Komunikaty PR

Fit Cake wycofuje się z Rosji

2022-03-29  |  12:40
Biuro prasowe

Franczyzowa sieć, specjalizująca się w wypiekach i deserach bez cukru, zerwała rozmowy z rosyjskimi inwestorami. Marka od dawna szykowała się do wejścia na wschodni rynek. Teraz dobrowolnie się z niego rezygnuje.

Jak podkreślają właściciele, decyzja nie jest powodowana względami biznesowymi tylko ideologicznymi. Sieć wycofała się z rozmów z dwoma przedsiębiorcami z Rosji. Jeden z nich chciał uruchomiać trzy kawiarnie Fit Cake w trzech dużych miastach Federacji, w jej zachodniej części. Zawarto nawet w tej sprawie przedwstępną umowę. Drugi zamierzał otworzyć jeden punkt w obrębie Moskwy. Trwały już na ten temat zaawansowane negocjacje.

- Nie mogliśmy podjąć innej decyzji. Z Rosji wycofują się dużo większe, międzynarodowe korporacje, ponieważ nie chcą wspierać reżimu. Podobanie my, jesteśmy w tej sprawie solidarni – wyjaśnia stanowisko sieci Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. –  Nawet jeśli nasi wschodni partnerzy mają inny podgląd na temat ataku na Ukrainę niż ich rząd, pieniądze zarobione na naszych produktach poszłyby na podatki w ich kraju, a tym samym na wsparcie rosyjskiej armii. Nasze drogi więc się rozchodzą, choć my jako firma także poniesiemy straty. Wycofujemy się przecież z dziewiczego rynku, który miał wieki potencjał.

Fit Cake zrezygnował także z reklamy w rosyjskich mediach. Nie wyklucza, że do rozmów z inwestorami ze Wschodu jeszcze wróci, ale dopiero wtedy, kiedy w Rosji zapanują demokratyczne zasady i stabilna sytuacja gospodarcza.

Fit Cake to największa polska sieć franczyzowa produkująca desery bez cukru, adresowane do osób na różnych dietach, m.in. wegan, alergików, diabetyków. Wywodzi się z Białegostoku. Obecnie pod jej szyldem działa ponad 50 punktów franczyzowych. Wielu jej franczyzobiorców angażuje się w pomoc uchodźcom z Ukrainy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.