Komunikaty PR

Dieta LOW FODMAP w ofercie sieci Fit Cake

2022-07-12  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.13 MB )

Sieć franczyzowa Fit Cake jako pierwsza wprowadza na polski rynek słodycze LOW FODMAP przeznaczone dla osób z zaburzeniami pokarmowymi SIBO i zespołem jelita drażliwego. Schorzenia te dotykają też osób aktywnych i zdrowo odżywających się. Przy ich leczeniu kluczowa jest dieta. Od teraz w Fit Cake mogą bez obaw raczyć się ciastami, batonami czy deserami w słoiczkach, stworzonymi specjalnie dla nich.

Autorka słodkości marki Fit Cake Ewelina Choińska, opracowując nową, słodką linię produktową zawsze odnosi się do potrzeb zgłaszanych przez klientów.

- Tym razem sama byłam pierwszym z nich – opowiada współwłaścicielka sieci. – Mimo, iż od wielu lat jem zdrowo i uprawiam sport, od pewnego czasu zaczęły mi doskwierać problemy jelitowe, chroniczne zmęczenie itp. Wykonałam test SIBO i okazało się, że wynik jest pozytywny.

Dopiero, gdy sama je u siebie wykryła, zauważyła jak wiele osób (w tym głównie aktywnych kobiet) z tym się zmaga, odmawiając sobie niemal wszystkiego. Zaczęła pogłębiać wiedzę na ten temat. Czytała artykuły, analizowała badania na stronie Monash University, jeździła na konsultacje dietetyczne do Centrum „Zdrowe Jelita” w Warszawie.

Dowiedziała się, że SIBO daje objawy podobne do zespołu jelita drażliwego, ale jest dużo powszechniejsze, choć do tej pory nie było zbyt często stwierdzane. Jednak świadomość dotycząca tej choroby szybko wzrasta. Powoduje ją nadmierny rozrost flory bakteryjnej jelit.

Bez prawidłowej diagnozy cierpiący na nią ludzie często mieli problem z określeniem co tak naprawdę im jest. Ponieważ nawet przy zbilansowanej i zdrowej diecie odczuwali męczące dolegliwości. Nie pomagała też rezygnacja z cukru i glutenu, które odpowiadają za większość tego typu uciążliwości.  

Lekarze opracowali specjalną dietę zalecaną dla osób chorych na SIBO i zespół jelita drażliwego - LOW FODMAP. Polega ona na ograniczeniu spożycia produktów bogatych w FODMAPs, czyli krótkołańcuchowe węglowodany, trawione w przewodzie pokarmowym, ale równocześnie słabo wchłaniane. Ich fermentacja przez bakterie okrężnicy prowadzi do wzdęć i bólów brzucha. Produkty na czarnej liście FODMAPs to: fruktoza, laktoza, oligosacharydy (fruktany i galaktany) oraz poliole, inaczej alkohole cukrowe (erytrytol, maltitol, mannitol, ksylitol, izomaltoza). W diecie LOW FODMAP produkty te zastępowane są zdrowszymi odpowiednikami.

Takie są też desery, które właśnie pojawiały się w witrynkach nieCukietni Fit Cake.

- Nasze słodkości słodzimy syropem ryżowym oraz stevią. Chcę odczarować stereotyp, że stevia jest niesmaczna i gorzka. Tak się dzieje, gdy stosuje się ją nieumiejętnie. Uważam, że to świetny słodzik i w deserach Fit Cake na pewno nikt nie poczuje goryczy – zapewnia Ewelina Choińska, twórczyni przepisów w Fit Cake. – Słodkości doprawiamy nieziemsko aromatyczną wanilią, którą przywiozłam z Zanzibaru. U nas dieta LOW FODMAP jest lekkostrawna, wręcz lecznicza i na pewno smaczna.

Na razie w tej linii fit produktów znalazły się torty (o smaku pinacolady, czekoladowy oraz waniliowy z truskawkami), lekkostrawne ciasta (wegański sernik a'la LOTUS biscoff, ciasto krówka, malinowy chruśniak, cytrynecznik straciatella, ciasto marchewkowe czy brownie ze słonym karmelem i solonym popcornem). Na wynos można wziąć też baton NO-MILK SNACK lub waniliowo-malinową ryżankę.

- Mimo tej uporczywej dolegliwości jaką jest SIBO nie zamierzam rezygnować ze słodyczy. Znalazłam sposób, by jeść smacznie, a jednocześnie sobie nie szkodzić. A skoro ja potrafię umilić sobie życie smaczną dietą, to czemu mam nie pomóc innym. Dlatego wprowadziliśmy ofertę LOW FODMAP do naszej franczyzy – tłumaczy Ewelina Choińska.

Fit Cake to sieć specjalistycznych kawiarni, które odpowiadają na potrzeby ludzi zmagających się z różnymi pokarmowymi problemami. Jej twórcy zaczynali mając jedną prostą zasadę: zero cukru. Teraz mają bardzo rozbudowana ofertę, dedykowaną m.in. ludziom na diecie bezglutenowej, bezlaktozowej, KETO, OPTI, dla alergików, chorych na cukrzycę, celiakię czy otyłość.

- Wypełniliśmy niszę na rynku i okazało się, jak bardzo byliśmy wyczekiwani. Świadomość ludzi na temat żywienia szybko rośnie, a my jak pionierzy wyznaczamy trendy i zmieniamy myślenie Polaków. Jesteśmy na bieżąco i nadążamy za potrzebami – puentuje Rafał Kościuk, właściciel Fit Cake.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.