Giełda napędza rozwój Shopera. Wyniki finansowe na rekordowych poziomach
Shoper, lider polskiego rynku rozwiązań dla e-commerce oferowanych w modelu SaaS, opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe za 4 kwartał i cały rok 2021. Przychody, skorygowany zysk EBITDA oraz obroty na platformie rosły najszybciej w historii.
Przychody w 2021 roku wyniosły 80,3 mln zł i były aż o 71% wyższe niż w roku poprzednim. Jeszcze szybciej rosły przychody w 4 kwartale 2021, które wyniosły 26,9 mln zł, a to oznacza wzrost o ponad 85% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Warto zaznaczyć, że przychody wygenerowane przez Shoper w ostatnim kwartale 2021 były niemal równe przychodom osiągniętym przez Spółkę w całym roku 2019. Na przestrzeni ostatnich 3 lat Shoper zwiększył swoje przychody aż czterokrotnie.
Skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku wyniósł 30,9 mln zł i był o 49% wyższy niż rok wcześniej. W IV kwartale 2021 skorygowany zysk EBITDA wzrósł o ponad 68% rok do roku i przekroczył 9 mln zł.
W 2021 roku równie rekordowo rosła sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która wyniosła 5,8 mld zł dla sklepów własnych (Sklepy) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (Omnichannel), tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 44% i 46% w porównaniu do roku 2020. IV kwartał poprzedniego roku był także najlepszym pod względem wzrostu GMV platformy Shoper. Sprzedaż na platformie Shoper wyniosła w tym okresie 1,9 mld zł dla Sklepów i 2,0 mld zł dla Omnichannel. Oznacza to wzrost odpowiednio o 54% i 51% w porównaniu do roku 2020.
- Mamy za sobą bardzo udany rok i perspektywę szybkiego wzrostu w bieżącym. Najbardziej cieszy nas rozwój naszych klientów i szybkie zwiększanie się sprzedaży, którą generują na platformie Shoper. Intensywnie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, aby ich aktywnie wspierać i budować przewagę konkurencyjną – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.
- Rekordowe wyniki finansowe Shoper są pochodną sukcesu naszych klientów. Odsetek przychodów powiązanych z usługami opartymi o model pay-as-you-grow przekroczył 70% i jest ściśle powiązany z wartością sprzedaży na platformie Shoper. Rekordowe poziomy GMV wpłynęły na najlepsze w historii wyniki finansowe Shoper – mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper.
W 2021 r. Shoper kontynuował szybki rozwój oferty produktowej uruchamiając zarówno nowe funkcjonalności platformy, jak i wprowadzając zupełnie nowe rodziny produktowe. Usługi finansowe, rozwiązania logistyczne dla e-commerce czy chmura obliczeniowa to tylko przykłady oferty, która rozszerzała się w ubiegłym roku. Shoper był skupiony przede wszystkim na rozwoju oferty produktowej, która bezpośrednio przyspieszała rozwój biznesu jej klientów poprzez zwiększenie ich sprzedaży.
- Platforma Shoper umożliwia małym i średnim firmom prowadzić efektywną działalność handlową w internecie. Oferujemy im szeroki wachlarz usług e-commerce i profesjonalne doradztwo, które umożliwia ich efektywne wykorzystanie. Shoper wspiera także swoich klientów w rozwoju sprzedaży wielokanałowej i zagranicznej. Świetne rozumienie potrzeb i oczekiwań klientów i partnerska relacja sprawiają, że rozwijają się tak szybko – dodaje Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych Shoper.
W lipcu 2021 roku Shoper zadebiutował na parkiecie głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a już w grudniu dołączył do indeksu sWIG80. Debiut giełdowy przyczynił się do istotnego wzmocnienia rozpoznawalności marki Shoper i zaufania do firmy jako najpopularniejszego dostawcy sklepów internetowych w modelu Software as a Service w Polsce.
Model biznesowy Shoper odznacza się wysokim poziomem skalowalności, co wpływa na poprawę osiąganych wyników wraz ze wzrostem liczby klientów firmy. Na koniec 2021 roku firma obsługiwała 33 tysiące klientów, z czego blisko 26 tys. bezpośrednio i ponad 7 tys. w modelu private label, dostarczając swoje usługi do partnerów biznesowych. Filarami oferty Shoper są 4 rodziny produktowe tj. sklepy internetowe, reklama internetowa, usługi finansowe i logistyczne.
Wstępne szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe Shoper:
mln zł | IV kw. 2021 r. | IV kw. 2020 r. | Różnica | Zmiana |
Przychody | 26,9 | 14,5 | 12,4 | 85% |
EBITDA skorygowana | 9,0 | 5,4 | 3,6 | 68% |
EBITDA | 8,1 | 5,1 | 3,0 | 59% |
GMV Sklepy (mld zł) | 1,9 | 1,2 | 0,7 | 54% |
GMV Omnichannel (mld zł) | 2,0 | 1,4 | 0,7 | 51% |
mln zł | 2021 r. | 2020 r. | Różnica | Zmiana |
Przychody | 80,3 | 46,9 | 33,3 | 71% |
EBITDA skorygowana | 30,9 | 20,8 | 10,1 | 49% |
EBITDA | 26,6 | 19,8 | 6,7 | 34% |
GMV Sklepy (mld zł) | 5,8 | 4,0 | 1,8 | 44% |
GMV Omnichannel (mld zł) | 6,4 | 4,3 | 2,0 | 46% |
O Spółce:
Shoper S.A. to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku ecommerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka oferuje kompleksowy ekosystem wspierający użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwoju własnej sprzedaży online. W ramach usług dodatkowych udostępnia m.in. wsparcie w obszarze marketingu, logistyki czy płatności.
Multirabaty dostępne na stronie amica.pl
Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.