Komunikaty PR

IKEA w Polsce na dobrej drodze ku neutralności klimatycznej

2021-02-02  |  16:35
Biuro prasowe

Podsumowanie działań podjętych w ramach strategii People & Planet Positive IKEA w Polsce w roku finansowym 2020

W roku finansowym 2020[1] IKEA na całym świecie kontynuowała realizację długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive”, co przedstawiono w dwóch raportach opublikowanych w ubiegłym tygodniu przez Grupę Ingka i Grupę Inter IKEA. IKEA w Polsce, zgodnie ze wspomnianą strategią, koncentrowała się na działaniach przybliżających ją do celu, jakim jest stanie się biznesem w pełni cyrkularnym, neutralnym klimatycznie, jeszcze bardziej włączającym i dbającym o równe i sprawiedliwe traktowanie. Jednym z kluczowych obszarów działania IKEA w Polsce w 2020 roku było także wspieranie lokalnych społeczności, które ucierpiały w wyniku pandemii.

"Produkcja energii z wiatru, recykling i odzysk energii z prawie 95% odpadów powstających w naszych sklepach, wycofanie z oferty wyposażenia domu plastikowych produktów jednorazowego użytku, liczne kampanie inspiracyjne i praktyczne porady dotyczące zrównoważonej konsumpcji czy wspieranie lokalnych społeczności w walce z pandemią COVID-19. To tylko niektóre z naszych działań zrealizowanych w Polsce w roku finansowym 2020, które przybliżyły nas do realizacji długoterminowego celu strategicznego, jakim jest przekształcenie firmy w biznes cyrkularny i przyjazny dla klimatu - mówi Karin Sköld, Prezeska IKEA Retail Polska i Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju.  Wkraczając w rok 2021, Rok Zrównoważonego Rozwoju w IKEA, jeszcze bardziej koncentrujemy nasze wysiłki na oferowaniu przystępnych cenowo produktów i rozwiązań lepszych dla ludzi i planety, inspirując i umożliwiając wielu ludziom w Polsce prowadzenie zdrowego i ekologicznego trybu życia na co dzień  - dodaje Karin Sköld.

Biznes przyjazny dla ludzi i planety

W roku finansowym 2020, w ramach strategii „People & Planet Positive”, podjęto szereg działań, troszcząc się o lepsze życie ludzi i środowisko, począwszy od produkcji energii odnawialnej, przez inicjatywy na rzecz ograniczania odpadów, po wspieranie organizacji zajmujących się edukacją ekologiczną najmłodszych. Inwestycje w odnawialne źródła energii, w tym farmy wiatrowe w Polsce, to jeden ze strategicznych elementów realizacji globalnej strategii zrównoważonego rozwoju. Od 2016 roku sześć farm wiatrowych IKEA w Polsce generuje więcej energii niż firma zużywa we wszystkich sklepach IKEA, centrach dystrybucyjnych, centrach handlowych i biurach w Polsce.

W roku finansowym 2020 firma kontynuowała działania mające na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenie efektywności energetycznej własnych budynków i działalności, co bezpośrednio przyczynia się do spowolnienia zmian klimatu.

Inwestowanie w energię odnawialną to także zwiększanie jej dostępności i przystępności dla wielu osób. Polska była jednym z pierwszych krajów, w których IKEA wprowadziła ofertę „Energia słoneczna dla domu” - kompleksową usługę sprzedaży i montażu paneli fotowoltaicznych. W ciągu 3 lat Polska stała się jednym z wiodących rynków IKEA pod względem liczby instalacji. Wraz z partnerem z branży solarnej IKEA oferuje kompleksowe rozwiązania, które pozwalają produkować energię ze słońca i przynoszą realne oszczędności w polskich budżetach domowych.

W roku finansowym 2020 drewno wykorzystywane przez IKEA na całym świecie w 98% pochodziło z bardziej zrównoważonych źródeł (drewno z certyfikatem FSC lub pochodzące z recyklingu). Gwarancja pochodzenia drewna z lasów odpowiedzialnie zarządzanych daje pewność, że firma nie przyczynia się do wylesiania. Drewno z Polski, wykorzystywane przez IKEA pochodzi jedynie z takich właśnie źródeł.  

IKEA bez plastikowych artykułów jednorazowego użytku

Do 2030 roku wszystkie produkty IKEA będą wytwarzane wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu. W dniu 1 stycznia 2020 roku, znacznie przed terminem wyznaczonym przez Unię Europejską, IKEA zaprzestała sprzedaży jednorazowych produktów wyposażenia domu wykonanych z plastiku, takich jak torebki na lód i żywność, worki na śmieci czy słomki do napojów. Pierwszym sklepem w Polsce, który przyłączył się do inicjatywy jeszcze w 2019 roku, był sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City, a za nim kolejne sklepy IKEA w całym kraju.

