DPD Polska w świątecznym trybie bezpiecznych doręczeń
Przedświąteczny szczyt paczkowy to najgorętszy czas dla firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” liczba przesyłek w sieci DPD Polska sukcesywnie wzrasta, dlatego już we wrześniu firma uruchamia specjalne procedury usprawniające proces doręczenia. Tegoroczny pik zbiegł się z pandemią COVID-19, która wymogła wzmocnienie wprowadzonych na początku marca zasad bezpiecznego doręczenia.
- W okresie przedświątecznym kurierzy doręczają przesyłki w godzinach popołudniowych i wieczornych oraz w soboty.
- Firma zaleca, by składać zamówienia w e-sklepach najlepiej 10 dni i nie później niż na pięć dni roboczych przed Wigilią.
- Wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się przy zachowaniu zalecanych środków bezpieczeństwa sanitarnego, w tym zachowania bezpiecznego dystansu.
Co roku liczba przesyłek dostarczanych w grudniu przez kurierów DPD Polska wzrasta nawet o połowę w stosunku do tej z okresu poprzedzającego pik. Tym razem, z uwagi na obostrzenia sanitarne w sieciach handlowych i zwiększoną ostrożność konsumentów przesyłek może być jeszcze więcej.
Zazwyczaj już od września firma zwiększa o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W tym roku podwykonawcy wyposażeni są w środki higieny osobistej (maski, chusty lub przyłbice, płyny dezynfekujące, rękawiczki). Są także przeszkoleni z zasad bezpieczeństwa sanitarnego i mają obowiązek je stosować. W związku ze zwiększoną liczbą zamówień złożonych w e-sklepach paczki będą również dostarczane w godzinach popołudniowych i wieczornych. Dodatkowo, zgodnie ze zleceniami od nadawców doręczenia będą możliwe także w sobotę. Na wniosek nadawców i po uzgodnieniu szczegółów operacyjnych z DPD Polska będzie możliwa obsługa nadań w soboty i w niedziele.
Szybkie i bezpieczne doręczenia poza domem
DPD Polska rozszerzyła w ostatnim czasie sieć DPD Pickup o automaty paczkowe i punkty w niektórych sieciach handlowych. Razem z DPD Pickup Oddziałami Miejskimi liczy już ona ponad 3000 punktów. Odbiory własne za ich pośrednictwem są dobrą alternatywą dla doręczeń kurierskich, zwłaszcza w najgorętszych przedświątecznych dniach.
Skuteczność doręczeń także w rękach konsumentów
DPD Polska zachęca konsumentów, by świąteczne zamówienia w sklepie internetowym składali z bezpiecznym wyprzedzeniem, najlepiej dwutygodniowym, a najpóźniej na pięć dni roboczych przed Wigilią. Dzięki temu zwiększa się szansa, że prezenty dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych, takich jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.).
„Zależy nam, aby wszystkie paczki dotarły pod choinkę przed pierwszą gwiazdką, dlatego zachęcamy konsumentów do korzystania z proponowanych przez nas usług dodatkowych, takich jak powiadomienia z aplikacji mojapaczka.dpd.com.pl, ułatwiające kontakt z kurierem i pozwalające ustalić z nim termin doręczenia oraz komfortową formę dostawy. Warto pomyśleć o zamówieniu przesyłki do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia. Jeżeli jednak nie wiemy, gdzie będziemy przebywać w momencie dostawy, możemy skorzystać z sieci naszych punktów odbioru DPD Pickup” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska – „Zwracamy także uwagę, że opóźnienia mogą wynikać z ze spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Jeśli przesyłka zostanie wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy w ciągu dwóch dni roboczych”.
Wzmocnione zasady bezpiecznych doręczeń w DPD Polska
W tym roku konsumenci zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo dostawy, dlatego w czasie pandemii wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności, w tym zalecanego dystansu. Firma umożliwiła dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). Zwraca się także z prośbą o informowanie o odbywanej kwarantannie, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). DPD Polska ma również w ofercie płatność BLIK-iem.
Podsumowanie:
- Zrób świąteczne e-zakupy nie później niż tydzień przed wigilią Bożego Narodzenia.
- Składając zamówienie w e-sklepie zadbaj o odpowiednie podanie danych adresowych.
- Podziel się swoim numerem telefonu lub adresem e-mail, aby kurier w razie potrzeby mógł z łatwością się z Tobą skontaktować.
- Jeśli to Ty nadajesz paczkę, wybierz opakowanie adekwatne do rodzaju zamówienia.
- Korzystaj z narzędzi ułatwiających zarządzanie przesyłką – m.in. dzięki powiadomieniom z aplikacji mojapaczka.dpd.com.pl nawiążesz kontakt z kurierem i ustalisz wygodny czas i formę doręczenia.
Jeśli rzadko bywasz pod adresem zamieszkania skorzystaj z gęstej sieci DPD Pickup, gdzie odbierzesz paczkę w dowolnym momencie.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.