Komunikaty PR

Grupa Żabka poszukuje startupów, których celem jest wywarcie pozytywnego wpływu

2022-10-05  |  11:15
Biuro prasowe

Grupa Żabka wspólnie z Kozminski Business Hub – organizacją zajmującą się poszukiwaniem i wspieraniem startupów przy Akademii Leona Koźmińskiego – uruchamia drugą edycję programu akceleracyjnego. Startup Impact Program skierowany jest do młodych przedsiębiorstw, których celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na otoczenie, czyli działających na rzecz ekologii, zdrowia czy przedsiębiorczości.

W programie mogą wziąć udział startupy, których rozwiązania dotyczą czterech obszarów: Zmniejszanie śladu środowiskowego, Opakowania przyszłości, Rozwój przedsiębiorczości oraz Dobrostan i równe szanse. Twórcy, którzy zakwalifikują się do finału drugiej edycji programu, zostaną zaproszeni do dalszej współpracy z ekspertami Kozminski Business Hub oraz Grupy Żabka. Udział w akceleracji to także szansa na współpracę ze wszystkimi podmiotami Grupy oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.

-  Poszukujemy innowacyjnych rozwiązań dających nowe perspektywy rozwoju dla całej Grupy Żabka. Chcemy współpracować z najlepszymi z najlepszych. Dlatego wspólnie z Kozminski Business Hub uruchomiliśmy drugą edycję Startup Impact Program, by poznać najciekawsze inicjatywy wpisujące się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Żabka. Zapraszamy do udziału startupy, które mają już prototyp swoich usług lub produktów oraz mają określoną grupę docelową i wiedzą  do kogo chcą kierować swoją komunikację – mówi Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.

Cztery obszary do zagospodarowania

W kategorii Zmniejszanie śladu środowiskowego poszukiwane są rozwiązania na rzecz przechwytywania i neutralizacji dwutlenku węgla z powietrza oraz zwiększające efektywność energetyczną. Do tej kategorii można także zgłaszać projekty z zakresu innowacyjnego i niskoemisyjnego chłodnictwa produktów żywnościowych oraz innowacyjne metody ograniczania marnowania żywności w łańcuchu wartości. W ramach obszaru Opakowania przyszłości poszukiwane są alternatywy dla tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu lub kompostowania, z których można wyprodukować opakowania produktów spożywczych.

Innowacyjne projekty w zakresie obszaru Rozwój przedsiębiorczości powinny kłaść nacisk na rozwój umiejętności i kompetencji przedsiębiorców na rzecz nowoczesnej gospodarki. Z kolei w kategorii Dobrostan i równe szanse pożądane są projekty poprawiające samopoczucie dzieci i młodzieży, ze szczególnym naciskiem na zdrowie psychiczne i równowagę emocjonalną, a także rozwiązania ułatwiające usamodzielnienie się i start na rynku pracy młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

- W obecnej edycji więcej uwagi poświęcimy mierzeniu, zarządzaniu i komunikowaniu pozytywnego wpływu. Takie informacje są istotne dla inwestorów i największych klientów korporacyjnych. Wyróżnione w programie startupy dostaną szczegółowe, wspólnie wypracowane raporty wpływu, które z pewnością przyciągną do nich inwestorów impaktowych, umożliwiając szybki rozwój. Dziś już wiemy, że przyszłość świata zależy przede wszystkim od tego, czy założyciele i założycielki startupów wezmą za nią odpowiedzialność. Czekamy na tych, którzy mają potrzebne do tego talenty, pasję i doświadczenie. W ekosystemie pozytywnego wpływu zrobimy wszystko, by te najbardziej wyczekiwane pomysły można było wcielić w życie. Dla dobra nas wszystkich – podkreśla prof. ALK dr hab. Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego.

Startupy zainteresowane udziałem w programie mogą nadsyłać zgłoszenia do 6 listopada br. za pośrednictwem strony https://kozminskihub.com/startup-impact-program/

Finaliści pierwszej edycji

Do finału pierwszej edycji Startup Impact Program zakwalifikowało się 9 młodych przedsiębiorstw, które w trakcie Open Day zaprezentowały misję i rozwiązania swoich firm. Jury wybrało 3, które zaproszono do dalszej współpracy z ekspertami Kozminski Business Hub i Grupy Żabka.

Laureatami ubiegłorocznej edycji zostali: Hempeat – startup produkujący zamienniki mięsa na bazie ziaren z konopi włóknistych, Epicer – twórca aplikacji wykorzystującej sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych przepisów, pozwalającej ograniczyć marnowanie żywności, Res Solution – system umożliwiający efektywne zarządzanie zużyciem energii, wody, gazu, ciepła oraz automatyzację procesów i pracy urządzeń. Każdy ze startupów korzysta ze wsparcia ekspertów Kozminski Business Hub i Grupy Żabka oraz testuje obecnie swoje rozwiązania w środowisku Grupy Żabka. Ścieżka testowania została dostosowana indywidualnie do każdego z młodych przedsiębiorstw, tak by jak najlepiej rozwinąć ich potencjał.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.