Komunikaty PR

Chmura nową „normą” w organizacji pracy?

2020-07-30  |  13:00

Komentarz Piotra Kaweckiego, Prezesa Zarządu ITBoom Sp. z o.o.

Jak pokazują ostatnie badania przeprowadzone przez Deloitte, tylko 26% badanych firmy zadeklarowało gotowość do powrotu do pracy w dawnym, biurowym wymiarze. Pozostałe firmy wolą utrzymać status quo pracy zdalnej możliwie jak najdłużej lub nawet trwale zmienić model funkcjonowania przedsiębiorstwa. Warto zgłębić w jakich konkretnie sektorach gospodarki i poszczególnych działach firm, nadal będziemy chcieli i mogli utrzymać pracę zdalną.

Pandemia pokazała prawdziwy potencjał pracy zdalnej, jej zalety i korzyści, zwłaszcza w zakresie optymalizacji kosztów. Jak wynika z analiz oraz informacji od naszych partnerów, praca zdalna w wielu przypadkach okazała się bardzo efektywna. Przy czym, zapytane o konkretne obszary, w których mobilność przyniosła duże korzyści praktycznie wszystkie firmy wskazują te miejsca w swoich organizacjach, które były już od dawna gotowe na cyfrową rewolucję. Są to głównie działy administracji, HR, księgowości, finansów, zarządzania i szeroko rozumianego IT. Oczywiście za nimi idą e-commerce czy usługi, takie jak np. marketing oraz reklama. Te obszary biznesu w Polsce mogły być online już przed pandemią – teraz zwyczajnie zmusiła je do tego sytuacja.

 

Praca zdalna to oszczędność kosztów poniesionych na biuro, jego wyposażenie, utrzymanie oraz zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków do funkcjonowania. To też niższe wydatki na podróże służbowe, spotkania i relacje z kontrahentami. Model, w którym eliminujemy te czynniki w ujęciu tradycyjnym i zaczynamy stawiać na narzędzia w chmurze jest znacznie korzystniejszy finansowo. Przy czym musimy mieć świadomość, że nie wszędzie zastąpimy procesy biznesowe w tzw. realu tymi, które mają dzisiaj miejsce online.

Niewątpliwie praca zdalna może być hitem 2020 roku. W tym hurraoptymizmie tkwi pewne ryzyko. Moim zdaniem niemal „seryjne wdrożenia”, realizowane na fali zachwytu chmurą zamiast ułatwiać transformację, mogą skutkować rozczarowaniem i potęgować komplikacje. Warunkiem skuteczności wdrożenia jest nie tylko szybkie, ale przede wszystkim gruntowne jego przygotowanie. Firmy powinny w odpowiedni sposób, razem z doświadczonymi specjalistami ułożyć i usystematyzować procesy. Warto podkreślić, że musi się to odbyć przed rozpoczęciem implementacji narzędzi informatycznych. Współtworzymy świat IT w Polsce od ponad dekady i z naszych doświadczeń wynika, że chmura i jej odpowiednie zastosowanie dotyczy już niemal każdej branży, ale w znacząco różnym stopniu. Ta rewolucja cyfrowa trwa, a teraz dynamicznie nabiera tempa. Firmy IT, integratorzy i wdrożeniowcy, odpowiedzialni za implementację rozwiązań technologicznych w biznesie powinny wesprzeć gospodarkę swoim autorytetem doradcy. Wiele podmiotów chce rozwiązań IT, jest świadoma tej potrzeby, ale tak naprawdę nie ma pojęcia od czego zacząć, a już na pewno, które z procesów w swoim przedsiębiorstwie można zautomatyzować i objąć w dużej mierze informatyzacją. Ponadto można, a nawet trzeba apelować do dostawców usług, żeby ceny rozwiązań były jeszcze bardziej przystępne. Żeby chmura mogła stać się nową normą i wszystkim dobrze służyć, trzeba nas (i ją) do tego dobrze przygotować.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.