Komunikaty PR

Detaliści wskazali najlepiej sprzedające się produkty w Polsce

2021-06-22  |  13:00
Biuro prasowe

Na podstawie dwuetapowego badania przeprowadzonego przez dwie niezależne firmy badawcze - Brainlab i CMR, branżowy miesięcznik „Handel” wybrał najlepiej sprzedające się produkty w polskich sklepach. W tym roku wyłoniono zwycięskie marki w 66 kategoriach konkursowych. Wręczono także redakcyjne nagrody specjalne.

Sondę dotyczącą sprzedaży produktów w sklepach przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1.050 detalistów z całej Polski. Najpierw firma CMR przeanalizowała 540 mln paragonów – transakcji, które zostały zrealizowane od kwietnia 2020 r. do marca 2021 r. W ten sposób wyłoniono po trzy najlepiej sprzedające się produkty w każdej kategorii. Później głos oddano detalistom. To oni, podczas rozmów telefonicznych realizowanych metodą CATI, wskazywali, który z trzech produktów w danej kategorii sprzedaje się u nich najlepiej. Tę część badania realizowała w maju 2021 r. firma Brainlab.

Wyniki badań wskazały laureatów wyróżnienia „Hit Handlu 2021” w 66 kategoriach konkursowych. Wśród nich można dostrzec tradycyjne polskie marki, takie jak: Delicje Szampańskie, Kucharek, Łowicz czy Piątnica. Nie zabrakło także międzynarodowych faworytów - m.in. Lay’s, Tiger czy Carlo Rossi. Pełna lista zwycięzców plebiscytu jest dostępna na stronie: www.hithandlu.pl oraz w czerwcowym wydaniu magazynu „Handel” - od 15 czerwca na rynku.

- W ciągu ostatnich 12 miesięcy obserwowaliśmy szereg rozwiązań, odważnych decyzji, nietuzinkowych aktywności, podejmowanych przez firmy, i to również chcemy uhonorować. Bo portfolio pełne hitów sprzedażowych jest ściśle powiązane z innymi działaniami producentów: historią, która stoi za firmą, i tym jak przez lata współdziała ze społecznością lokalną, konsekwencją w realizacji celów niezależnie od tego, czy czasy są pewne, czy niepewne, pionierskimi wejściami w pewien typ produkcji lub rodzaj promocji i komunikacji. To wszystko budzi zainteresowanie konsumentów i detalistów, a to zainteresowanie można później przekuć właśnie w sprzedaż - podkreśla Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna miesięcznika „Handel”.

Nowe kategorie konkursowe

Prowadzenie biznesu detalicznego to nie tylko sprzedaż produktów. To szereg usług i rozwiązań, które są potrzebne, by go rozwijać. Dlatego, na zlecenie redakcji „Handlu”, firma badawcza Brainlab pierwszy raz przeprowadziła sondę wśród właścicieli i kierowników sklepów. Zapytano ich m.in, z jakimi: bankiem, ubezpieczycielem, operatorem telekomunikacyjnym współpracują bądź chcą współpracować i dlaczego. W badaniu uwzględniono także markę samochodu dostawczego, którą wybierają (bądź chcą wybrać) ankietowani.

Na podstawie wyników wyróżniono 4 nagrody w kategorii Hit Handlu - najlepsza oferta dla MiŚP:

  • Sektor bankowy: Bank BPS - za - jak wskazywali kierownicy i właściciele firm - m.in. "bliskość" i możliwość szybkiego załatwienia wszystkiego "na miejscu", "dobre prowizje" czy "długoletnią" oraz "bezproblemową" współpracę.

  • Sektor ubezpieczeniowy: PZU - za m.in."korzystne warunki", "zadowolenie ze współpracy" (również tej "wieloletniej"), bo to "dobra i wiarygodna firma".

  • Usługi telekomunikacyjne: Orange - za "dobrą ofertę", "przyjazną obsługę" czy "obsługę bez zarzutu", "jakość i cenę", bycie "przyjaznym operatorem".

  • Sektor motoryzacyjny (samochody dostawcze): Volkswagen - za "niezawodność", "solidność", "ładowność", "zadowolenie" z użytkowania, "wieloletnie" przywiązanie do marki.

Redakcja „Handlu” doceniła także nietuzinkowe i innowacyjne rozwiązania - zarówno na etapie produkcyjnym, jak i sprzedażowym. Nagrody specjalne otrzymali:

  • PPL Koral – za lody Ekipa i najgorętszy debiut sezonu 2021 w kategorii lodów impulsowych, w tym innowacyjne podejście do marketingu produktu i śmiałą decyzję o współpracy z influencerami.

  • Firma Abramczyk – za konsekwentne z pokolenia na pokolenie budowanie świadomości konsumentów na temat kategorii ryb i owoców morza oraz ponadprzeciętne zaangażowanie na rzecz lokalnej społeczności.

  • Firma ETi – za ogromną różnorodność form, tekstur oraz połączeń smakowych produktów, w tym odczarowywanie gorzkiej czekolady dzięki linii ETi Dare.

  • OSM Łowicz – za rozbudowaną linię produktów wegańskich Bez deka mleka, która pokazuje szybką reakcję mleczarni na zmieniające się konsumenckie trendy.

  • Henkel Polska – za innowacyjne, wielowątkowe i obejmujące różne marki - w tym Somat, Pur, Bref i Clin - działania proekologiczne, jak na przykład linia produktów ProNature i idea prospołecznego plastiku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.