Centrum Korona dobrym sąsiadem
Valkea Media
Ficowskiego 15
01-747 Warszawa
jzelazinska|valkea.com| |jzelazinska|valkea.com
731 111 944
https://valkea.com/
Centrum handlowe Korona od zawsze regularnie angażuje się w akcje wspierające mieszkańców Wrocławia. Nie zapomniało o nich również w czasie pandemii, kiedy sytuacja była szczególnie trudna. Z okazji obchodzonego we wtorek, 25 maja Europejskiego Dnia Sąsiada centrum podsumowuje swoje dotychczasowe działania w tym zakresie.
Dzień Sąsiada to święto obchodzone w ponad 30 krajach europejskich oraz w Kanadzie, mające na celu integrację mieszkańców i wzmocnienie więzi społecznych. To doskonała okazja, by spotkać sąsiadów i pogłębić wzajemne relacje. Centrum Korona udowadnia jednak, że więzi społeczne można budować przez cały rok, niezależnie od dnia i godziny.
Centrum handlowe Korona od lat wspiera przedsięwzięcia organizowane przez mieszkańców Wrocławia, a także samodzielnie inicjuje wiele sąsiedzkich i społecznie odpowiedzialnych działań. Na terenie centrum regularnie mają miejsce akcje zbiórki krwi oraz plastikowych nakrętek. Przed galerią stoi specjalne serduszko, do którego klienci mogą wrzucać nakrętki, które następnie trafią do recyklingu. Uzyskane w ten sposób pieniądze zasilą konto Fundacji Wrocławskie Hospicjum dla Dzieci i zostaną przeznaczone na leczenie i rehabilitację małych pacjentów.
Na wsparcie mogą liczyć również placówki oświatowe oraz fundacje. Z początkiem marca Centrum Korona przekazało 200 książek do Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu. Znalazły się wśród nich baśnie, bajki, powieści przygodowe oraz książki edukacyjne, odpowiednie zarówno dla małych, jak i tych trochę starszych dzieci. W marcu wsparcie otrzymało również "Centrum Rozwoju i Aktywności Dzieci i Młodzieży", któremu galeria zasponsorowała prenumeratę roczną magazynu „Kosmos dla Dziewczynek” oraz transport podopiecznych na obóz letni w Dąbkach.
Mieszkańcy Wrocławia mogli liczyć na wsparcie ze strony Centrum Korona również w czasie pandemii. Z końcem ubiegłego roku centrum przekazało potrzebującym ponad 500 ciepłych posiłków, które przez 10 dni dostarczano do Schroniska św. Brata Alberta dla Bezdomnych Kobiet, Stowarzyszenia „Misja Dworcowa” oraz Fundacji Antoni. Inicjatywa była również formą wsparcia branży gastronomicznej działającej na terenie galerii, bowiem wszystkie posiłki zostały zakupione od czterech najemców: Charlie Food & Friends, Greco, Wok’n’Spice oraz Pizza Hut. W tym trudnym czasie pomoc od Centrum Korona uzyskały również fundacje Femina-Fenix, Kolorowe Dni, Antoni i Różowe Okulary. Otrzymały one paczki z żywnością, odzieżą, środkami czystości oraz artykułami pomagającymi uniknąć zakażenia koronawirusem, w postaci rękawiczek czy płynów do dezynfekcji rąk. Setki litrów środków czystości oraz kilkadziesiąt sztuk produktów żywnościowych trafiło również do Schroniska dla Osób Bezdomnych oraz Ośrodka Wsparcia przy ul. Reymonta 8 we Wrocławiu.
W Centrum Korona regularnie odbywają się też wydarzenia aktywizujące mieszkańców. W ubiegłym tygodniu, klienci mogli skorzystać z punktu adopcji roślin, a także wziąć udział w warsztatach ogrodniczych, które poprowadził Witold Czuksanow - autor książek o tematyce ogrodniczej, dziennikarz telewizyjny i współtwórca programu telewizyjnego „Rok w ogrodzie”. Z kolei w czasie pandemii mieszkańcy mogli uczestniczyć w wydarzeniach online. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zorganizowane dla dzieci ferie z Panem Kleksem, które z pewnością uatrakcyjniły najmłodszym czas wolny od szkoły.
Centrum Korona nie poprzestaje na tych działaniach i planuje już kolejne akcje wspierające oraz zachęcające mieszkańców Wrocławia do wspólnego spędzania czasu.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.