Intermarché z sukcesem kontynuuje remodeling swoich sklepów
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Grupa Muszkieterów konsekwentnie się rozwija, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania swoich klientów oraz franczyzobiorców. Dlatego sieć Intermarché postawiła na remodeling supermarketów w koncepcie Power, którego filarem są kategorie świeże. Sklepy zyskały zupełnie nowy wizerunek i zapewniają klientom jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe. W nowej odsłonie funkcjonuje już 20 placówek i trwają kolejne modernizacje. Docelowo Intermarché chce, by w perspektywie 4 lat 80 proc. całego portfela sklepów działało w nowym koncepcie.
Czym jest koncept Power?
Ideą przewodnią wprowadzonych zmian jest świeżość – oznacza to, że nowa odsłona sklepów wyróżnia się poszerzoną ofertą i atrakcyjną prezentacją produktów świeżych. Supermarkety zyskały dużą strefę świeżego ryneczku, w ramach którego dostępne są pieczywo, wyroby cukiernicze, warzywa i owoce, sery, wędliny, mięsa, ryby oraz wyroby garmażeryjne. Wyróżnikiem sklepów Intermarché są również przygotowywane na miejscu wędliny z własnej wędzarni. Szerszą ekspozycję zyskały produkty BIO, ekologiczne, kuchnie świata, dania gotowe czy nabiał.
Koncept Power to również wygodny i intuicyjny sposób robienia zakupów oraz nowoczesna aranżacja. Odświeżony wygląd supermarketu to nie tylko zmieniony układ sali sprzedaży, ale także nowa identyfikacja wizualna i oświetlenie. Projekt układu przestrzeni wprowadza przyjazny nastrój i wygodną ścieżkę zakupową, ułatwiając klientom zapoznanie się z pełną ofertą produktową, uszeregowaną w czytelne światy produktowe. Koncept Power jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą sprawnie i komfortowo robić codzienne zakupy. Nowoczesny remodeling sprawia, że sklepy stają się jeszcze bardziej wygodne i atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie praktyczne i łatwe w obsłudze dla personelu.
„Świeżo, tanio, z optymizmem”
Zmiany w funkcjonowaniu sklepu wiążą się również z wprowadzeniem nowej platformy marki Intermarché. Zapoczątkowała ją kampania, której hasło przewodnie brzmi „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Dla Intermarché kluczowym obszarem oferty są właśnie produkty z kategorii świeżych, dlatego w sklepach po remodelingu została powiększona strefa ekspozycji tego asortymentu. Docelowo ma ona wynosić 50 proc. powierzchni sklepu. Strefę ryneczku z produktami świeżymi usytuowano przy wejściu, a sprzedaż części produktów, np. wędlin, mięs czy serów, odbywa się na dwa sposoby – tradycyjnie oraz w formie gotowych, świeżo zapakowanych porcji, dzięki czemu klienci nie muszą stać w kolejkach do lady tradycyjnej, oszczędzając czas. Do ich dyspozycji jest również ułatwienie w postaci samoobsługowej krajalnicy do pieczywa.
Zmiana konceptu sklepu oznacza nowe dedykowane strefy promocyjne, sezonowe i wyprzedażowe, a także specjalnie zaaranżowane miejsca kulinarnych inspiracji dla klientów. Przygotowanie nowego modelu sklepu zostało poprzedzone analizami ścieżki klienta oraz badaniami marketingowymi.
– Jako Intermarché koncentrujemy się na rozwoju kategorii świeżych oraz dopasowaniu oferty do aktualnych trendów konsumenckich. Nasz koncept Power oznacza nie tylko zmianę wyglądu i układu sklepów, ponieważ remodeling rozpatrujemy szerzej niż tylko w perspektywie jakości produktów – to cel strategiczny sieci związany z nowoczesnym wizerunkiem przestrzeni zakupów oraz pakietem ważnych udogodnień dla klientów. Stawiamy na wygodny supermarket, by zapewnić jak najbardziej przyjazny i kompleksowy sposób robienia codziennych zakupów – mówi Benjamin Ferte, członek Zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché i dodaje – Obserwujemy, że zmiana, która została wprowadzona już w 20 placówkach naszej sieci, pozytywnie wpłynęła na postrzeganie marki, efektywność sprzedażową oraz wzrost koszyka zakupowego i liczby klientów.
Trwają kolejne otwarcia w koncepcie Power
Koncept Power jest dziś sukcesywnie wprowadzany w kolejnych sklepach Intermarché. Trwa proces przemodelowania w wybranych lokalizacjach – w ostatnim czasie nowy koncept wdrożyły sklepy Intermarché w Pajęcznie, Gostyniu oraz Trzebnicy. Klienci mogą tu skorzystać m.in. nie tylko z poszerzonych stref Owoce & Warzywa czy produktów świeżo pakowanych, lecz także z większej przestrzeni ekspozycji mięs oraz produktów z kategorii nabiału, mrożonek i alkoholi. Optymalny układ kategorii i ścieżka zakupowa, wyeksponowanie asortymentu i jak najlepiej wykorzystana przestrzeń jeszcze skuteczniej zachęcają klientów do zakupów.
Właściciele sklepów Intermarché to niezależni polscy przedsiębiorcy, którzy odprowadzają lokalnie podatki i podejmują liczne działania na rzecz społeczności w miejscowościach, w których prowadzą swoje biznesy, np. poprzez organizację akcji społecznych. Poza zmianą konceptu sklepów ich właściciele mogą rozwijać swoje placówki handlowe także poprzez inne usługi – np. otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (Intermarché Drive). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na pełne wsparcie centrali Grupy Muszkieterów.
![Żabka od roku wspólnie z woshwosh przedłuża życie butów klientów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_558521871,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka od roku wspólnie z woshwosh przedłuża życie butów klientów
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_386742279,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
![Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_972723099,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.