ID Logistics rozpoczyna współpracę z siecią handlową E. Leclerc
ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wygrywa przetarg na obsługę sieci handlowej E. Leclerc. Operator będzie zarządzać budowanym obecnie centrum dystrybucyjnym w Woli Rakowej k/Łodzi. Jego uruchomienie operacyjne i realizacja pierwszych dostaw do sklepów zostały zaplanowane na lipiec 2021 roku.
Scawar, część logistyczna sieci E.Leclerc w Polsce, w związku z przewidywanym rozwojem operacji, wyłoniła w przetargu ID Logistics jako swojego kontrahenta i partnera w zakresie logistyki. Tym samym oferta przedstawiona przez operatora została uznana jako najbardziej odpowiadająca obecnym i przyszłym potrzebom sieci handlowej.
W budowanym obecnie centrum dystrybucyjnym sieci handlowej E.Leclerc w Woli Rakowej mają być magazynowane wszystkie grupy asortymentowe produktów, które można kupić w sieci super i hipermarketów. Zespół ID Logistics będzie odpowiadać za kompleksowe zarządzanie operacjami i procesami magazynowymi oraz dedykowaną obsługę dystrybucyjną na terenie całej Polski.
Grupa projektowa ID Logistics już przygotowuje dedykowane rozwiązania logistyczne
ID Logistics rozpoczął już przygotowania do uruchomienia nowego centrum dystrybucyjnego w Woli Rakowej. W tym celu powołana została specjalna grupa projektowa, a prace wdrożeniowe będą trwały ponad jedenaście miesięcy. Podczas przygotowywania dedykowanych rozwiązań logistycznych specjaliści ID Logistics dostosują się do specyfiki rozwoju biznesu klienta. Dla zapewnienia efektywnej obsługi magazynowej kluczowe znaczenie będzie mieć stały wzrost wolumenu obsługiwanych towarów oraz rozszerzanie asortymentu, w tym marek własnych, który już wkrótce ma objąć 4 tys. produktów. Na tym etapie ma być też uwzględniona możliwość stopniowej rozbudowy powierzchni magazynowej, która docelowo wyniesie 21 tys. mkw.
„Nowy projekt i obsługa E. Leclerc pozwoli nam umocnić pozycję ID Logistics na polskim rynku logistyki kontraktowej jako specjalisty w zakresie obsługi sieci handlowych. Rozpoczęcie współpracy z E.Leclerc jest dla nas nie tylko wyróżnieniem, ale i zobowiązaniem do zapewnienia optymalnej obsługi, tym bardziej, że podpisanie kontraktu z ID Logistics nastąpiło po wielu latach kooperacji z innym operatorem. Jesteśmy dumni, że E.Leclerc zaufał właśnie nam i dołożymy wszelkich starań, aby przyczynić się do dalszej ekspansji sieci na polskim rynku” zapewnia Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics Polska.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.