Komunikaty PR

Carlsberg i Żabka wspólnie ograniczają użycie folii i ślad węglowy

2021-10-27  |  11:15
Biuro prasowe

Carlsberg Polska i sieć sklepów Żabka połączyły siły, aby po raz pierwszy w Polsce zaproponować konsumentom przyjazne dla środowiska rozwiązanie opakowaniowe – Snap Pack.

Od 27 października na półkach w sklepach Żabka pojawią się sześciopaki puszek piwa Carlsberg, w których zamiast folii łączącej puszki zastosowano innowacyjną technologię. Snap Pack to pionierski multipack, który łączy puszki ze sobą za pomocą punktów klejowych. Zastosowanie Snap Packa redukuje zużycie folii aż o 82% w porównaniu do standardowego multipaka owiniętego folią i tym samym zmniejsza emisję CO2. Pozostaje tylko niezbędna ilość folii tworząca rączkę, która umożliwia wygodne przenoszenie 6-paka w dowolne miejsce.

Na rączce 6-paka widoczna jest instrukcja obsługi, która wskazuje, w jaki sposób korzystać ze Snap Pack’a. Jest to proste i intuicyjne, wystarczy:

  1. Oderwać rączkę
  2. Przedzielić rzędy puszek
  3. Wykręcić puszkę

… i gotowe! Teraz można cieszyć się smakiem piwa Carlsberg Pilsner.

- Dbałość o środowisko jest w DNA marki Carlsberg. Bezustannie dążymy, by prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie, było także najlepszym dla środowiska. Nasz innowacyjny Snap Pack znacząco redukuje ilość folii w trosce o środowisko. Wierzymy, że to rozwiązanie znajdzie uznanie także wśród naszych konsumentów - podkreśla Anita Matuszewska, Junior Brand Manager marki Carlsberg.

- W Żabce zwracamy dużą uwagę na rozwiązania przyjazne środowisku. Snap Pack przygotowany przez Carlsberg Polska to rozwiązanie opakowaniowe, które spełnia nasze wysokie standardy, a zarazem odpowiada na oczekiwania naszych klientów, którym bliska jest troska o środowisko – zaznacza Anna Gorączka, Green Officer w Żabka Polska.

Multipaki Snap Pack zostały wytworzone lokalnie, w browarze Carlsberg Polska. Carlsberg Pilsner Snap Pack będzie dostępny w puszce w formacie 6x330ml w sklepach Żabka od 27 października do 23 listopada 2021 lub do wyczerpania zapasów.

Wprowadzeniu multipaków piwa Carlsberg do sieci Żabka będą towarzyszyły komunikacja w mediach społecznościowych i kampania display.

Carlsberg, Żabka i wspólny cel – ograniczyć ślad węglowy

W obliczu kryzysu  klimatycznego każde działanie, które ma pozytywny wpływ na środowisko, jest potrzebne. Ograniczenie emisji CO2 do atmosfery to obecnie główne wyzwanie klimatyczne na świecie. Cele klimatyczne Unii Europejskiej zakładają zmniejszenie emisji CO₂ do 2030 r. o 55 proc. i neutralność klimatyczną do 2050 r. Biznes jest znaczącą siłą sprawczą i włącza się w działania, które wspierają ten cel.

W strategiach zrównoważonego rozwoju zarówno sieci Żabka jak i Carlsberg Polska jednym z kluczowych celów jest ograniczenie śladu węglowego. Snap Pack to innowacyjne rozwiązanie opracowane dla Grupy Carlsberg i użyte po raz pierwszy w branży piwowarskiej. Dzięki znaczącemu ograniczeniu użycia folii do multipaków wpływa również na znaczące zmniejszenie śladu węglowego.

- Jesteśmy dumni, że multipaki piwa Carlsberg Pilsner  z rozwiązaniem Snap Pack trafią nareszcie w ręce polskich konsumentów. Jest to możliwe dzięki bliskiej współpracy z naszym partnerem – siecią Żabka. Stosowanie Snap Pack jest jednym z  kroków, który wspiera realizację strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero”. Rozwiązania opakowaniowe są bardzo ważnym krokiem na tej drodze. Wierzymy, że konsumenci docenią jego pro-ekologiczne walory i wspólnie zatroszczymy się o środowisko, przy okazji ciesząc się smakiem świetnego piwa – mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. korporacyjnych Carlsberg Polska.

– W ramach przyjętej w tym roku, nowej Strategii Odpowiedzialności jako Żabka Polska zobowiązaliśmy się do zaangażowania naszych partnerów biznesowych we wspólne działania na rzecz planety, m.in. w obszarze redukcji zużycia plastiku pierwotnego. Dodatkowo zadeklarowaliśmy osiągnięcie neutralności plastikowej po 2025 r. i dzięki takim działaniom, jak projekt realizowany z Carlsberg Polska, wypełniamy nasze zobowiązania – mówi Anna Gorączka, Green Officer w Żabka Polska.

Warto wspomnieć, że Snak Pack został doceniony na World Beverage Innovation Awards 2018 w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative. Jury konkursu podkreśliło, że ta innowacja to długo oczekiwane, mądre i inspirujące rozwiązanie problemu zbyt dużej ilości plastiku.


Informacji udzielają:

Beata Ptaszyńska-Jedynak
dyrektor ds. korporacyjnych Carlsberg Polska
tel. 602 411 680
e-mail: Beata.Jedynak@carlsberg.pl

Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

…………………………………………………

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7600 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

…………………………………………………

Carlsberg Polska jest jednym z trzech największych graczy na rynku piwa w Polsce. Carlsberg Polska warzy piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia.  Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty wielokrotnie nagradzanych marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników. Firma promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, angażuje swoich pracowników w wolontariat, na zasadach wzajemnego poszanowania współpracuje ze swoimi partnerami biznesowymi, działa na rzecz obiegu zamkniętego opakowań, a także odpowiedzialnie gospodaruje wodą i energią. Od 2015 roku firma jest dystrybutorem piwa Guinness. Carlsberg Polska jest oddziałem duńskiej firmy Carlsberg działającej od 1847 roku.

Więcej informacji na: www.carlsbergpolska.pl oraz na profilach firmy:
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/carlsbergpolska/
Facebooku https://www.facebook.com/CarlsbergPolska/

Zrównoważony rozwój w Grupie Carlsberg

Program zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards Zero” jest odpowiedzią na wyzwania takie jak zmiany klimatu, niedostatek wody i problemy dotyczące zdrowia publicznego. Program jest integralną częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg i składa się z czterech ambicji oraz odpowiadającym im celom, które mają być osiągnięte do 2030 r., z okresem przejściowym w 2022 r.  Te ambicje to: ZERO śladu węglowego, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz kultura ZERO wypadków. Program określa, w jaki sposób Grupa realizuje swoją misję warzenia piwa dla lepszego dziś i jutra. Together Towards Zero opiera się na naukowym podejściu i jest zgodny z celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.