Komunikaty PR

Grupa Żabka poszukuje startupów, których celem jest wywarcie pozytywnego wpływu

2022-10-05  |  11:15
Biuro prasowe

Grupa Żabka wspólnie z Kozminski Business Hub – organizacją zajmującą się poszukiwaniem i wspieraniem startupów przy Akademii Leona Koźmińskiego – uruchamia drugą edycję programu akceleracyjnego. Startup Impact Program skierowany jest do młodych przedsiębiorstw, których celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na otoczenie, czyli działających na rzecz ekologii, zdrowia czy przedsiębiorczości.

W programie mogą wziąć udział startupy, których rozwiązania dotyczą czterech obszarów: Zmniejszanie śladu środowiskowego, Opakowania przyszłości, Rozwój przedsiębiorczości oraz Dobrostan i równe szanse. Twórcy, którzy zakwalifikują się do finału drugiej edycji programu, zostaną zaproszeni do dalszej współpracy z ekspertami Kozminski Business Hub oraz Grupy Żabka. Udział w akceleracji to także szansa na współpracę ze wszystkimi podmiotami Grupy oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.

-  Poszukujemy innowacyjnych rozwiązań dających nowe perspektywy rozwoju dla całej Grupy Żabka. Chcemy współpracować z najlepszymi z najlepszych. Dlatego wspólnie z Kozminski Business Hub uruchomiliśmy drugą edycję Startup Impact Program, by poznać najciekawsze inicjatywy wpisujące się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Żabka. Zapraszamy do udziału startupy, które mają już prototyp swoich usług lub produktów oraz mają określoną grupę docelową i wiedzą  do kogo chcą kierować swoją komunikację – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.

Cztery obszary do zagospodarowania

W kategorii Zmniejszanie śladu środowiskowego poszukiwane są rozwiązania na rzecz przechwytywania i neutralizacji dwutlenku węgla z powietrza oraz zwiększające efektywność energetyczną. Do tej kategorii można także zgłaszać projekty z zakresu innowacyjnego i niskoemisyjnego chłodnictwa produktów żywnościowych oraz innowacyjne metody ograniczania marnowania żywności w łańcuchu wartości. W ramach obszaru Opakowania przyszłości poszukiwane są alternatywy dla tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu lub kompostowania, z których można wyprodukować opakowania produktów spożywczych.

Innowacyjne projekty w zakresie obszaru Rozwój przedsiębiorczości powinny kłaść nacisk na rozwój umiejętności i kompetencji przedsiębiorców na rzecz nowoczesnej gospodarki. Z kolei w kategorii Dobrostan i równe szanse pożądane są projekty poprawiające samopoczucie dzieci i młodzieży, ze szczególnym naciskiem na zdrowie psychiczne i równowagę emocjonalną, a także rozwiązania ułatwiające usamodzielnienie się i start na rynku pracy młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

- W obecnej edycji więcej uwagi poświęcimy mierzeniu, zarządzaniu i komunikowaniu pozytywnego wpływu. Takie informacje są istotne dla inwestorów i największych klientów korporacyjnych. Wyróżnione w programie startupy dostaną szczegółowe, wspólnie wypracowane raporty wpływu, które z pewnością przyciągną do nich inwestorów impaktowych, umożliwiając szybki rozwój. Dziś już wiemy, że przyszłość świata zależy przede wszystkim od tego, czy założyciele i założycielki startupów wezmą za nią odpowiedzialność. Czekamy na tych, którzy mają potrzebne do tego talenty, pasję i doświadczenie. W ekosystemie pozytywnego wpływu zrobimy wszystko, by te najbardziej wyczekiwane pomysły można było wcielić w życie. Dla dobra nas wszystkich – podkreśla prof. ALK dr hab. Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego.

Startupy zainteresowane udziałem w programie mogą nadsyłać zgłoszenia do 6 listopada br. za pośrednictwem strony https://kozminskihub.com/startup-impact-program/

Finaliści pierwszej edycji

Do finału pierwszej edycji Startup Impact Program zakwalifikowało się 9 młodych przedsiębiorstw, które w trakcie Open Day zaprezentowały misję i rozwiązania swoich firm. Jury wybrało 3, które zaproszono do dalszej współpracy z ekspertami Kozminski Business Hub i Grupy Żabka.

Laureatami ubiegłorocznej edycji zostali: Hempeat – startup produkujący zamienniki mięsa na bazie ziaren z konopi włóknistych, Epicer – twórca aplikacji wykorzystującej sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych przepisów, pozwalającej ograniczyć marnowanie żywności, Res Solution – system umożliwiający efektywne zarządzanie zużyciem energii, wody, gazu, ciepła oraz automatyzację procesów i pracy urządzeń. Każdy ze startupów korzysta ze wsparcia ekspertów Kozminski Business Hub i Grupy Żabka oraz testuje obecnie swoje rozwiązania w środowisku Grupy Żabka. Ścieżka testowania została dostosowana indywidualnie do każdego z młodych przedsiębiorstw, tak by jak najlepiej rozwinąć ich potencjał.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.