Fit Cake wycofuje się z Rosji
Franczyzowa sieć, specjalizująca się w wypiekach i deserach bez cukru, zerwała rozmowy z rosyjskimi inwestorami. Marka od dawna szykowała się do wejścia na wschodni rynek. Teraz dobrowolnie się z niego rezygnuje.
Jak podkreślają właściciele, decyzja nie jest powodowana względami biznesowymi tylko ideologicznymi. Sieć wycofała się z rozmów z dwoma przedsiębiorcami z Rosji. Jeden z nich chciał uruchomiać trzy kawiarnie Fit Cake w trzech dużych miastach Federacji, w jej zachodniej części. Zawarto nawet w tej sprawie przedwstępną umowę. Drugi zamierzał otworzyć jeden punkt w obrębie Moskwy. Trwały już na ten temat zaawansowane negocjacje.
- Nie mogliśmy podjąć innej decyzji. Z Rosji wycofują się dużo większe, międzynarodowe korporacje, ponieważ nie chcą wspierać reżimu. Podobanie my, jesteśmy w tej sprawie solidarni – wyjaśnia stanowisko sieci Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. – Nawet jeśli nasi wschodni partnerzy mają inny podgląd na temat ataku na Ukrainę niż ich rząd, pieniądze zarobione na naszych produktach poszłyby na podatki w ich kraju, a tym samym na wsparcie rosyjskiej armii. Nasze drogi więc się rozchodzą, choć my jako firma także poniesiemy straty. Wycofujemy się przecież z dziewiczego rynku, który miał wieki potencjał.
Fit Cake zrezygnował także z reklamy w rosyjskich mediach. Nie wyklucza, że do rozmów z inwestorami ze Wschodu jeszcze wróci, ale dopiero wtedy, kiedy w Rosji zapanują demokratyczne zasady i stabilna sytuacja gospodarcza.
Fit Cake to największa polska sieć franczyzowa produkująca desery bez cukru, adresowane do osób na różnych dietach, m.in. wegan, alergików, diabetyków. Wywodzi się z Białegostoku. Obecnie pod jej szyldem działa ponad 50 punktów franczyzowych. Wielu jej franczyzobiorców angażuje się w pomoc uchodźcom z Ukrainy.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.