultatów jego misji
Po pół roku szefowania Departamentowi Efektywności Rządowej (DOGE), którego celem było znalezienie oszczędności kosztem cięć personalnych w administracji federalnej, Elon Musk zdecydował się na rezygnację z politycznej kariery i powrót do świata biznesu. Jego Tesla nie może zaliczyć I kwartału br. do udanych. Zdaniem byłego ministra finansów prof. Grzegorza Kołodki do rezultatów pracy Muska można mieć wiele zastrzeżeń, choć część założeń udało mu się wykonać.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Ochrona środowiska
Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad

Bioróżnorodność oceanów jest zagrożona i musimy zrobić wszystko, aby ją chronić – biją na alarm naukowcy z całego świata. Badani przez organizację Marine Stewardship Council wskazują, że przyczyniają się do tego przede wszystkim zmiany klimatyczne i przełowienie. W związku z przypadającym 8 czerwca Światowym Dniem Oceanów eksperci MSC zachęcają do wspólnej edukacji na temat tego, jakie działania może podjąć każdy z nas na rzecz ochrony morskiego ekosystemu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.