Coraz większa ilość złota jest sprzedawana online
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
Mennica Skarbowa sprzedaje coraz więcej swoich produktów przez internet. Jeszcze niedawno udział kanału online w wolumenie sprzedaży wynosił kilkanaście procent – teraz, w niektórych miesiącach znacznie przekracza nawet 20 procent. Co więcej, jak podkreślają przedstawiciele spółki oraz sklepu partnerskiego jubiler.pl, nadchodzące tygodnie powinny przynieść kolejne wzrosty, szczególnie w zakresie sprzedaży złotej biżuterii.
Mennica Skarbowa notuje wzrost sprzedaży produktów online. Udział zdalnych kanałów w wolumenie sprzedaży, który jeszcze niedawno stanowił kilkanaście procent, teraz niekiedy znacznie przekracza nawet 20 i systematycznie rośnie. Największą popularnością w e-sklepie Mennicy Skarbowej cieszą się sztabki i monety bulionowe o wadze 1 uncji (31,1 grama), a także sztabki 100-gramowe. Przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku Mennica Skarbowa sprzedała ok 1,5 tony złota, czyli niemal 70 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.
– Trwająca pandemia przyniosła wzrost zakupów online i rozwój tej formy sprzedaży, także w przypadku złota i biżuterii. Z jednej strony cały czas mamy utrzymujące się na wysokich poziomach ceny kruszcu, które czynią go atrakcyjną lokatą kapitału, szczególnie w kontekście niskich stóp procentowych i szarżującej inflacji. Z drugiej, mamy trend społecznej izolacji, działania prewencyjne mające zahamować rozwój pandemii – wiele osób decyduje się w tym czasie na zakupy online. Wyraźnie widzieliśmy to w czasie wiosennego lockdown’u: mimo że nasze oddziały były otwarte, duża część osób decydowała się na zakup przez internet i bezpieczną dostawę za pośrednictwem kuriera. Teraz, wraz z wracającymi obostrzeniami, znowu obserwujemy wzmożony ruch w naszych e-sklepach sprzedających nie tylko złoto inwestycyjne, ale także biżuterię – mówi Jarosław Żołędowski, Prezes Mennicy Skarbowej.
Jak podkreśla Weronika Teichert z jubiler.pl, partnerskiego sklepu Mennicy Skarbowej, w ostatnich tygodniach można również zaobserwować znaczny wzrost sprzedaży biżuterii online, a nadchodzący okres świąteczny sprawia, że można spodziewać się jeszcze większego zainteresowania klientów.
– Zbliżają się Mikołajki, Gwiazdka i Sylwester – czyli czas, kiedy e-handel notuje zwyczajowo największe obroty. W tym roku jednak, ze względu na zamknięte do niedawna galerie handlowe, ten okres jest dla całego e-commerce szczególnie „gorący”. Należy się spodziewać, że większość klientów, którzy do tej pory robili zakupy świąteczne w sposób tradycyjny przerzuci się właśnie na kanał online – mówi Weronika Teichert z jubiler.pl. – Już teraz widzimy wzmożony ruch w naszym e-sklepie. Jak co roku popularnością wśród kobiet cieszą się przede wszystkim kolczyki i naszyjniki. Panowie z kolei częściej wybierają łańcuszki i pierścionki, w tym te zaręczynowe. W tym roku obserwujemy też wyraźne odejście od srebrnej biżuterii na rzecz tej wykonanej ze złota. W ostatnim czasie zaopatrzyliśmy również oddziały Mennicy Skarbowej S.A. w biżuterię i już widzimy zainteresowanie ze strony Klientów. – dodaje Teichert.
Perspektywy rozwoju rynku i wzrostu popytu na złoto od kilkunastu miesięcy są niezmiennie na wysokim poziomie. Pod koniec lipca bieżącego roku cena kruszcu pobiła rekord wszech czasów – 1921 USD z 2011 roku, a w sierpniu ustanowiła nowy rekord na poziomie 2070 USD za uncję. Obecnie cena za uncję złota utrzymuje się na poziomie 1800-1900 USD, eksperci podkreślają jednak, że w krótkim horyzoncie czasowym może wzrosnąć nawet do 2500-2800 USD.
Sklep internetowy jubiler.pl istnieje od lat dziewięćdziesiątych i cieszy się dużą popularnością i zaufaniem klientów. Od tego roku - w segmencie sprzedaży złotej biżuterii - ściśle współpracuje z Mennicą Skarbową. W ofercie jubiler.pl znajduje się kilka tysięcy produktów od polskich i włoskich projektantów. Sklep oferuje dostawę kurierem, ale biżuterię można także odebrać lub kupić w stacjonarnych oddziałach Mennicy Skarbowej, a także współpracujących z marką ekskluzywnych butikach.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.