Komunikaty PR

DPD Polska w świątecznym trybie bezpiecznych doręczeń

2020-11-30  |  09:30
Biuro prasowe

Przedświąteczny szczyt paczkowy to najgorętszy czas dla firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” liczba przesyłek w sieci DPD Polska sukcesywnie wzrasta, dlatego już we wrześniu firma uruchamia specjalne procedury usprawniające proces doręczenia. Tegoroczny pik zbiegł się z pandemią COVID-19, która wymogła wzmocnienie wprowadzonych na początku marca zasad bezpiecznego doręczenia.

 

  • W okresie przedświątecznym kurierzy doręczają przesyłki w godzinach popołudniowych i wieczornych oraz w soboty.
  • Firma zaleca, by składać zamówienia w e-sklepach najlepiej 10 dni i nie później niż na pięć dni roboczych przed Wigilią.
  • Wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się przy zachowaniu zalecanych środków bezpieczeństwa sanitarnego, w tym zachowania bezpiecznego dystansu.

 

Co roku liczba przesyłek dostarczanych w grudniu przez kurierów DPD Polska wzrasta nawet o połowę w stosunku do tej z okresu poprzedzającego pik. Tym razem, z uwagi na obostrzenia sanitarne w sieciach handlowych i zwiększoną ostrożność konsumentów przesyłek może być jeszcze więcej.

 

Zazwyczaj już od września firma zwiększa o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W tym roku podwykonawcy wyposażeni są w środki higieny osobistej (maski, chusty lub przyłbice, płyny dezynfekujące, rękawiczki). Są także przeszkoleni z zasad bezpieczeństwa sanitarnego i mają obowiązek je stosować. W związku ze zwiększoną liczbą zamówień złożonych w e-sklepach paczki będą również dostarczane w godzinach popołudniowych i wieczornych. Dodatkowo, zgodnie ze zleceniami od nadawców doręczenia będą możliwe także w sobotę. Na wniosek nadawców i po uzgodnieniu szczegółów operacyjnych z DPD Polska będzie możliwa obsługa nadań w soboty i w niedziele.

 

Szybkie i bezpieczne doręczenia poza domem

DPD Polska rozszerzyła w ostatnim czasie sieć DPD Pickup o automaty paczkowe i punkty w niektórych sieciach handlowych. Razem z DPD Pickup Oddziałami Miejskimi liczy już ona ponad 3000 punktów. Odbiory własne za ich pośrednictwem są dobrą alternatywą dla doręczeń kurierskich, zwłaszcza w najgorętszych przedświątecznych dniach.

 

Skuteczność doręczeń także w rękach konsumentów

DPD Polska zachęca konsumentów, by świąteczne zamówienia w sklepie internetowym składali z bezpiecznym wyprzedzeniem, najlepiej dwutygodniowym, a najpóźniej na pięć dni roboczych przed Wigilią. Dzięki temu zwiększa się szansa, że prezenty dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych, takich jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.).

 

Zależy nam, aby wszystkie paczki dotarły pod choinkę przed pierwszą gwiazdką, dlatego zachęcamy konsumentów do korzystania z proponowanych przez nas usług dodatkowych, takich jak powiadomienia z aplikacji mojapaczka.dpd.com.pl, ułatwiające kontakt z kurierem i pozwalające ustalić z nim termin doręczenia oraz komfortową formę dostawy. Warto pomyśleć o zamówieniu przesyłki do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia. Jeżeli jednak nie wiemy, gdzie będziemy przebywać w momencie dostawy, możemy skorzystać z sieci naszych punktów odbioru DPD Pickup” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska – „Zwracamy także uwagę, że opóźnienia mogą wynikać z ze spiętrzenia zamówień w sklepach internetowych. Jeśli przesyłka zostanie wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy w ciągu dwóch dni roboczych”.

 Wzmocnione zasady bezpiecznych doręczeń w DPD Polska

W tym roku konsumenci zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo dostawy, dlatego w czasie pandemii wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się przy zachowaniu zalecanych środków ostrożności, w tym zalecanego dystansu. Firma umożliwiła dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). Zwraca się także z prośbą o informowanie o odbywanej kwarantannie, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). DPD Polska ma również w ofercie płatność BLIK-iem.

Podsumowanie:

  1. Zrób świąteczne e-zakupy nie później niż tydzień przed wigilią Bożego Narodzenia.
  2. Składając zamówienie w e-sklepie zadbaj o odpowiednie podanie danych adresowych.
  3. Podziel się swoim numerem telefonu lub adresem e-mail, aby kurier w razie potrzeby mógł z łatwością się z Tobą skontaktować.
  4. Jeśli to Ty nadajesz paczkę, wybierz opakowanie adekwatne do rodzaju zamówienia.
  5. Korzystaj z narzędzi ułatwiających zarządzanie przesyłką – m.in. dzięki powiadomieniom z aplikacji mojapaczka.dpd.com.pl nawiążesz kontakt z kurierem i ustalisz wygodny czas i formę doręczenia.

Jeśli rzadko bywasz pod adresem zamieszkania skorzystaj z gęstej sieci DPD Pickup, gdzie odbierzesz paczkę w dowolnym momencie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.