Komunikaty PR

Giełda napędza rozwój Shopera. Wyniki finansowe na rekordowych poziomach

2022-02-22  |  09:00
Biuro prasowe

Shoper, lider polskiego rynku rozwiązań dla e-commerce oferowanych w modelu SaaS, opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe za 4 kwartał i cały rok 2021. Przychody, skorygowany zysk EBITDA oraz obroty na platformie rosły najszybciej w historii.

Przychody w 2021 roku wyniosły 80,3 mln zł i były aż o 71% wyższe niż w roku poprzednim. Jeszcze szybciej rosły przychody w 4 kwartale 2021, które wyniosły 26,9 mln zł, a to oznacza wzrost o ponad 85% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Warto zaznaczyć, że przychody wygenerowane przez Shoper w ostatnim kwartale 2021 były niemal równe przychodom osiągniętym przez Spółkę w całym roku 2019. Na przestrzeni ostatnich 3 lat Shoper zwiększył swoje przychody aż czterokrotnie.

Skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku wyniósł 30,9 mln zł i był o 49% wyższy niż rok wcześniej. W IV kwartale 2021 skorygowany zysk EBITDA wzrósł o ponad 68% rok do roku i przekroczył 9 mln zł.

W 2021 roku równie rekordowo rosła sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która wyniosła 5,8 mld zł dla sklepów własnych (Sklepy) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (Omnichannel), tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 44% i 46% w porównaniu do roku 2020. IV kwartał poprzedniego roku był także najlepszym pod względem wzrostu GMV platformy Shoper. Sprzedaż na platformie Shoper wyniosła w tym okresie 1,9 mld zł dla Sklepów i 2,0 mld zł dla Omnichannel. Oznacza to wzrost odpowiednio o 54% i 51% w porównaniu do roku 2020.

- Mamy za sobą bardzo udany rok i perspektywę szybkiego wzrostu w bieżącym. Najbardziej cieszy nas rozwój naszych klientów i szybkie zwiększanie się sprzedaży, którą generują na platformie Shoper. Intensywnie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, aby ich aktywnie wspierać i budować przewagę konkurencyjną – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.

- Rekordowe wyniki finansowe Shoper są pochodną sukcesu naszych klientów. Odsetek przychodów powiązanych z usługami opartymi o model pay-as-you-grow przekroczył 70% i jest ściśle powiązany z wartością sprzedaży na platformie Shoper. Rekordowe poziomy GMV wpłynęły na najlepsze w historii wyniki finansowe Shoper – mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper.

W 2021 r. Shoper kontynuował szybki rozwój oferty produktowej uruchamiając zarówno nowe funkcjonalności platformy, jak i wprowadzając zupełnie nowe rodziny produktowe. Usługi finansowe, rozwiązania logistyczne dla e-commerce czy chmura obliczeniowa to tylko przykłady oferty, która rozszerzała się w ubiegłym roku. Shoper był skupiony przede wszystkim na rozwoju oferty produktowej, która bezpośrednio przyspieszała rozwój biznesu jej klientów poprzez zwiększenie ich sprzedaży.

- Platforma Shoper umożliwia małym i średnim firmom prowadzić efektywną działalność handlową w internecie. Oferujemy im szeroki wachlarz usług e-commerce i profesjonalne doradztwo, które umożliwia ich efektywne wykorzystanie. Shoper wspiera także swoich klientów w rozwoju sprzedaży wielokanałowej i zagranicznej. Świetne rozumienie potrzeb i oczekiwań klientów i partnerska relacja sprawiają, że rozwijają się tak szybko – dodaje Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych Shoper.

W lipcu 2021 roku Shoper zadebiutował na parkiecie głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a już w grudniu dołączył do indeksu sWIG80. Debiut giełdowy przyczynił się do istotnego wzmocnienia rozpoznawalności marki Shoper i zaufania do firmy jako najpopularniejszego dostawcy sklepów internetowych w modelu Software as a Service w Polsce.

Model biznesowy Shoper odznacza się wysokim poziomem skalowalności, co wpływa na poprawę osiąganych wyników wraz ze wzrostem liczby klientów firmy. Na koniec 2021 roku firma obsługiwała 33 tysiące klientów, z czego blisko 26 tys. bezpośrednio i ponad 7 tys. w modelu private label, dostarczając swoje usługi do partnerów biznesowych. Filarami oferty Shoper są 4 rodziny produktowe tj. sklepy internetowe, reklama internetowa, usługi finansowe i logistyczne.

Wstępne szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe Shoper:

mln zł

IV kw. 2021 r.

IV kw. 2020 r.

Różnica

Zmiana

Przychody

26,9

14,5

12,4

85%

EBITDA skorygowana

9,0

5,4

3,6

68%

EBITDA

8,1

5,1

3,0

59%

GMV Sklepy (mld zł)

1,9

1,2

0,7

54%

GMV Omnichannel (mld zł)

2,0

1,4

0,7

51%

 

mln zł

 2021 r.

2020 r.

Różnica

Zmiana

Przychody

80,3

46,9

33,3

71%

EBITDA skorygowana

30,9

20,8

10,1

49%

EBITDA

26,6

19,8

6,7

34%

GMV Sklepy (mld zł)

5,8

4,0

1,8

44%

GMV Omnichannel (mld zł)

6,4

4,3

2,0

46%

 

O Spółce:

Shoper S.A. to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku ecommerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka oferuje kompleksowy ekosystem wspierający użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwoju własnej sprzedaży online. W ramach usług dodatkowych udostępnia m.in. wsparcie w obszarze marketingu, logistyki czy płatności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.