Destylarnia Belvedere z Żyrardowa przekazała 28 000 litrów spirytusu
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
agata.piekarz|havas.com| |agata.piekarz|havas.com
517057545
havaspr.pl
Polmos Żyrardów, producent wódki Belvedere, w trosce o bezpieczeństwo kraju i lokalnych społeczności, przeprowadzi akcję pomocową wspierającą służby walczące z koronawirusem. Firma przekazała nieodpłatnie 28 000 litrów spirytusu 96 proc., z którego zostanie wyprodukowane 40 000 litrów płynu do dezynfekcji o zawartości alkoholu 72 proc. Produkt, który powstanie we współpracy z fabryką Michelin w Olsztynie, w połowie maja trafi do ponad 200 placówek na terenie Warmii i Mazur oraz Żyrardowa.
Wyprodukowany płyn do dezynfekcji trafi łącznie do 189 placówek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz 22 na terenie powiatu żyrardowskiego w województwie mazowieckim. Beneficjentami akcji są m.in.: domy pomocy społecznej, szpitale, domy dziecka, noclegownie, hospicjum, policja czy straż pożarna. O pomoc w dotarciu do potrzebujących na terenie Warmii i Mazur organizatorzy poprosili największą organizację dobroczynną w kraju – Caritas Polska. Wśród partnerów akcji pomocowej znaleźli się także Warmińsko-Mazurski Związek Pracodawców Prywatnych, który uiścił opłatę za przetworzenie przekazanego spirytusu oraz Wojska Obrony Terytorialnej, które dostarczą gotowy produkt do wybranych placówek.
– Domy pomocy społecznej, hospicja, szpitale, czy domy dziecka to miejsca, które teraz szczególnie potrzebują naszego wsparcia. W tym trudnym momencie, bardziej niż kiedykolwiek, chcemy pokazać, jak ważni są dla nas najbardziej potrzebujący. Cieszymy się, że dzięki zorganizowanej akcji mamy swój wkład we wsparciu placówek ochrony zdrowia i lokalnych społeczności – mówi Jan Filocha, Dyrektor Generalny Polmos Żyrardów oraz wiceprezes ds. operacyjnych Destylarni Belvedere i dodaje – Nasza firma od początku epidemii angażuje się w działania mające na celu zahamowanie jej rozwoju. Na początku kwietnia przekazaliśmy nieodpłatnie 420 litrów spirytusu o zawartości alkoholu 70 proc. do 14 placówek zlokalizowanych w Żyrardowie. W ramach tej akcji wsparliśmy m.in. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej, Centrum Zdrowia Mazowsza Zachodniego czy Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej. Dodatkowo każdy pracownik Polmosu Żyrardów otrzymał środek do dezynfekcji na własne potrzeby.
Polmos Żyrardów od lat aktywnie angażuje się w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Destylarnia Belvedere z Żyrardowa jako pierwsza otrzymała dotację od Unii Europejskiej na dalsze wzmacnianie swoich działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Do kluczowych zrealizowanych celów proekologicznych marki zalicza się m.in. zmniejszenie emisji CO2 o 42 proc. od 2012 r. na każdy wyprodukowany litr spirytusu. Co więcej, Destylarnia Belvedere będzie kontynuować ograniczanie emisji, a w konsekwencji stanie się jedną z najbardziej ekologicznych na świecie.
O wódce Belvedere:
Stworzona z polskiego żyta, krystalicznie czystej wody i destylowana ogniem.
Belvedere nie zawiera żadnych dodatków, posiada certyfikat koszerności i produkowana jest zgodnie z regulacjami apelacji Polskiej Wódki.
Stworzona w jednej z najdłużej działających polskich gorzelni, produkującej wódkę od 1910 roku. Belvedere czerpie swoją wiedzę i mistrzostwo w obróbce żyta z 600-letniej polskiej historii produkcji wódki.
Belvedere to mistrzostwo wytwarzania żytniej wódki o wyrazistym smaku i charakterze. To elegancka wódka, w której odnajdziesz smak migdałów, wanilii i białego pieprzu. To wódka o słodkim, aksamitnym posmaku i gładkim, czystym finiszu.
Wódka Belvedere jest dystrybuowana w Polsce przez firmę Moët Hennessy.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.