Komunikaty PR

Bricomarché stawia na nowy koncept sklepów

2022-08-04  |  11:42
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Bricomarché wprowadza zupełnie nowy koncept swoich supermarketów z kategorii „dom i ogród”. Sieć zarządzana przez Grupę Muszkieterów na nowo zaprojektowała układ sklepu, tworząc wyraźną ścieżkę klienta i ułatwiając mu zapoznanie się z pełną ofertą produktową w jak najwygodniejszy sposób. Nowy koncept to nie tylko inny layout, ale również odświeżony wygląd, a jego głównym wyróżnikiem jest ścieżka odpowiadająca cyklowi życia projektu remontowego. W nowej odsłonie będą otwierane wszystkie placówki spod szyldu Bricomarché w Polsce.

 

Nowy koncept Bricomarché, wiodącej sieci supermarketów na rynku DIY, powstał we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Podstawową zmianą, jaką wprowadza, jest zupełnie nowy układ, zaprojektowany tak, by przeprowadzać klienta przez kolejne działy analogicznie do kolejnych etapów remontu. Sklep w nowej odsłonie będzie podzielony na 6 obszarów: strefa sezonowa, inspiracje, technika i instalacje, materiały wykończeniowe, narzędzia do pracy oraz sprzątanie i AGD. Zachowane przy tym zostaną dwie niezależne misje zakupowe – zagospodarowanie ogrodu i materiały budowlane, które zyskają większą powierzchnię zarówno w środku, jak i na zewnątrz obiektu.

 

Zanim zaprojektowano ostateczny układ sklepu, sieć przeanalizowała wszystkie 56 rodzin produktowych w swojej ofercie. Spośród nich wybrano 8 najważniejszych dla klientów, nazywanych gamami desygnacyjnymi: elektronarzędzia, gospodarstwo domowe, płytki, stolarka, farby, plener, nawozy i środki ochrony oraz kwiaciarstwo. Gamy te mają wyróżniać sieć i budować wizerunek sklepu specjalistycznego, a ponadto sprawić, że Bricomarché stanie się marketem DIY pierwszego wyboru.

 

Nowa ścieżka klienta jest zgodna z kluczowymi powiązaniami rodzin produktowych i ma budować przewagę konkurencyjną sieci. Wśród pozostałych udogodnień są m.in. przestronna ekspozycja sezonowa, optymalne oświetlenie, funkcjonalny układ regałów oraz czytelna nawigacja po sklepie. Ważną część stanowić będzie strefa hobby, a produkty dla pasjonatów znajdą się w najbardziej atrakcyjnych miejscach, jak również zwiększą swoją obecność przy kasach. Wnętrze sklepu w nowym koncepcie zyska nowoczesną formę, zgodną z aktualnymi trendami aranżacyjnymi.

 

Pracę nad nowym konceptem zaczęliśmy od analizy obecnych trendów, zarówno na rynku polskim, jak również największych rynkach zagranicznych. Materiał, jaki zebraliśmy, okazał się kopalnią wiedzy oraz praktycznych rozwiązań, które postanowiliśmy wdrożyć w naszych sklepach. Stworzyliśmy układ sklepu, po którym klient będzie poruszał się naturalnie, a nasz koncept nazwaliśmy konceptem opowiadającym historię mówi Jacek Paszke, Prezes sieci Bricomarché w Polsce.

 

Intuicyjny układ w nowej odsłonie sklepu Bricomarché prezentuje pełną ofertę i podkreśla jej atrakcyjność, gwarantując klientom wygodę i łatwość zakupów. Badania przeprowadzone przez Bricomarché w sklepie testowym potwierdzają, że koncept został dobrze przyjęty przez klientów, a najbardziej doceniają w nim czytelność prezentowanej oferty.

 

Bricomarché pracuje obecnie nad 4 nowymi formatami sklepów o powierzchni 1000, 1500, 2000 oraz 3200 mkw. Trwają przygotowania do uruchomienia ergonomicznych obiektów dopasowanych do potencjału każdej lokalizacji oraz jej otoczenia konkurencyjnego. Nowe placówki będą charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacji oraz łatwością rozbudowy.

 

Bricomarché intensywnie się rozwija, umożliwiając właścicielom prowadzenie nowoczesnych biznesów. Obecnie sieć liczy 181 placówek, a w planach są kolejne otwarcia, w tym re-otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. Dzięki temu istniejące na rynku sklepy będą mogły czerpać dodatkowe korzyści ze współpracy z Grupą w wielu obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów czy specjalne promocje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.