Komunikaty PR

Grupa Eurocash ze wzrostem przychodów i zysków w trzecim kwartale 2020 r.

2020-11-13  |  17:00
Biuro prasowe

 

  • Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2020 r. przekroczyły 7 mld zł i były o 5% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o ponad 3% r/r, a w segmencie detalicznym – o blisko 4% r/r. Skokowo, bo aż o 268% wzrosły przychody segmentu Projekty, co wynika z konsolidacji 100% wyników Frisco począwszy od lipca tego roku oraz ekspansji rozwijanych przez Grupę innowacyjnych konceptów detalicznych.

 

  • Skonsolidowana EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w trzecim kwartale tego roku wyniosła 225 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 3% w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. Grupa Eurocash szacuje, że dodatkowe koszty związane z epidemią COVID-19 były niższe niż w poprzednich kwartałach i obciążyły wynik EBITDA w omawianym okresie kwotą około 2 mln zł. 

 

  • Zysk netto Grupy Eurocash w okresie lipiec-wrzesień br. sięgnął niemal 37 mln zł i był o ponad 34% wyższy niż w trzecim kwartale 2019 r.

 

Hurt: już ponad 30% sprzedaży realizowanej poprzez eurocash.pl

Sprzedaż segmentu hurtowego Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2020 r. sięgnęła 5,26 mld zł (+3,4% r/r), a EBITDA tego segmentu wyniosła 185 mln zł (+7,4% r/r).

– Silnym wsparciem przychodów w hurcie była sprzedaż do niezależnych sklepów oraz franczyzobiorców, a także dynamiczny wzrost sprzedaży papierosów i produktów impulsowych. Wzrosty te z nawiązką zrekompensowały niższą sprzedaż w formacie Eurocash Gastronomia, który zaopatruje restauracje i hotele, mocno odczuwające skutki epidemii, a także spadek wynikający z zakończonego w poprzednim roku kontraktu z Orlenem – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Trzeci kwartał był również kolejnym z rzędu, w którym odnotowaliśmy rekordową sprzedaż za pośrednictwem platformy eurocash.pl. Zamówienia on-line stanowiły już 31% łącznej sprzedaży w segmencie hurtowym (nie uwzględniając formatu Cash & Carry). To pokazuje, że nasze rozwiązanie e-commerce dla przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne ma ogromny potencjał nie tylko w okresie zamknięcia gospodarki, lecz również w okresie, gdy większość restrykcji związanych z epidemią została zniesiona. Klienci doceniają eurocash.pl między innymi za wygodę i szybkość zamówień – podkreślił Jacek Owczarek.

 

Detal: Delikatesy Centrum zwiększają sprzedaż i uruchamiają usługę click & collect

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale br. wyniosła 1,58 mld zł (+3,5% r/r), a EBITDA tego segmentu wyniosła ponad 76 mln zł (wobec 79 mln zł przed rokiem).

– Motorem wzrostu przychodów w detalu była głównie sprzedaż realizowana przez sklepy franczyzowe Delikatesy Centrum. Znaczący wzrost zanotowały także saloniki prasowe Inmedio, które w trzecim kwartale odbudowały sprzedaż po okresie ograniczeń w funkcjonowaniu galerii handlowych, obowiązujących od marca do maja – wskazał Jacek Owczarek.

– Bieżący rok jest okresem dalszej integracji przejętych we wcześniejszych latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Jej finalnym etapem, zaplanowanym na czwarty kwartał tego roku, jest ujednolicenie asortymentu i rebranding sklepów Mila. Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było natomiast przygotowanie do uruchomienia usługi „click & collect” w Delikatesach Centrum, dzięki której konsumenci mogą zamówić zakupy przez internet, a następnie odebrać je w wybranej placówce. Usługa ta jest dostępna już w ponad 1,2 tys. supermarketów w całej Polsce, a w ofercie on-line Delikatesów Centrum znaleźć można około 6,7 tys. produktów – poinformował członek zarządu Grupy Eurocash.

 

Projekty: wzrost w każdym formacie, Frisco na progu rentowności operacyjnej

Sprzedaż segmentu Projekty w trzecim kwartale 2020 r. przekroczyła 100 mln zł i była o 268% wyższa niż w analogicznym okresie 2019 r. Ten skokowy wzrost wynika przede wszystkim z odkupienia przez Eurocash w czerwcu br. większościowego pakietu akcji Frisco, w związku z czym począwszy od trzeciego kwartału br. Grupa konsoliduje 100% wyników czołowego polskiego e-supermarketu.

– Przychody Frisco w omawianym okresie wyniosły ponad 50 mln zł i były ponad dwukrotnie wyższe niż w trzecim kwartale 2019 r. Taki poziom sprzedaży oznacza osiągnięcie przez Frisco progu rentowności na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) – wskazał Jacek Owczarek

W trzecim kwartale br. wzrost sprzedaży zanotowały także wszystkie innowacyjne koncepty detaliczne rozwijane przez Grupę Eurocash: Duży Ben (+111% r/r), abc na kołach (+108% r/r) i Kontigo (+46% r/r), co związane jest z ekspansją tych sieci. W przypadku marketów alkoholowych Duży Ben oraz mobilnych sklepów abc na kołach, istotny wzrost sprzedaży został osiągnięty również w ujęciu LFL – odpowiednio +16% i +32% r/r.

 


Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.