Komunikaty PR

Fit Cake wycofuje się z Rosji

2022-03-29  |  12:40
Biuro prasowe

Franczyzowa sieć, specjalizująca się w wypiekach i deserach bez cukru, zerwała rozmowy z rosyjskimi inwestorami. Marka od dawna szykowała się do wejścia na wschodni rynek. Teraz dobrowolnie się z niego rezygnuje.

Jak podkreślają właściciele, decyzja nie jest powodowana względami biznesowymi tylko ideologicznymi. Sieć wycofała się z rozmów z dwoma przedsiębiorcami z Rosji. Jeden z nich chciał uruchomiać trzy kawiarnie Fit Cake w trzech dużych miastach Federacji, w jej zachodniej części. Zawarto nawet w tej sprawie przedwstępną umowę. Drugi zamierzał otworzyć jeden punkt w obrębie Moskwy. Trwały już na ten temat zaawansowane negocjacje.

- Nie mogliśmy podjąć innej decyzji. Z Rosji wycofują się dużo większe, międzynarodowe korporacje, ponieważ nie chcą wspierać reżimu. Podobanie my, jesteśmy w tej sprawie solidarni – wyjaśnia stanowisko sieci Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. –  Nawet jeśli nasi wschodni partnerzy mają inny podgląd na temat ataku na Ukrainę niż ich rząd, pieniądze zarobione na naszych produktach poszłyby na podatki w ich kraju, a tym samym na wsparcie rosyjskiej armii. Nasze drogi więc się rozchodzą, choć my jako firma także poniesiemy straty. Wycofujemy się przecież z dziewiczego rynku, który miał wieki potencjał.

Fit Cake zrezygnował także z reklamy w rosyjskich mediach. Nie wyklucza, że do rozmów z inwestorami ze Wschodu jeszcze wróci, ale dopiero wtedy, kiedy w Rosji zapanują demokratyczne zasady i stabilna sytuacja gospodarcza.

Fit Cake to największa polska sieć franczyzowa produkująca desery bez cukru, adresowane do osób na różnych dietach, m.in. wegan, alergików, diabetyków. Wywodzi się z Białegostoku. Obecnie pod jej szyldem działa ponad 50 punktów franczyzowych. Wielu jej franczyzobiorców angażuje się w pomoc uchodźcom z Ukrainy.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN Biuro prasowe
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.