DataArt współtworzy z Decathlonem system prognozowania sprzedaży
DataArt, firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania na całym świecie, nawiązała współpracę z firmą Decathlon w Niemczech i będzie pracowała nad stworzeniem wysoce dokładnego modelu prognozowania sprzedaży na bazie sztucznej inteligencji. Na podstawie dokładniejszych prognoz, Decathlon będzie mógł z wyprzedzeniem lepiej rozmieścić swoje zasoby.
- Najważniejszym wyzwaniem naszego klienta było uczynienie łańcucha dostaw szybszym, a jednocześnie bardziej stabilnym. Razem z nim opracowujemy skuteczny i bardzo dokładny model prognozowania sprzedaży. Pomaga on zidentyfikować wczesne „sygnały ostrzegawcze” w kolejce zamówień i dostosować procesy biznesowe, zanim będzie za późno – powiedział lya Artistov, Head of Retail & Distribution z niemieckiego oddziału DataArt.
Rozwiązanie usprawnia system zarządzania logistyką, umożliwiając klientowi dostosowanie zapasów, poziomu zatrudnienia, dystrybucji i dostaw w czasie rzeczywistym.
- Praca z DataArt jest nie tylko przyjemnością, ale również jest niezwykle produktywna. Wspólnie tworzymy solidny model prognozowania popytu, który generuje 2-miesięczne prognozy z 90-proc. dokładnością. To rozwiązanie pomaga nam przewidzieć i przygotować się na znaczące zmiany popytu podczas świąt i dużych wydarzeń, a także uwzględnia niepewność związaną z Covid i zmianami regulacyjnymi na wielu rynkach – powiedział Oussama Jaouadi, Head of Data w Decathlon Germany.
Projekt nie jest jednorazowym wdrożeniem. DataArt będzie kontynuować współpracę z Decathlonem, aby zwiększyć ich możliwości analityczne i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
O DataArt
DataArt to globalna firma inżynierska z siedzibą w Nowym Jorku. Dzięki ponad 25-letniemu doświadczeniu, zespołom wysoko wykwalifikowanych inżynierów na całym świecie i głębokiej znajomości biznesu, dostarcza wysokiej jakości rozwiązania, na których polegają jej klienci.
DataArt zatrudnia obecnie ponad sześć tysięcy specjalistów w ponad 20 lokalizacjach w USA, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej, a jej klientami są między innymi takie globalne marki jak Unilever, Priceline, Ocado, Flutter Entertainment.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.