Komunikaty PR

Drobne AGD, książki lub ubrania, czyli co najchętniej sprzedajemy po Świętach

2020-12-28  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania Materiał ( 0.07 MB )
  • Z Allegro Lokalnie można dotrzeć do 18 milionów klientów.

  • W przeciągu dwóch tygodni następujących po Świętach, największe wzrosty odnotowuje kategoria RTV i AGD.

  • Klienci w okresie poświątecznym najchętniej kupują książki, gry oraz modne akcesoria, takie jak torebki, czy biżuteria.

Święta to między innymi czas wzajemnego obdarowywania się. Prezenty mogą być kreatywne, oryginalne, zabawne, czasem zaskakujące, idealnie wpisujące się w gusta danej osoby, bądź… nie. Co jeśli otrzymamy kolejny ekspres do kawy, bądź książkę, którą już wcześniej przeczytaliśmy? Allegro Lokalnie przychodzi z pomocą i specjalną ofertą dla sprzedających w ramach akcji “Sprzedaj nietrafiony prezent”. 

Obserwując zachowania naszych konsumentów w okresie poświątecznym, jesteśmy w stanie określić, jak będą wyglądały trendy związane z nietrafionymi prezentami. Biorąc pod uwagę jak chętnie dajemy książki w prezencie, jest to jedna z najpopularniejszych kategorii na Allegro Lokalnie w tym okresie. Liczymy, że w tym roku niezmiennie znajdzie się ona na podium pod względem sprzedaży a książki znajdą kolejnego właściciela. Jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie spośród ponad 150 tysięcy ofert w tej kategorii. Cieszymy się, że użytkownicy tak chętnie korzystają z Allegro Lokalnie i nawet niechciane prezenty mogą zyskać drugie życie po Świętach - powiedział Karol Czupryński, dyrektor segmentu C2C w Allegro. 

Co sprzedajemy po Świętach? 

W przeciągu dwóch tygodni następujących po Świętach największe wzrosty ofert odnotowuje kategoria RTV i AGD - w tym przede wszystkim AGD drobne. Jak wskazują liczby, ekspresy do kawy czy odkurzacze być może nie są najlepszym wyborem na świąteczne prezenty. Na drugim miejscu plasują się książki i gry (w tym głównie gry na konsole). Być może użytkownicy coraz częściej po przeczytaniu danego tytułu czy przejściu całej gry decydują się na to, aby dać im “drugie życie”. Podium zamyka kategoria odzież. W poprzednim roku co piąta oferta wystawiona na koniec grudnia była związana z ubraniami, co może wskazywać na wyprzedaż związaną z nietrafionymi prezentami. Wśród nowych ogłoszeń królują przede wszystkim sukienki i kurtki. Oprócz tego znaczące przyrosty nowych ofert są zauważalne w kategorii akcesoria i części samochodowe. Jeśli zaś chodzi o czas sprzedaży to najszybciej znikają oferty nowych konsoli z drugiej ręki - nie potrzeba nawet doby, aby znalazł się nowy właściciel. Podobnie jest w przypadku sprzętu RTV - klienci w ciągu kilkunastu godzin od wystawienia są w stanie kupić telewizor oferowany w dobrej cenie.

W ramach akcji “Sprzedaj nietrafiony prezent” sprzedający będą mogli skorzystać z wyróżnienia swoich ofert w cenie 1 zł. Będę one widoczne jako wyróżnione zarówno na Allegro Lokalnie, jak również trafią do wszystkich użytkowników odwiedzających Allegro, czyli do 18 milionów klientów. Oferta specjalna będzie dostępna 28 grudnia do 25 stycznia i obowiązuje we wszystkich kategoriach poza samochodami. Dodatkowo każdy sprzedający w kolejnym dniu po wystawieniu oferty, będzie mógł odebrać kod uprawniający do kupna kawy Deli na stacjach Shell za 1 zł. Wszyscy, którzy rozpoczną swoją przygodę od wystawienia nietrafionego prezentu na Allegro Lokalnie, w przypadku sprzedaży nie poniosą żadnych dodatkowych opłat. 

Co kupujemy po Świętach? 

Bazując na podstawie danych z ubiegłego roku, klienci Allegro Lokalnie w okresie poświątecznym najchętniej kupowali modne akcesoria, takie jak torebki, czy biżuterię, co zapewne wiązało się z powitaniem Nowego Roku. Poza tym dużą popularnością cieszyło się  również wyposażenie domu, z naciskiem na oświetlenie. Podium zamykały akcesoria samochodowe. Pierwsze dni stycznia to okres noworocznych postanowień, a wraz z nimi rośnie popularność kategorii siłownia i fitness - przede wszystkim ubrań oraz akcesoriów do ćwiczeń. Wzrosty zakupów w tych kategoriach znacznie odbiegają od średniej liczby i wartości zakupów w porównaniu do końcówki roku. 

Allegro Lokalnie umożliwia znalezienie w łatwy i szybki sposób produktów z całej Polski, a także tych, które są dostępne w obrębie określonej lokalizacji. Klienci mogą skorzystać z opcji “Kup teraz”, bądź licytować wybrany produkt. Allegro Lokalnie oferuje wygodne metody dostawy w tym dostawę do Paczkomatów InPost - niezależnie od gabarytów, koszt wysłania paczki wynosi 8,99 zł. Tym, co zdecydowanie wyróżnia serwis jest bezpieczeństwo transakcji, które zapewnia Program Ochrony Kupujących. Jeśli nie otrzymamy zakupionego produktu, bądź będzie on niezgodny z opisem lub nieoryginalny, możemy otrzymać rekompensatę - wystarczy wypełnić wniosek online aż do 180 dni po zakupie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.