Co zmniejsza satysfakcję z zakupów w trakcie Black Friday
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Polacy otrzymają ponad 7,75 mln uszkodzonych towarów o łącznej wartości ponad 120 milionów złotych zakupionych przy okazji Black Friday
- Nowe badania zlecone przez DS Smith, wiodącego dostawcę przyjaznych środowisku opakowań, wskazują, że 27 proc. Polaków spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów kupionych na wyprzedażach z okazji Black Friday i Cyber Monday.
- W tym okresie uszkodzonych zostanie aż 7,75 mln przedmiotów, których całkowity koszt wyniesie co najmniej 123 mln zł.
- To oznacza, że w trakcie Black Friday otrzymamy tyle uszkodzonych paczek, że moglibyśmy nimi wypełnić ponad 400 basenów olimpijskich, a ich łączna wartość byłaby równa 170 833 rocznym pakietom premium na Netflixie lub 23 653 modelom iPhone’ów 13 Pro.
- To doświadczenie zmniejsza satysfakcję kupujących, którzy są zmęczeni procesem zwrotów takich produktów.
- DS Smith, twierdzi, że dzięki zastosowaniu odpowiedniego opakowania, które ochroni produkt, można uniknąć kosztów finansowych, emocjonalnych i środowiskowych związanych z dostarczaniem, a następnie zwracaniem uszkodzonych przedmiotów.
Towary o wartości ponad 120 milionów złotych, które zostaną sprzedane Polakom w trakcie Black Friday i Cyber Monday, zostaną uszkodzone – tak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie dostawcy przyjaznych środowisku opakowań DS Smith.
Prawie połowa Polaków (44 proc.) planuje skorzystać z wyprzedaży z okazji Black Friday i Cyber Monday, a 27 proc. z nich spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów, co da łączną wartość co najmniej 123 mln zł. W rzeczywistości już 43 proc. kupujących spotkało się z tym, że otrzymali wadliwe lub uszkodzone produkty po zamówieniu ich online.
To doświadczenie powoduje spadek satysfakcji z zakupów z okazji Black Friday. Ponad jedna trzecia (37 proc.) twierdzi, że najbardziej denerwują się, gdy produkty docierają uszkodzone lub wadliwe.
Polacy ujawniają, że jeśli chodzi o przedmioty, które kosztują mniej niż 55 złotych, to nie sądzą, aby zwrot był wart ich wysiłku. Natomiast warto zauważyć, że tworzy to dodatkowe odpady, ponieważ uszkodzone przedmioty zalegają w polskich domach. Spośród osób, które nie zwracają uszkodzonych przedmiotów, 41 proc. ankietowanych argumentuje, że proces zwrotu jest dla nich bardziej czasochłonny niż opłacalny, 37 proc. respondentów twierdzi, że zwrot kosztowałby tyle samo, ile pierwotnie zapłacili za przedmiot, a 14 proc. uważa, że czas na zwrot nie jest wystarczająco długi, by zwrócić przedmiot.
Zwroty oznaczają również utratę cennych dochodów dla marek i sprzedawców detalicznych, ponieważ 62 proc. kupujących woli otrzymać zwrot pieniędzy w przeciwieństwie do 30 proc. osób, które wolą wymienić towar. 36 proc. ankietowanych twierdzi, że nie będzie chciało kupić już produktu danej marki, jeśli choć raz otrzymało przesyłkę z uszkodzonymi lub zniszczonymi przedmiotami.
– To badanie uświadamia nam, że otrzymanie przez konsumenta uszkodzonego produktu, to jedynie czubek góry lodowej. Konsekwencje dla sprzedawcy to negatywny wpływ na reputację, a w przypadku zwrotu, dostarczenie serwisu znacznie bardziej złożonego niż zakup. Na szczęście istnieje rozwiązanie: jednym z najskuteczniejszych sposobów zapewnienia bezpiecznego dotarcia towarów jest użycie odpowiedniego opakowania – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
– Oprócz kosztów finansowych i emocjonalnych związanych z dostawą i zwrotem uszkodzonych przedmiotów, dochodzą jeszcze koszty środowiskowe. Ściśle współpracujemy z naszymi klientami, aby za każdym razem zaprojektować optymalne opakowanie. Opakowania, które zapewniają bezpieczeństwo produktu, dostarczają wspaniałych wrażeń przy rozpakowywaniu i mają jak najmniejszy wpływ na środowisko. Ograniczenie możliwych do uniknięcia zwrotów, wymian i związanej z tym emisji dwutlenku węgla przynosi korzyści konsumentom, sprzedawcom detalicznym i naszej planecie – dodaje.
Technologia DISCS™ firmy DS Smith, od nazw rodzajów testów (Drop, Impact, Shock, Crush, Shake[1]), odtwarza rzeczywistą drogę produktu, aby zapewnić, że opakowanie jest odpowiednie do celu. Zapewnia bezpieczeństwo produktu, unikając jednocześnie nadmiaru opakowań.
[1] Po polsku: Upuszczenie, postrząsanie, wstrząs, uderzenie, zgniecenie.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.