Fundacja Muszkieterów wspiera potrzebujących już od 20 lat
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Fundacja Muszkieterów, którą współtworzą właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché, i której działania wspierają pracownicy sklepów oraz centrali Grupy Muszkieterów, niesie pomoc już od 20 lat. Fundacja powstała, by wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej, a jej działalność była wielokrotnie doceniana w najważniejszych rankingach społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Od początku istnienia Fundacji przekazano za jej pośrednictwem 20 mln zł na cele społeczne i charytatywne.
Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché wyróżnia bliska współpraca z lokalnymi instytucjami i więź z lokalną społecznością, dzięki czemu dokładnie znają jej potrzeby. By jeszcze lepiej na nie odpowiadać, w 2002 roku założyli oni Fundację Muszkieterów, której głównym zadaniem jest wspieranie potrzebujących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, w tym przede wszystkim dzieci. Fundacja podejmuje na co dzień liczne inicjatywy dobroczynne i akcje cykliczne, takie jak „Wakacje z Muszkieterami” czy „Place Zabaw – Muszkieterowie”. Od początku swojej działalności przekazała aż 20 mln zł na różnego rodzaju cele społeczne i charytatywne.
W 2021 roku odbyła się 4. edycja „Wakacji z Muszkieterami”, akcji, dzięki której dzieci w wieku od 8 do 14 lat z rodzin niezamożnych oraz przebywające w ośrodkach wychowawczo-opiekuńczych, a także podopieczni domów dziecka i rodzin zastępczych, mogą pojechać na swoje pierwsze w życiu wakacje. Od początku akcji ponad 3 500 dzieci mogło cieszyć się z wakacyjnego wyjazdu, a w tegorocznej zaplanowanej edycji weźmie udział ponad 600 dzieci z całej Polski.
W ubiegłym roku wybudowano również kolejny z blisko 140 placów zabaw, których realizację współfinansują sklepy Intermarché i Bricomarché wraz z Fundacją oraz lokalnymi samorządami. Celem projektu, na który przeznaczono już niemal 3,7 mln zł, jest tworzenie bezpiecznych, nowoczesnych i kolorowych miejsc do zabawy dla najmłodszych.
– Każdy przedsiębiorca przystępujący do Grupy akceptuje Kartę Muszkietera, stanowiącą spis zasad i wartości. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché z chęcią wypełniają swoje zobowiązania i aktywnie angażują się we wspieranie potrzebujących. To z ich inicjatywy powstała Fundacja Muszkieterów, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności. Za pośrednictwem Fundacji możemy kształtować dobrą przyszłość poprzez stawianie potrzeb pojedynczych osób w sercu naszych priorytetów – mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Fundacja pomaga nie tylko materialnie, ale promuje także zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną i rozwój intelektualny. Wraz z Klubem Sportowym Warta Poznań oraz Klubem Uczelnianym AZS Uniwersytetu Adama Mickiewicza prowadziła m.in. program szkoleniowy „Olimpijska Akademia Muszkieterów”, dzięki czemu nie tylko wspiera dzieci i młodzież trenującą w klubie, ale także propaguje dyscyplinę szermierki wśród najmłodszych. W tym roku Fundacja wsparła również organizację Pucharu Świata we Florecie Kobiet w Poznaniu.
W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę w marcu br. Fundacja Muszkieterów rozpoczęła szeroką zbiórkę środków finansowych, korzystając z pomocy blisko 400 supermarketów zrzeszonych w Grupie. Na pomoc Ukrainie Muszkieterowie przekazali łącznie 5 mln zł – m.in. w postaci tirów z potrzebnymi produktami z siedziby Intermarché we Francji i Polsce oraz darowizn pieniężnych.
Grupa Muszkieterów i Fundacja Muszkieterów są regularnie wyróżniane w rankingach i zestawieniach najlepszych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2022 roku projekty Fundacji „Wakacje z Muszkieterami” oraz „Place Zabaw – Muszkieterowie” zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny znalazły się w najważniejszym przeglądzie inicjatyw z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju wśród polskich firm.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.