GRUPA MUSZKIETERÓW WYPRACOWAŁA BLISKO 8 MLD ZŁOTYCH OBROTÓW W POLSCE W 2019 ROKU
Grupa Muszkieterów zakończyła 2019 roku wysokimi obrotami na poziomie 7,74 mld złotych. Oznacza to wzrost o prawie 270 mln złotych rok do roku, czyli o 3,6 proc. Wypracowane wyniki są efektem wytężonej pracy polskich, niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldami Intermarché i Bricomarché. Wzrost obrotów jest również potwierdzeniem skuteczności konsekwentnie przeprowadzanej od dwóch lat transformacji, związanej z dynamiką rynku handlowego i oczekiwaniami klientów.
Intermarché – transformacja sieci i nowy koncept
W 2019 roku sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw utrzymała solidne obroty na poziomie 5,18 miliarda złotych. Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) wzrosły w tym czasie o 3,3 proc. Najistotniejszym przedsięwzięciem we wskazanym okresie było zaprezentowanie nowej platformy marki Intermarché w Polsce. Najważniejsze obszary, w których obecnie pozycjonowana jest sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Celem Intermarché jest zaproponowanie klientom nie tylko świeżych produktów o najwyższej jakości, ale również codziennych inspiracji, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać.
Rok 2019 obfitował w otwarcia nowych punktów handlowych, stacji paliw, a także rozszerzanie oferowanych usług Intermarché. W pierwszym kwartale ub.r. szeregi Grupy Muszkieterów powiększyły się o trzy kolejne supermarkety i trzy stacje paliw. Dzięki tym otwarciom Intermarché umocniło swoją pozycję lidera przymarketowych stacji paliw. W 2019 roku sieć rozwinęła także usługę Drive. Umożliwia ona zamówienie produktów przez stronę internetową i ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed supermarketem. Artykuły zakupione przez Internet są pakowane i dostarczane przez obsługę sklepu bezpośrednio do samochodu klienta.
– Mamy świadomość zmieniającego się rynku handlowego, obostrzeń wynikających na przykład z zaostrzania zakazu handlu w wybrane niedziele, rosnącej presji kosztowej, a także rosnących oczekiwań klientów. Właśnie dlatego na bieżąco udoskonalamy ofertę produktową i pozycjonowania cenowego Intermarché oraz koncepty naszych supermarketów. Koniecznością stała się również seria zmian organizacyjnych m.in. w łańcuchu dostaw czy w procesach sklepowych. Oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów „off-line” nieustannie rosną, ale staramy się im sprostać, dostrzegając potencjał branży spożywczej i całego rynku retail w Polsce. Mamy jeszcze dużo do zrobienia, aby znaleźć się w miejscu, do którego dążymy. Zapoczątkowane zmiany dają już jednak wymierne efekty, co powinno się potwierdzić w 2020 roku – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – W 2020 roku planujemy otwarcia kolejnych supermarketów, stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive.
Bricomarché – 2019 rok upłynął pod hasłem e-commerce
Ubiegły rok był kolejnym, w którym Bricomarché wypracowało dwucyfrowe wzrosty. Obroty sieci były rekordowo wysokie i wyniosły w tym okresie 2,55 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w ujęciu rok do roku.
Najważniejszym ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było wprowadzenie usługi zakupów przez Internet. Na początku 2019 roku sieć uruchomiła nową stronę internetową, a wraz z nią wiele nowych udogodnień, w tym możliwość sprawdzania cen produktów i robienia zakupów online. Początkowo usługa była dostępna w pięciu sklepach, a na koniec grudnia 2019 roku było to już 105 placówek. Złożone zamówienie można odebrać na 3 sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, zlokalizowanych przed supermarketami Bricomarché. Na koniec 2019 roku usługa ta była dostępna w siedmiu sklepach. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach. Bricomaty są dostępne dla klientów również w niedziele wolne od handlu czy poza godzinami otwarcia sklepu w systemie 24/7.
Rok 2019 był także intensywny w zakresie otwarć nowych supermarketów Bricomarché. W tym czasie pojawiło się łącznie osiem nowych sklepów w takich miejscowościach jak: Mława, Krzeszowice, Chodzież, Bytom, Aleksandrów Kujawski, Kozienice, Kielce oraz Jelenia Góra. Dla wygody klientów sieć przeprowadziła także relokację supermarketu w Kamiennej Górze. Obecnie ma on m.in. dwukrotnie większą powierzchnię, a co za tym idzie szerszą gamę produktową. Ponadto w 2019 roku sieć zakończyła strategię otwarcia sześciu składów budowlanych, udostępniając klientom ostatni z nich – w Siemianowicach Śląskich. Nadrzędnym celem składów, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę, było zwiększenie sprzedaży materiałów budowlanych oraz kompleksowa obsługa firm i klientów planujących remont, budowę lub zmiany w ogrodzie.
– Współcześni klienci doceniają innowacyjne rozwiązania, dlatego w wielu kwestiach staramy się być pionierami. Przykładem może być oferowanie dostawy do Bricomatów, w których można odebrać także wielkogabarytowe towary. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizuje sieć Bricomarché zapewnia stały wzrost jej obrotów – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Mamy ambitne plany na 2020 rok. Planujemy m.in. rozwijać usługi z zakresu e-commerce. Chcemy także, by nasza sieć z produktami dla domu i ogrody była dostępna w przynajmniej 15 nowych lokalizacjach.
Grupa Muszkieterów inwestuje w Polsce od ponad 20 lat
Jednym z istotnych działań, wpływających na wzmocnienie pozycji Grupy Muszkieterów na rynku, było dokapitalizowanie obu sieci – Intermarché i Bricomarché – w 2019 roku. Kapitał zakładowy sieci supermarketów spożywczych zwiększył się z 83 do 91 milionów złotych. Natomiast kapitał sieci supermarketów typu „dom i ogród” został podniesiony ze 110 do 138 milionów złotych. Zwiększenie kapitału zakładowego obu sieci to również podniesienie wiarygodności Grupy wśród kontrahentów oraz zdolności kredytowej spółek, a także potwierdzenie, że Grupa wiąże swoją przyszłość z Polską.
– Jako Grupa Muszkieterów chcemy dalej rozwijać obie nasze sieci na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są zarówno zrealizowane, jak i planowane inwestycje. Co szczególnie warte podkreślenia w ciągu ponad 20 lat naszej obecności w Polsce zainwestowaliśmy około 2 miliardy złotych w zakup gruntów, a także budowę nowych placówek handlowych. Konsekwentnie będziemy realizować wypracowaną strategię, która mimo wyzwań z jakimi mierzy się cała branża, przyniosła oczekiwany efekt w postaci wzrostu obrotów Grupy Muszkieterów – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.