Bricomarché: Bricomaty staną przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 r.
Najpopularniejszymi formami odbioru zakupów online są: boksy (69 proc.) i dostawa kurierska (67 proc.) – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” przeprowadzonego na zlecenie sieci Bricomarché. Z kolei w przypadku produktów do remontu i wyposażenia wnętrz kupionych w Internecie, wyraźnie widoczne jest większe zainteresowanie odbiorem za pośrednictwem kuriera – 68 proc. – niż w specjalnych boksach – 20 proc. Niszę i potencjał w tym obszarze dostrzegła sieć Bricomarché z produktami do domu i ogrodu, która od ubiegłego roku rozwija ofertę Bricomatów. Są to specjalne automaty zlokalizowane przed sklepami, w których można odebrać także wielkogabarytowe przesyłki w systemie 24/7. Obecnie na polskim rynku są dostępne 24 Bricomaty, a celem sieci jest, by do końca przyszłego roku były one obecne obok każdego supermarketu Bricomarché.
Zazwyczaj wiek kupujących nie ma wpływu na najchętniej wybieraną przez nich formę dostawy zamówień internetowych. Istotną różnicę widać natomiast w przypadku odbioru zakupów w specjalnych boksach. Badanie pokazało wyraźny spadek odsetka osób deklarujących wybór tej formy dostawy wśród przedstawicieli starszych segmentów wiekowych. Specjalne automaty jako preferowany sposób odbioru zamówień wskazało 77 proc. osób od 25. do 34. roku życia i 55 proc. osób powyżej 60. roku życia. Patrząc na wszystkie grupy wiekowe, to rozwiązanie z zakresu click&collect wybiera 69 proc. Polaków.
Bricomarché pierwszą siecią w branży DIY, która wprowadziła boksy
Na duże zainteresowanie specjalnymi boksami podczas zakupów internetowych odpowiedziała sieć Bricomarché. Jest to pierwsza sieć w branży sklepów DIY, która wprowadziła to rozwiązanie umożliwiające klientom odbiór zakupionych produktów. Dzięki Bricomatom można odebrać towary o dużych gabarytach, takie jak np. drzwi czy płyty OSB w dowolnym momencie. Jest to znaczne ułatwienie, ponieważ część klientów potrzebuje konkretnego towaru poza godzinami funkcjonowania sklepu, np. wcześnie rano lub w niedziele. Bricomaty działają w systemie 24/7. Zdaniem większości badanych są one atrakcyjną opcją odbioru zamówień – uważa tak blisko 80 proc. ankietowanych.
– Bricomaty cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, dlatego udoskonalamy to rozwiązanie, aby jak najlepiej spełniało oczekiwania kupujących. Zmieniamy i optymalizujemy układ boksów, żeby dopasować je do potrzeb klientów. Ponadto przygotowaliśmy dodatkowe niestandardowe moduły dla sklepów, w których ta forma odbioru jest szczególnie popularna – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Naszym celem jest zamontowanie automatów do odbioru zamówień w kolejnych lokalizacjach, tak aby na koniec 2020 roku było ich łącznie ponad 50. Finalnie dążymy do tego, aby Bricomaty działały przy wszystkich sklepach sieci do końca 2021 roku.
Co 5 paczka w Bricomacie jest odbierana w ciągu godziny od powiadomienia
Z danych zgromadzonych przez sieć Bricomarché w okresie trzech pierwszych kwartałów 2020 roku wynika, że klienci najczęściej odbierają swoje zamówienia między godziną 18.00 a 18.59 – wówczas odbierane jest około 30 proc. paczek. Drugą najpopularniejszą porą jest czas od 15.00 do 15.59. Muszkieterowie odnotowali, że na odbiór zamówień klienci najchętniej wybierają sobotę. Co ciekawe aż 20 proc. wszystkich transakcji to tzw. szybkie odbiory paczek, czyli zrealizowane do godziny od dodania zamówienia.
– Obserwujemy zwyczaje konsumenckie Polaków i na ich podstawie rozwijamy ofertę Bricomarché. Od blisko dwóch lat intensywnie wprowadzamy usługi z zakresu e-commerce. Dzięki temu od połowy 2020 roku zakupy przez Internet są możliwe we wszystkich supermarketach sieci Bricomarché. Nasi klienci mają do wyboru trzy opcje odbioru zamówienia: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy oraz w wybranych lokalizacjach w Bricomatach. Obecnie Bricomaty są zainstalowane przy 24 sklepach – podsumowuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce.
O raporcie
Raport „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” został przygotowany na zlecenie sieci Bricomarché przez Havas Media we wrześniu 2020 roku. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim internetowym panelu badawczym na reprezentatywnej próbie osób powyżej 25 roku życia. (CAWI, N=1021).

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.