Grupa Żabka powołała spółkę Cool-Logistics
Grupa Żabka nieustannie poszukuje nowych partnerstw i rozwiązań, mających na celu oferowanie wysokiej jakości produktów i usług, które upraszczają życie milionom konsumentów w Polsce. Do jej portfolio dołączyła właśnie kolejna, nowa spółka – Cool-Logistics. Będzie ona się zajmować świadczeniem usług logistycznych przewozu żywności, zwłaszcza dań gotowych w temperaturze kontrolowanej. Spółka początkowo będzie obsługiwać podmioty z Grupy Żabka, a docelowo także innych producentów cateringów dietetycznych.
Grupa Żabka jest europejskim liderem w tworzeniu rozwiązań convenience. Dzięki strukturze organizacyjnej może skutecznie poszerzać zakres swojej działalności o usługi komplementarne. Jednostką organizacyjną w ramach Grupy, która odpowiada za nowe inwestycje, rozwój biznesu i narzędzi technologicznych, jest Żabka Future. Dzięki jej aktywności, po spółkach Maczfit i Dietly.pl oraz startupie Lite e-Commerce, do portfolio Grupy Żabka dołącza kolejny podmiot – spółka Cool-Logistics.
– Tworzymy biznesy, których celem jest optymalny rozwój Grupy i wchodzących w jej zakres spółek. W ubiegłym roku Grupa Żabka została większościowym udziałowcem dwóch spółek działających na rynku cateringu dietetycznego – Maczfit i Dietly.pl. Inwestycja w spółkę Cool-Logistics zwiększy potencjał Żabki, usprawni logistykę spółek znajdujących się w portfolio Grupy oraz pozwoli świadczyć usługi przewozów dla naszej platformy q-commerce – Delio. Docelowo nowa spółka będzie także świadczyć usługi dowozu dla szerszej grupy cateringów, co będzie stanowiło dużą wartość dodaną dla producentów cateringów współpracujących z Dietly.pl. Przyniesie ona także korzyści dla naszych konsumentów, którzy zyskają dostęp do jeszcze wyższej jakości obsługi swoich zamówień – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
Dostawy zamówień w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu
Spółka Cool-Logistics początkowo ma świadczyć usługi dla spółek z Grupy Żabka. Będzie dostarczać zamówienia przede wszystkim w okolicach Poznania, Warszawy i Wrocławia, przyczyniając się do usprawnienia łańcucha dostaw. Docelowo będzie mogła również świadczyć usługi logistyczne dla niepowiązanych podmiotów, w tym producentów współpracujących z platformą Dietly.pl oraz innych podmiotów współpracujących z Grupą Żabka.
– W Cool-Logistics jesteśmy gotowi realizować wyzwanie polegające na udoskonalaniu łańcucha dostaw diet pudełkowych oraz innych produktów świeżych wymagających kontrolowanej temperatury. Chcemy uzyskać jeszcze lepszą kontrolę nad świeżością, bezpieczeństwem i terminowością dostaw. Wierzymy, że świadcząc nasze usługi, przyczynimy się do polepszenia obsługi osób korzystających z oferty cateringów dietetycznych za pośrednictwem spółek z naszej Grupy, co przełoży się na jeszcze lepszą ocenę świadczonych przez nie usług. Zaczynamy działalność od Poznania, Warszawy i Wrocławia, jednocześnie już dziś pracujemy nad rozszerzeniem jej zakresu – zapowiada Marcjanna Michalak, Prezes Zarządu Cool-Logistics.
Diety pudełkowe i Żabka
Rosnąca świadomość korzyści płynących ze zdrowej, zbilansowanej diety oraz szybkie tempo życia to dwa główne czynniki, które wpłynęły na popularność usług cateringowych w Polsce. Grupa Żabka, której klienci również dbają o swój wolny czas i dobre odżywianie, podjęła decyzję o inwestycji w tę branżę. Dołączenie około rok temu do portfolio Grupy Żabka lidera usług cateringowych – firmy Maczfit, oferującej szeroki wybór diet dostosowanych do potrzeb klientów oraz platformy diet cateringowych – Dietly.pl jest kolejnym dowodem na to, że Żabka troszczy się o swoich klientów w sposób kompleksowy, starając się wychodzić im naprzeciw i odpowiadać na wiele ich potrzeb.
Klienci sieci chętnie korzystają także z możliwości, jaką daje ponad 8300 sklepów zlokalizowanych w całym kraju, w których oprócz codziennych zakupów, mogą napić się świeżo parzonej kawy, kupić dobrze zbilansowany posiłek – np. danie do ogrzania w domu lub zdrową przekąskę oraz skorzystać z wielu wygodnych usług dodatkowych.
________________________
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
_______________________
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.