Centrum Korona dobrym sąsiadem
Valkea Media
Ficowskiego 15
01-747 Warszawa
jzelazinska|valkea.com| |jzelazinska|valkea.com
731 111 944
https://valkea.com/
Centrum handlowe Korona od zawsze regularnie angażuje się w akcje wspierające mieszkańców Wrocławia. Nie zapomniało o nich również w czasie pandemii, kiedy sytuacja była szczególnie trudna. Z okazji obchodzonego we wtorek, 25 maja Europejskiego Dnia Sąsiada centrum podsumowuje swoje dotychczasowe działania w tym zakresie.
Dzień Sąsiada to święto obchodzone w ponad 30 krajach europejskich oraz w Kanadzie, mające na celu integrację mieszkańców i wzmocnienie więzi społecznych. To doskonała okazja, by spotkać sąsiadów i pogłębić wzajemne relacje. Centrum Korona udowadnia jednak, że więzi społeczne można budować przez cały rok, niezależnie od dnia i godziny.
Centrum handlowe Korona od lat wspiera przedsięwzięcia organizowane przez mieszkańców Wrocławia, a także samodzielnie inicjuje wiele sąsiedzkich i społecznie odpowiedzialnych działań. Na terenie centrum regularnie mają miejsce akcje zbiórki krwi oraz plastikowych nakrętek. Przed galerią stoi specjalne serduszko, do którego klienci mogą wrzucać nakrętki, które następnie trafią do recyklingu. Uzyskane w ten sposób pieniądze zasilą konto Fundacji Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci i zostaną przeznaczone na leczenie i rehabilitację małych pacjentów.
Na wsparcie mogą liczyć również placówki oświatowe oraz fundacje. Z początkiem marca Centrum Korona przekazało 200 książek do Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu. Znalazły się wśród nich baśnie, bajki, powieści przygodowe oraz książki edukacyjne, odpowiednie zarówno dla małych, jak i tych trochę starszych dzieci. W marcu wsparcie otrzymało również "Centrum Rozwoju i Aktywności Dzieci i Młodzieży", któremu galeria zasponsorowała prenumeratę roczną magazynu „Kosmos dla Dziewczynek” oraz transport podopiecznych na obóz letni w Dąbkach.
Mieszkańcy Wrocławia mogli liczyć na wsparcie ze strony Centrum Korona również w czasie pandemii. Z końcem ubiegłego roku centrum przekazało potrzebującym ponad 500 ciepłych posiłków, które przez 10 dni dostarczano do Schroniska św. Brata Alberta dla Bezdomnych Kobiet, Stowarzyszenia „Misja Dworcowa” oraz Fundacji Antoni. Inicjatywa była również formą wsparcia branży gastronomicznej działającej na terenie galerii, bowiem wszystkie posiłki zostały zakupione od czterech najemców: Charlie Food & Friends, Greco, Wok’n’Spice oraz Pizza Hut. W tym trudnym czasie pomoc od Centrum Korona uzyskały również fundacje Femina-Fenix, Kolorowe Dni, Antoni i Różowe Okulary. Otrzymały one paczki z żywnością, odzieżą, środkami czystości oraz artykułami pomagającymi uniknąć zakażenia koronawirusem, w postaci rękawiczek czy płynów do dezynfekcji rąk. Setki litrów środków czystości oraz kilkadziesiąt sztuk produktów żywnościowych trafiło również do Schroniska dla Osób Bezdomnych oraz Ośrodka Wsparcia przy ul. Reymonta 8 we Wrocławiu.
W Centrum Korona regularnie odbywają się też wydarzenia aktywizujące mieszkańców. W ubiegłym tygodniu, klienci mogli skorzystać z punktu adopcji roślin, a także wziąć udział w warsztatach ogrodniczych, które poprowadził Witold Czuksanow - autor książek o tematyce ogrodniczej, dziennikarz telewizyjny i współtwórca programu telewizyjnego „Rok w ogrodzie”. Z kolei w czasie pandemii mieszkańcy mogli uczestniczyć w wydarzeniach online. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zorganizowane dla dzieci ferie z Panem Kleksem, które z pewnością uatrakcyjniły najmłodszym czas wolny od szkoły.
Centrum Korona nie poprzestaje na tych działaniach i planuje już kolejne akcje wspierające oraz zachęcające mieszkańców Wrocławia do wspólnego spędzania czasu.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.