Eksperci Everli: Zakupy spożywcze online - tu liczy się szybkość i wybór sklepów

Milena Świątkowska
LB Relations
Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
E-commerce i zakupy spożywcze przez Internet stają się normą. Eksperci Everli przekonują, że w tym drugim przypadku szczególnie ważna jest szybkość oraz szeroki wybór sklepów, w których klient może zrobić zakupy za pośrednictwem platformy.
Według danych Everli – firmy zajmującej się realizacją i dostarczaniem zakupów spożywczych on-line, ponad połowa klientów otrzymuje zakupy w kilka godzin od złożenia zamówienia.
- Szybkość realizacji zamówienia jest bardzo ważna, szczególnie dla osób zapracowanych, rodziców z małymi dziećmi lub osób starszych. W Everli ponad 90% klientów otrzymuje zamówienia tego samego dnia lub nazajutrz, w zależności od swoich potrzeb – komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, Dyrektor Generalna Everli.
Dużo partnerów – szerszy wybór asortymentu dla klienta
Kolejnym ważnym elementem przy wyborze platformy do e-zakupów spożywczych jest wybór i dostępność jak największej liczby produktów. Rozwiązaniem Everli jest współpraca z dużą liczbą partnerów, którzy gwarantują szeroki asortyment.
- Platforma Everli pozwala na zrobienie zakupów aż w 5 znanych i lubianych sieciach sklepów – trzech partnerskich: takich jak Kaufland oraz Carrefour i Auchan, a także z Lidla i Biedronki. To jedyna tak szeroka oferta w segmencie on-line na rynku polskim – tłumaczy Anna Podkowińska-Tretyn.
Mnogość sklepów zdecydowanie ułatwia wybór ulubionego dostawcy oraz produktów. Istotne są również ceny - takie same na platformie, jak i u partnerów. Obecnie, konsumenci mają coraz większą możliwość dostosowania formy zakupów do własnego stylu życia oraz preferencji zakupowych – a nie na odwrót, gdy jeszcze do niedawna jedyną możliwością zrobienia zakupów było fizyczne pójście do sklepu lub wybór z ograniczonej listy produktów dostawców internetowych. Współpraca sklepów z platformą Everli z jednej strony pozwala sieciom, które nie mają własnych kanałów e-commerce, na szybkie i łatwe rozpoczęcie sprzedaży on-line, a z drugiej strony na dotarcie do klientów z atrakcyjnymi promocjami oraz wzmocnienie pozycji na rynku. Z kolei dla sieci, które posiadają swoje kanały - na poszerzenie bazy klientów i kilkutorową sprzedaż przekładającą się na jeszcze większe zyski.
Szoper jako asystent klienta
W Everli wszystkie zamówienia realizują i dostarczają Szoperzy, których rola jest znacznie szersza, niż rola kuriera. De facto pełnią funkcję asystenta klienta, z którym na bieżąco mogą omówić ewentualne zamienniki produktów. Dzięki temu zamawiający ma możliwość kontroli zamówienia - ta zasada dotyczy również owoców, warzyw czy mięsa. W utrzymaniu świeżości w trakcie transportu pomaga specjalna torba, w którą wyposażony jest każdy dostawca. Szoperzy jeżdżą samochodami, dlatego obowiązują ich znacznie wyższe limity wagowe jak w przypadku transportu rowerowego i to jedynie w kilku kategoriach produktów. Wygodne są również płatności dokonywane wyłącznie bezgotówkowo, a przekazanie produktów odbywa się bezkontaktowo – Szoper podchodzi do drzwi i staje w bezpiecznej odległości w oczekiwaniu na odbiór zamówienia. Wszystko to przekłada się na wysoką jakość obsługi, a co za tym idzie - satysfakcję i zadowolenie klienta.
By dotrzeć z ideą zakupów tego samego dnia do jak największej liczby konsumentów, pod koniec września 2020 roku Everli rozpoczęło kampanię reklamową obejmującą kanały digital (w tym reklamę online, video oraz social media), a także radio i reklamę zewnętrzną (outdoor). Za przygotowanie strategii oraz zakup mediów odpowiedzialne jest Value Media, kreację zaś przygotowała agencja Labcon.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.