Inflacja, wojna, pogoda. Jak radzi sobie handel tradycyjny?

Justyna Zielińska
Comp S.A.
Jutrzenki 116
02-230 Warszawa
justyna.zielinska|comp.com.pl| |justyna.zielinska|comp.com.pl
+48 224 650 700
www.comp.com.pl
Wiemy, że rozsądny poziom inflacji pomaga w obrotach branży. Istotny wpływ ma aktualnie także wojna w Ukrainie, a co za tym idzie dodatkowe zakupy pomocowe i nowi mieszkańcy Polski. Nie bez znaczenia jest też sezon letni, w którym sprzedaże rosną. Druga strona to rosnące koszty życia i utrzymywania biznesów, niepewność co do nadchodzącej zimy.
Mamy do czynienia z wieloma zmiennymi, które negatywnie lub pozytywnie wpływają na handel. Co te czynniki oznaczają dla handlu detalicznego? Czy możemy mówić, że rok 2022 jest dobry dla sklepów tradycyjnych? Czy faktycznie kupujemy więcej czy tylko więcej płacimy?
W ogniu pytań, w tym odcinku Podcastu z ekspertem stanęły dwie ekspertki M/platform: Ewa Rybołowicz i Magdalena Piwkowska.
Zapraszamy do obejrzenia bardzo ciekawej rozmowy opartej o bardzo konkretne liczby.
#retail #inflacja #wojna #pandemia #handel #detal #mplatform

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.