E-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaż
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Sprzedaż internetowa jest jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, na który epidemia koronawirusa będzie miała pozytywny wpływ. Szybszych wzrostów w tym kanale można się spodziewać we wszystkich segmentach handlu detalicznego (kosmetyków, artykułów wyposażenia wnętrz, RTV, AGD i sprzętu elektronicznego oraz artykułów sportowych).
E-commerce sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów
Jednak dla większości detalistów sprzedaż w tym kanale jest tylko sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów. Tylko część firm może naprawdę zyskać na obecnym kryzysie – to głównie gracze od lat wyspecjalizowani tylko w sprzedaży internetowej – Allegro, Zalando czy eobuwie.pl, którzy oferują dużą wygodę zakupów (darmowe i szybkie dostawy, łatwe i darmowe zwroty).
Mimo trzycyfrowych wzrostów w kanale internetowym w pierwszym kwartale 2020 r., najwięksi detaliści odnotowali spadki w całej sprzedaży w porównaniu do 1 kwartału 2019 r.
Lider rynku obuwniczego w Polsce – CCC, mimo wzrostu w kanale e-commerce o 39% w Polsce w pierwszym kwartale 2020 r. (styczeń-marzec), całe przychody detalisty w kraju spadły o 33% r/r.
Z kolei przychody grupy LPP w pierwszym kwartale 2020 r. (luty-kwiecień) ze sprzedaży w kanale internetowym na wszystkich rynkach wzrosły o 129%, osiągając sprzedaż o wartości 174 mln zł. Mimo tak wysokiego wzrostu w kanale e-commerce, grupa odnotowała spadek sprzedaży w omawianym okresie o 35% r/r.
E-commerce górą
Kolejną przewagą kanału sprzedaży internetowej jest szybka reakcja poszczególnych graczy na obecną sytuację poprzez wprowadzanie rozwiązań zachęcających do zakupów online.
Dla przykładu, Allegro wprowadziło darmowe dostawy Allegro Smart dla wszystkich użytkowników. Dzięki subskrybcji ostawy do paczkomatów i punktów odbioru są darmowe przy zakupach za min. 40 zł, a kurierem – min. 100 zł.
Z kolei marka odzieżowa Quiosque, dzięki współpracy z Fast White Cat oraz portalem społecznościowym Facebook udało się stworzyć możliwość promocji oraz sprzedaży produktów na żywo. Podczas live’ów konsumenci mogli obejrzeć produkty na modelkach oraz dokonać zakupu.
Sieć eobuwie.pl aby ułatwić klientom zakupy online postanowiła przenieść system esize.me do smartfona. Wprowadzając za pomocą aplikacji funkcję skanowania stopy smartfonem. Funkcja skanera 2D jest uproszczoną wersją systemu esize.me, dostępnej od października 2018 r. w Polsce. Rozwiązanie to pozwala to na dopasowywanie butów do kształtu stopy, bez konieczności ich przymierzania. A do zeskanowania stopy jest potrzebny smartfon z systemem Android oraz biała kartka A4.
Łatwym sposobem dla firm na wejście w kanał internetowy jest rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów na platformach handlowych. Największa platforma sprzedaży w Polsce – Allegro między styczniem a kwietniem 2020 r. osiągnęła wzrost sprzedaży nowych produktów w kategorii odzież i obuwie o 16% r/r. Według szacunków PMR sprzedaż nowych produktów na platformie wzrośnie o ponad 22% względem roku poprzedniego.
Co więcej, należy się spodziewać, że koronawirus okaże się czynnikiem pozytywnie wspierającym rozwój sprzedaży internetowej odzieży i obuwia także w dłuższym okresie czasu. Część konsumentów może przekonać się do zakupów online i pozostać przy nich. Jak przewiduje spółka VRG, w 2020 r. udział e-commerce w przychodach całej spółki wzrośnie do 20%, z 14% w 2019 r.
Więcej informacji na temat sprzedaży odzieży i obuwia w internecie w raporcie PMR: Handel internetowy w Polsce 2020 -> https://bit.ly/pmr-handel-online
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Senior Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.