Emitel z rekordowym wynikiem w globalnym badaniu ESG
Dbałość o środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny są niezwykle istotne dla Emitel, a działania w tym zakresie są w spółce konsekwentnie wdrażane. Świadczą o tym również wyniki najnowszego badania GRESB, oceniającego działania przedsiębiorstw w zakresie zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju. W tegorocznej edycji Emitel poprawił ubiegłoroczny wynik, uzyskując aż 93 punkty na 100 możliwych. Tym samym Emitel zajął 5. miejsce w swojej kategorii i znalazł się wśród 132 najlepszych firm spośród 649 uczestniczących w badaniu.
Zdobycie 93 punktów oznacza, że Emitel poprawił swój ubiegłoroczny rezultat o 3 punkty. Kolejne działania w ramach społecznego zaangażowania biznesu, konsekwentnie wdrażane w spółce, wpływają na sukcesywny wzrost liczby uzyskiwanych przez Emitel punktów. Spółka uczestniczy w międzynarodowym badaniu GRESB od 2016 roku, czyli już siedem lat.
– Troska o środowisko naturalne, wrażliwość na potrzeby innych, współpraca z lokalnymi społecznościami wpisane są w DNA naszej firmy. W ostatnim czasie nie pozostajemy również obojętni na tragedię, która spotkała naród ukraiński, dlatego zaangażowaliśmy się w niesienie pomocy naszym sąsiadom. Zachęcamy także naszych pracowników do angażowania się w inicjatywę wolontariatu – jednym z takich projektów było przygotowanie miejsca pobytu dla uchodźców w jednym z naszych budynków biurowych w Poznaniu. Tegoroczny wynik badania GRESB jest potwierdzeniem, że wysokie standardy i podejmowane przez Emitel działania w zakresie zrównoważonego rozwoju są doceniane przez oceniających. Dziękuję wszystkim pracownikom Emitel za ich postawę i gratuluję znakomitego wyniku w badaniu – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
Niezależne badania GRESB – Global Real Estate Sustainability Benchmark – rokrocznie, od 2009 r. – analizują przedsiębiorstwa pod kątem działań w zakresie zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG). Badanie GRESB uznawane jest za punkt odniesienia dla funduszy, które inwestują w spółki infrastrukturalne i nieruchomości na całym świecie.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.