Giełda napędza rozwój Shopera. Wyniki finansowe na rekordowych poziomach
Shoper, lider polskiego rynku rozwiązań dla e-commerce oferowanych w modelu SaaS, opublikował wstępne szacunkowe wyniki finansowe za 4 kwartał i cały rok 2021. Przychody, skorygowany zysk EBITDA oraz obroty na platformie rosły najszybciej w historii.
Przychody w 2021 roku wyniosły 80,3 mln zł i były aż o 71% wyższe niż w roku poprzednim. Jeszcze szybciej rosły przychody w 4 kwartale 2021, które wyniosły 26,9 mln zł, a to oznacza wzrost o ponad 85% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku. Warto zaznaczyć, że przychody wygenerowane przez Shoper w ostatnim kwartale 2021 były niemal równe przychodom osiągniętym przez Spółkę w całym roku 2019. Na przestrzeni ostatnich 3 lat Shoper zwiększył swoje przychody aż czterokrotnie.
Skorygowany zysk EBITDA w 2021 roku wyniósł 30,9 mln zł i był o 49% wyższy niż rok wcześniej. W IV kwartale 2021 skorygowany zysk EBITDA wzrósł o ponad 68% rok do roku i przekroczył 9 mln zł.
W 2021 roku równie rekordowo rosła sprzedaż na platformie Shoper (GMV), która wyniosła 5,8 mld zł dla sklepów własnych (Sklepy) i 6,4 mld zł dla sprzedaży wielokanałowej (Omnichannel), tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych. Oznacza to wzrost odpowiednio o 44% i 46% w porównaniu do roku 2020. IV kwartał poprzedniego roku był także najlepszym pod względem wzrostu GMV platformy Shoper. Sprzedaż na platformie Shoper wyniosła w tym okresie 1,9 mld zł dla Sklepów i 2,0 mld zł dla Omnichannel. Oznacza to wzrost odpowiednio o 54% i 51% w porównaniu do roku 2020.
- Mamy za sobą bardzo udany rok i perspektywę szybkiego wzrostu w bieżącym. Najbardziej cieszy nas rozwój naszych klientów i szybkie zwiększanie się sprzedaży, którą generują na platformie Shoper. Intensywnie inwestujemy w rozwój oferty produktowej, aby ich aktywnie wspierać i budować przewagę konkurencyjną – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.
- Rekordowe wyniki finansowe Shoper są pochodną sukcesu naszych klientów. Odsetek przychodów powiązanych z usługami opartymi o model pay-as-you-grow przekroczył 70% i jest ściśle powiązany z wartością sprzedaży na platformie Shoper. Rekordowe poziomy GMV wpłynęły na najlepsze w historii wyniki finansowe Shoper – mówi Piotr Biczysko, członek zarządu ds. finansowych Shoper.
W 2021 r. Shoper kontynuował szybki rozwój oferty produktowej uruchamiając zarówno nowe funkcjonalności platformy, jak i wprowadzając zupełnie nowe rodziny produktowe. Usługi finansowe, rozwiązania logistyczne dla e-commerce czy chmura obliczeniowa to tylko przykłady oferty, która rozszerzała się w ubiegłym roku. Shoper był skupiony przede wszystkim na rozwoju oferty produktowej, która bezpośrednio przyspieszała rozwój biznesu jej klientów poprzez zwiększenie ich sprzedaży.
- Platforma Shoper umożliwia małym i średnim firmom prowadzić efektywną działalność handlową w internecie. Oferujemy im szeroki wachlarz usług e-commerce i profesjonalne doradztwo, które umożliwia ich efektywne wykorzystanie. Shoper wspiera także swoich klientów w rozwoju sprzedaży wielokanałowej i zagranicznej. Świetne rozumienie potrzeb i oczekiwań klientów i partnerska relacja sprawiają, że rozwijają się tak szybko – dodaje Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych Shoper.
W lipcu 2021 roku Shoper zadebiutował na parkiecie głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a już w grudniu dołączył do indeksu sWIG80. Debiut giełdowy przyczynił się do istotnego wzmocnienia rozpoznawalności marki Shoper i zaufania do firmy jako najpopularniejszego dostawcy sklepów internetowych w modelu Software as a Service w Polsce.
Model biznesowy Shoper odznacza się wysokim poziomem skalowalności, co wpływa na poprawę osiąganych wyników wraz ze wzrostem liczby klientów firmy. Na koniec 2021 roku firma obsługiwała 33 tysiące klientów, z czego blisko 26 tys. bezpośrednio i ponad 7 tys. w modelu private label, dostarczając swoje usługi do partnerów biznesowych. Filarami oferty Shoper są 4 rodziny produktowe tj. sklepy internetowe, reklama internetowa, usługi finansowe i logistyczne.
Wstępne szacunkowe skonsolidowane wyniki finansowe Shoper:
mln zł | IV kw. 2021 r. | IV kw. 2020 r. | Różnica | Zmiana |
Przychody | 26,9 | 14,5 | 12,4 | 85% |
EBITDA skorygowana | 9,0 | 5,4 | 3,6 | 68% |
EBITDA | 8,1 | 5,1 | 3,0 | 59% |
GMV Sklepy (mld zł) | 1,9 | 1,2 | 0,7 | 54% |
GMV Omnichannel (mld zł) | 2,0 | 1,4 | 0,7 | 51% |
mln zł | 2021 r. | 2020 r. | Różnica | Zmiana |
Przychody | 80,3 | 46,9 | 33,3 | 71% |
EBITDA skorygowana | 30,9 | 20,8 | 10,1 | 49% |
EBITDA | 26,6 | 19,8 | 6,7 | 34% |
GMV Sklepy (mld zł) | 5,8 | 4,0 | 1,8 | 44% |
GMV Omnichannel (mld zł) | 6,4 | 4,3 | 2,0 | 46% |
O Spółce:
Shoper S.A. to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku ecommerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka oferuje kompleksowy ekosystem wspierający użytkowników w prowadzeniu, zarządzaniu i rozwoju własnej sprzedaży online. W ramach usług dodatkowych udostępnia m.in. wsparcie w obszarze marketingu, logistyki czy płatności.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.