Inflacja, wojna, pogoda. Jak radzi sobie handel tradycyjny?
Justyna Zielińska
Comp S.A.
Jutrzenki 116
02-230 Warszawa
justyna.zielinska|comp.com.pl| |justyna.zielinska|comp.com.pl
+48 224 650 700
www.comp.com.pl
Wiemy, że rozsądny poziom inflacji pomaga w obrotach branży. Istotny wpływ ma aktualnie także wojna w Ukrainie, a co za tym idzie dodatkowe zakupy pomocowe i nowi mieszkańcy Polski. Nie bez znaczenia jest też sezon letni, w którym sprzedaże rosną. Druga strona to rosnące koszty życia i utrzymywania biznesów, niepewność co do nadchodzącej zimy.
Mamy do czynienia z wieloma zmiennymi, które negatywnie lub pozytywnie wpływają na handel. Co te czynniki oznaczają dla handlu detalicznego? Czy możemy mówić, że rok 2022 jest dobry dla sklepów tradycyjnych? Czy faktycznie kupujemy więcej czy tylko więcej płacimy?
W ogniu pytań, w tym odcinku Podcastu z ekspertem stanęły dwie ekspertki M/platform: Ewa Rybołowicz i Magdalena Piwkowska.
Zapraszamy do obejrzenia bardzo ciekawej rozmowy opartej o bardzo konkretne liczby.
#retail #inflacja #wojna #pandemia #handel #detal #mplatform
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.