Wegańska oferta IKEA FOOD – zmniejszanie śladu węglowego

Kierując się wizją tworzenia lepszego życia dla wielu ludzi, IKEA chce inspirować do wprowadzania bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych i stylu życia, który ma pozytywny wpływ na klimat. W sierpniu 2020 roku do oferty roślinnych dań i przekąsek IKEA wprowadziła kolejną już wegańską alternatywę słynnych klopsików IKEA – klopsiki roślinne. Ta wersja ma jedynie 4% śladu węglowego klopsików mięsnych. Klopsy IKEA zdobyły I miejsce w plebiscycie „RoślinnieJemy”, inicjatywie wspierającej gastronomię, producentów żywności i wszystkie instytucje oraz firmy wyróżniające się wegańską ofertą na miarę zmieniających się potrzeb konsumentów.

Dobry klimat zaczyna się w domu – inspirowanie do życia lepszego dla planety

Jak co roku, również w roku finansowym 2020 IKEA prowadziła i włączała się w wiele działań, które mają na celu inspirowanie ludzi do bardziej przyjaznego klimatowi i zasobom planety stylu życia. Gdański sklep IKEA jeszcze w 2019 roku przyłączył się do inicjatywy realizowanej przez miasto – „Gdańsk bez plastiku”. Z kolei w lutym 2020 roku IKEA została partnerem Miasta Stołecznego Warszawy w kampanii "Rady na Odpady". Podczas Black Friday 2019 IKEA wystartowała z inicjatywą „Na Dłużej”, podpowiadając, jak dzięki prostym czynnościom dbać o meble i domowe akcesoria, aby służyły nam jak najdłużej, a wykorzystała do tego kolekcję sztuki stworzoną specjalnie na tę okazję przez polską artystkę Ewelinę Sośniak.

W czerwcu 2020 roku marka otworzyła w Szczecinie IKEA Dom Jutra - miejsce nie tylko pełne zieleni i produktów bardziej przyjaznych dla planety, ale przede wszystkim przestrzeń inspiracji i wymiany pomysłów z mieszkańcami miasta na to, jak sprawić, by dom stał się prawdziwie zrównoważonym miejscem do życia.

W roku finansowym 2020 roku przeprowadzono również trzecią edycję konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”, skierowaną do organizacji społecznych, które zajmują się edukacją ekologiczną najmłodszych ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

IKEA dba o równość w środowisku pracy

IKEA dba również o to, by być organizacją włączającą działającą z pełnym poszanowaniem różnorodności (ang. Diversity & Inclusion). Globalnym celem IKEA jest dążenie do równowagi praw i obowiązków poprzez oferowanie pracownikom równych szans i wspieranie ich w rozwoju zawodowym bez względu na płeć czy inne różnice. IKEA Retail, jako jedna z pierwszych firm w Polsce, 1 stycznia 2020 wprowadziła dodatkowy miesiąc w pełni płatnego urlopu ojcowskiego.

Wsparcie dla społeczności w czasie pandemii

Rok 2020 był pełen wyzwań. Pandemia COVID-19 wymagała podjęcia nadzwyczajnych środków, by chronić zdrowie i wspierać współpracowników, partnerów biznesowych i społeczności w całym łańcuchu wartości IKEA.

- W ramach akcji #PomagamyRazem wraz z naszymi partnerami wsparliśmy m.in. Obiekty Infrastruktury Krytycznej, Gminne Centra Kwarantanny, osoby w kryzysie bezdomności oraz samotnych rodziców - mówi Karin Sköld. - Przyłączyliśmy się także do ogólnopolskiej inicjatywy #WzywamyPosiłki, w ramach której pracownicy IKEA Food przygotowali 40 000 posiłków do szpitali, pogotowia ratunkowego i laboratoriów. Ponadto, IKEA wyposażyła w meble i akcesoria 37 stacjonarnych oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży w 34 szpitalach na terenie całego kraju. Łączna wartość naszego wsparcia w tym projekcie wyniosła 1,6 mln zł – dodaje Karin Sköld.

Pandemia okazała się szczególnie trudnym doświadczeniem dla najmłodszych. Dlatego Grupa Ingka, pragnąc uczestniczyć w łagodzeniu skutków COVID-19, zaangażowała się w pomoc Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. W ramach szeroko zakrojonych działań pomocowych pod hasłem #PomagamyRazem, centra handlowe należące do Ingka Centres, a także IKEA Retail oraz polski oddział Ikano Banku wsparły działania Fundacji na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej wobec dzieci.

- W tym roku planujemy kontynuować programy zaangażowania społecznego, by wywierać prawdziwie pozytywny wpływ na życie wrażliwych grup w lokalnych społecznościach - podsumowuje Karin Sköld.

 

Roczne Podsumowanie i Raport Zrównoważonego Rozwoju Ingka Group FY20 dostępne pod adresem: https://www.ingka.com/this-is-ingka-group/annual-report/

Raport Zrównoważonego Rozwoju IKEA FY20 jest dostępny tutaj:

https://newsroom.inter.ikea.com/publications/ikea-sustainability-report-fy20--forestry-goal-and-circular-assessment-of-the-product-range-achieved/s/d1af3c56-e99e-4449-aa64-24cc3ac223a3

 

 


[1] wrzesień 2019 – sierpień 2020

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.