CH Focus otwiera ogródek gastronomiczny
Centra Atrium startują z akcją mającą na celu wsparcie najemców gastronomicznych. Dlatego od soboty goście CH Focus mogą wypocząć i zjeść swoje ulubione jedzenie w zewnętrznej strefie stolikowej, która znajduje się na placu zewnętrznym od ul. Jagiellońskiej. W ofercie kulinarnej każdy znajdzie coś dla siebie – od dań na ciepło i lekkich przekąsek oraz sałatek, po napoje zimne i gorące, a także desery i lody.
W akcję na rzecz wsparcia najemców gastronomicznych włączyło się także bydgoskie centrum handlowe Focus. Dzięki powstaniu zewnętrznej strefy stolikowej klienci zyskali bezpieczną przestrzeń do komfortowego i bezpiecznego spożywania posiłków zakupionych w lokalach na terenie galerii. Ogródek jest ogólnodostępny, a dzięki współpracy z najemcami do dyspozycji gości będzie aż 200 miejsc siedzących.
Klienci mogą zasmakować dań kuchni azjatyckiej (Oto sushi), a także pysznej pizzy w różnych wariantach smakowych (Pizza Hut). Na wyśmienitą kuchnię warto również wpaść do Bierhalle, które łączy jednocześnie funkcję piwiarni i restauracji. Natomiast słodkości lub mrożonej kawy skosztować będzie można w Cukierni Sowa.
W nowo otwartym ogródku gastronomicznym obowiązuje zasada bezpiecznej odległości między stolikami (co najmniej 1,5 m) oraz limit osób.
- Z przyjemnością udostępniamy dla naszych gości zewnętrzną strefę stolikową przy CH Focus, dając tym samym wyraz wsparcia dla najemców, których mocno dotknęła pandemia. W sezonie letnim ogródek gastronomiczny staje się miejscem bardzo chętnie odwiedzanym przez klientów, gdzie można spocząć na chwilę, zjeść zamówiony posiłek czy spędzić miło czas na rozmowie towarzyskiej. Serdecznie zachęcamy do odwiedzenia naszego ogródka Zadbaliśmy o to, by panowała w nim przyjemna atmosfera oraz o to, aby klienci poczuli się tutaj wygodnie i w pełni bezpiecznie - mówi Gregory Pertus, dyrektor CH Focus w Bydgoszczy.
Ogródek czynny będzie codziennie w sezonie wiosenno-letnim, w godzinach funkcjonowania centrum handlowego.
Od 15 maja w całej Polsce można serwować posiłki w ogródkach gastronomicznych, jednak nadal obowiązywać w nich będzie ścisły reżim sanitarny, obejmujący m.in. zachowanie bezpiecznej odległości między stolikami czy limit osób. Otwarcie usług gastronomicznych na świeżym powietrzu to efekt luzowania obostrzeń rządowych na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 6 maja br.
Szczegółowe informacje na temat akcji oraz oferty CH Focus można znaleźć na stronie www.focusbydgoszcz.pl.
![Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_628807981,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu
Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów
![Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_341760499,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.