Bricomarché zapłaciło ponad 10 mln zł podatku dochodowego do lokalnych urzędów
Właściciele sklepów Bricomarché regularnie odprowadzają podatek dochodowy do urzędów skarbowych, które następnie zasilają budżety poszczególnych gmin. Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku wysokość odprowadzonego przez Bricomarché podatku dochodowego wyniosła ponad 10 milionów złotych. Obecnie w Polsce jest 168 sklepów sieci, które działają we wszystkich województwach. Sieć z produktami do domu i ogrodu jest obecna w Polsce od 20 lat.
Grupa Muszkieterów kontynuuje intensywny rozwój sieci Bricomarché w naszym kraju. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 roku sieć otworzyła 7 nowych sklepów, a w 14 lokalizacjach zamontowała Bricomaty, czyli specjalne boksy, w których klienci mogą odebrać wcześniej zamówione towary. Sklepy sieci Bricomarché regularnie odprowadzają podatek dochodowy do lokalnych urzędów. W pierwszej połowie 2020 roku właściciele supermarketów Bricomarché z całej Polski zapłacili łącznie 10 452 813 zł podatku dochodowego do urzędów skarbowych.
– Grupa Muszkieterów bardzo docenia relacje z lokalnymi społecznościami, dlatego zależy nam na wspieraniu najbliższych sąsiadów. Oprócz tworzenia stanowisk pracy, organizowania akcji charytatywnych oraz współpracy z okolicznymi przedsiębiorcami i dostawcami, właściciele sklepów Bricomarché regularnie zasilają lokalne budżety wpływami z podatków – podkreśla dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce.
W ramach ekspansji Bricomarché Muszkieterowie rozwijają także ofertę skierowaną do przedsiębiorców z całego kraju. Grupa proponuje im otworzenie sklepu pod szyldem marki jako franczyzobiorca lub partner. Druga ścieżka umożliwia dołączenie do Bricomarché właścicielom, którzy prowadzą już sklepy o powierzchni minimum 500 m2 z artykułami do domu i ogrodu w dowolnym mieście w Polsce.
JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części
Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.