Komunikaty PR

Fundacja Muszkieterów wspiera potrzebujących już od 20 lat

2022-06-28  |  14:15
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Fundacja Muszkieterów, którą współtworzą właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché, i której działania wspierają pracownicy sklepów oraz centrali Grupy Muszkieterów, niesie pomoc już od 20 lat. Fundacja powstała, by wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej, a jej działalność była wielokrotnie doceniana w najważniejszych rankingach społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Od początku istnienia Fundacji przekazano za jej pośrednictwem 20 mln zł na cele społeczne i charytatywne.

Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché wyróżnia bliska współpraca z lokalnymi instytucjami i więź z lokalną społecznością, dzięki czemu dokładnie znają jej potrzeby. By jeszcze lepiej na nie odpowiadać, w 2002 roku założyli oni Fundację Muszkieterów, której głównym zadaniem jest wspieranie potrzebujących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, w tym przede wszystkim dzieci. Fundacja podejmuje na co dzień liczne inicjatywy dobroczynne i akcje cykliczne, takie jak „Wakacje z Muszkieterami” czy „Place Zabaw – Muszkieterowie”. Od początku swojej działalności przekazała aż 20 mln zł na różnego rodzaju cele społeczne i charytatywne.

W 2021 roku odbyła się 4. edycja „Wakacji z Muszkieterami”, akcji, dzięki której dzieci w wieku od 8 do 14 lat z rodzin niezamożnych oraz przebywające w ośrodkach wychowawczo-opiekuńczych, a także podopieczni domów dziecka i rodzin zastępczych, mogą pojechać na swoje pierwsze w życiu wakacje. Od początku akcji ponad 3 500 dzieci mogło cieszyć się z wakacyjnego wyjazdu, a w tegorocznej zaplanowanej edycji weźmie udział ponad 600 dzieci z całej Polski.

W ubiegłym roku wybudowano również kolejny z blisko 140 placów zabaw, których realizację współfinansują sklepy Intermarché i Bricomarché wraz z Fundacją oraz lokalnymi samorządami. Celem projektu, na który przeznaczono już niemal 3,7 mln zł, jest tworzenie bezpiecznych, nowoczesnych i kolorowych miejsc do zabawy dla najmłodszych.

Każdy przedsiębiorca przystępujący do Grupy akceptuje Kartę Muszkietera, stanowiącą spis zasad i wartości. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché z chęcią wypełniają swoje zobowiązania i aktywnie angażują się we wspieranie potrzebujących. To z ich inicjatywy powstała Fundacja Muszkieterów, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności. Za pośrednictwem Fundacji możemy kształtować dobrą przyszłość poprzez stawianie potrzeb pojedynczych osób w sercu naszych priorytetów mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.

Fundacja pomaga nie tylko materialnie, ale promuje także zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną i rozwój intelektualny. Wraz z Klubem Sportowym Warta Poznań oraz Klubem Uczelnianym AZS Uniwersytetu Adama Mickiewicza prowadziła m.in. program szkoleniowy „Olimpijska Akademia Muszkieterów”, dzięki czemu nie tylko wspiera dzieci i młodzież trenującą w klubie, ale także propaguje dyscyplinę szermierki wśród najmłodszych. W tym roku Fundacja wsparła również organizację Pucharu Świata we Florecie Kobiet w Poznaniu.

W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę w marcu br. Fundacja Muszkieterów rozpoczęła szeroką zbiórkę środków finansowych, korzystając z pomocy blisko 400 supermarketów zrzeszonych w Grupie. Na pomoc Ukrainie Muszkieterowie przekazali łącznie 5 mln zł – m.in. w postaci tirów z potrzebnymi produktami z siedziby Intermarché we Francji i Polsce oraz darowizn pieniężnych.

Grupa Muszkieterów i Fundacja Muszkieterów są regularnie wyróżniane w rankingach i zestawieniach najlepszych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2022 roku projekty Fundacji „Wakacje z Muszkieterami” oraz „Place Zabaw – Muszkieterowie” zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny znalazły się w najważniejszym przeglądzie inicjatyw z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju wśród polskich firm.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.