Centrum Korona dobrym sąsiadem
Valkea Media
Ficowskiego 15
01-747 Warszawa
jzelazinska|valkea.com| |jzelazinska|valkea.com
731 111 944
https://valkea.com/
Centrum handlowe Korona od zawsze regularnie angażuje się w akcje wspierające mieszkańców Wrocławia. Nie zapomniało o nich również w czasie pandemii, kiedy sytuacja była szczególnie trudna. Z okazji obchodzonego we wtorek, 25 maja Europejskiego Dnia Sąsiada centrum podsumowuje swoje dotychczasowe działania w tym zakresie.
Dzień Sąsiada to święto obchodzone w ponad 30 krajach europejskich oraz w Kanadzie, mające na celu integrację mieszkańców i wzmocnienie więzi społecznych. To doskonała okazja, by spotkać sąsiadów i pogłębić wzajemne relacje. Centrum Korona udowadnia jednak, że więzi społeczne można budować przez cały rok, niezależnie od dnia i godziny.
Centrum handlowe Korona od lat wspiera przedsięwzięcia organizowane przez mieszkańców Wrocławia, a także samodzielnie inicjuje wiele sąsiedzkich i społecznie odpowiedzialnych działań. Na terenie centrum regularnie mają miejsce akcje zbiórki krwi oraz plastikowych nakrętek. Przed galerią stoi specjalne serduszko, do którego klienci mogą wrzucać nakrętki, które następnie trafią do recyklingu. Uzyskane w ten sposób pieniądze zasilą konto Fundacji Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci i zostaną przeznaczone na leczenie i rehabilitację małych pacjentów.
Na wsparcie mogą liczyć również placówki oświatowe oraz fundacje. Z początkiem marca Centrum Korona przekazało 200 książek do Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu. Znalazły się wśród nich baśnie, bajki, powieści przygodowe oraz książki edukacyjne, odpowiednie zarówno dla małych, jak i tych trochę starszych dzieci. W marcu wsparcie otrzymało również "Centrum Rozwoju i Aktywności Dzieci i Młodzieży", któremu galeria zasponsorowała prenumeratę roczną magazynu „Kosmos dla Dziewczynek” oraz transport podopiecznych na obóz letni w Dąbkach.
Mieszkańcy Wrocławia mogli liczyć na wsparcie ze strony Centrum Korona również w czasie pandemii. Z końcem ubiegłego roku centrum przekazało potrzebującym ponad 500 ciepłych posiłków, które przez 10 dni dostarczano do Schroniska św. Brata Alberta dla Bezdomnych Kobiet, Stowarzyszenia „Misja Dworcowa” oraz Fundacji Antoni. Inicjatywa była również formą wsparcia branży gastronomicznej działającej na terenie galerii, bowiem wszystkie posiłki zostały zakupione od czterech najemców: Charlie Food & Friends, Greco, Wok’n’Spice oraz Pizza Hut. W tym trudnym czasie pomoc od Centrum Korona uzyskały również fundacje Femina-Fenix, Kolorowe Dni, Antoni i Różowe Okulary. Otrzymały one paczki z żywnością, odzieżą, środkami czystości oraz artykułami pomagającymi uniknąć zakażenia koronawirusem, w postaci rękawiczek czy płynów do dezynfekcji rąk. Setki litrów środków czystości oraz kilkadziesiąt sztuk produktów żywnościowych trafiło również do Schroniska dla Osób Bezdomnych oraz Ośrodka Wsparcia przy ul. Reymonta 8 we Wrocławiu.
W Centrum Korona regularnie odbywają się też wydarzenia aktywizujące mieszkańców. W ubiegłym tygodniu, klienci mogli skorzystać z punktu adopcji roślin, a także wziąć udział w warsztatach ogrodniczych, które poprowadził Witold Czuksanow - autor książek o tematyce ogrodniczej, dziennikarz telewizyjny i współtwórca programu telewizyjnego „Rok w ogrodzie”. Z kolei w czasie pandemii mieszkańcy mogli uczestniczyć w wydarzeniach online. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zorganizowane dla dzieci ferie z Panem Kleksem, które z pewnością uatrakcyjniły najmłodszym czas wolny od szkoły.
Centrum Korona nie poprzestaje na tych działaniach i planuje już kolejne akcje wspierające oraz zachęcające mieszkańców Wrocławia do wspólnego spędzania czasu.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.