Fundacja Muszkieterów wspiera potrzebujących już od 20 lat
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Fundacja Muszkieterów, którą współtworzą właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché, i której działania wspierają pracownicy sklepów oraz centrali Grupy Muszkieterów, niesie pomoc już od 20 lat. Fundacja powstała, by wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej, a jej działalność była wielokrotnie doceniana w najważniejszych rankingach społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Od początku istnienia Fundacji przekazano za jej pośrednictwem 20 mln zł na cele społeczne i charytatywne.
Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché wyróżnia bliska współpraca z lokalnymi instytucjami i więź z lokalną społecznością, dzięki czemu dokładnie znają jej potrzeby. By jeszcze lepiej na nie odpowiadać, w 2002 roku założyli oni Fundację Muszkieterów, której głównym zadaniem jest wspieranie potrzebujących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, w tym przede wszystkim dzieci. Fundacja podejmuje na co dzień liczne inicjatywy dobroczynne i akcje cykliczne, takie jak „Wakacje z Muszkieterami” czy „Place Zabaw – Muszkieterowie”. Od początku swojej działalności przekazała aż 20 mln zł na różnego rodzaju cele społeczne i charytatywne.
W 2021 roku odbyła się 4. edycja „Wakacji z Muszkieterami”, akcji, dzięki której dzieci w wieku od 8 do 14 lat z rodzin niezamożnych oraz przebywające w ośrodkach wychowawczo-opiekuńczych, a także podopieczni domów dziecka i rodzin zastępczych, mogą pojechać na swoje pierwsze w życiu wakacje. Od początku akcji ponad 3 500 dzieci mogło cieszyć się z wakacyjnego wyjazdu, a w tegorocznej zaplanowanej edycji weźmie udział ponad 600 dzieci z całej Polski.
W ubiegłym roku wybudowano również kolejny z blisko 140 placów zabaw, których realizację współfinansują sklepy Intermarché i Bricomarché wraz z Fundacją oraz lokalnymi samorządami. Celem projektu, na który przeznaczono już niemal 3,7 mln zł, jest tworzenie bezpiecznych, nowoczesnych i kolorowych miejsc do zabawy dla najmłodszych.
– Każdy przedsiębiorca przystępujący do Grupy akceptuje Kartę Muszkietera, stanowiącą spis zasad i wartości. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché z chęcią wypełniają swoje zobowiązania i aktywnie angażują się we wspieranie potrzebujących. To z ich inicjatywy powstała Fundacja Muszkieterów, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności. Za pośrednictwem Fundacji możemy kształtować dobrą przyszłość poprzez stawianie potrzeb pojedynczych osób w sercu naszych priorytetów – mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Fundacja pomaga nie tylko materialnie, ale promuje także zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną i rozwój intelektualny. Wraz z Klubem Sportowym Warta Poznań oraz Klubem Uczelnianym AZS Uniwersytetu Adama Mickiewicza prowadziła m.in. program szkoleniowy „Olimpijska Akademia Muszkieterów”, dzięki czemu nie tylko wspiera dzieci i młodzież trenującą w klubie, ale także propaguje dyscyplinę szermierki wśród najmłodszych. W tym roku Fundacja wsparła również organizację Pucharu Świata we Florecie Kobiet w Poznaniu.
W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę w marcu br. Fundacja Muszkieterów rozpoczęła szeroką zbiórkę środków finansowych, korzystając z pomocy blisko 400 supermarketów zrzeszonych w Grupie. Na pomoc Ukrainie Muszkieterowie przekazali łącznie 5 mln zł – m.in. w postaci tirów z potrzebnymi produktami z siedziby Intermarché we Francji i Polsce oraz darowizn pieniężnych.
Grupa Muszkieterów i Fundacja Muszkieterów są regularnie wyróżniane w rankingach i zestawieniach najlepszych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2022 roku projekty Fundacji „Wakacje z Muszkieterami” oraz „Place Zabaw – Muszkieterowie” zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny znalazły się w najważniejszym przeglądzie inicjatyw z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju wśród polskich firm.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.