Intermarché z sukcesem kontynuuje remodeling swoich sklepów
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Grupa Muszkieterów konsekwentnie się rozwija, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania swoich klientów oraz franczyzobiorców. Dlatego sieć Intermarché postawiła na remodeling supermarketów w koncepcie Power, którego filarem są kategorie świeże. Sklepy zyskały zupełnie nowy wizerunek i zapewniają klientom jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe. W nowej odsłonie funkcjonuje już 20 placówek i trwają kolejne modernizacje. Docelowo Intermarché chce, by w perspektywie 4 lat 80 proc. całego portfela sklepów działało w nowym koncepcie.
Czym jest koncept Power?
Ideą przewodnią wprowadzonych zmian jest świeżość – oznacza to, że nowa odsłona sklepów wyróżnia się poszerzoną ofertą i atrakcyjną prezentacją produktów świeżych. Supermarkety zyskały dużą strefę świeżego ryneczku, w ramach którego dostępne są pieczywo, wyroby cukiernicze, warzywa i owoce, sery, wędliny, mięsa, ryby oraz wyroby garmażeryjne. Wyróżnikiem sklepów Intermarché są również przygotowywane na miejscu wędliny z własnej wędzarni. Szerszą ekspozycję zyskały produkty BIO, ekologiczne, kuchnie świata, dania gotowe czy nabiał.
Koncept Power to również wygodny i intuicyjny sposób robienia zakupów oraz nowoczesna aranżacja. Odświeżony wygląd supermarketu to nie tylko zmieniony układ sali sprzedaży, ale także nowa identyfikacja wizualna i oświetlenie. Projekt układu przestrzeni wprowadza przyjazny nastrój i wygodną ścieżkę zakupową, ułatwiając klientom zapoznanie się z pełną ofertą produktową, uszeregowaną w czytelne światy produktowe. Koncept Power jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą sprawnie i komfortowo robić codzienne zakupy. Nowoczesny remodeling sprawia, że sklepy stają się jeszcze bardziej wygodne i atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie praktyczne i łatwe w obsłudze dla personelu.
„Świeżo, tanio, z optymizmem”
Zmiany w funkcjonowaniu sklepu wiążą się również z wprowadzeniem nowej platformy marki Intermarché. Zapoczątkowała ją kampania, której hasło przewodnie brzmi „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Dla Intermarché kluczowym obszarem oferty są właśnie produkty z kategorii świeżych, dlatego w sklepach po remodelingu została powiększona strefa ekspozycji tego asortymentu. Docelowo ma ona wynosić 50 proc. powierzchni sklepu. Strefę ryneczku z produktami świeżymi usytuowano przy wejściu, a sprzedaż części produktów, np. wędlin, mięs czy serów, odbywa się na dwa sposoby – tradycyjnie oraz w formie gotowych, świeżo zapakowanych porcji, dzięki czemu klienci nie muszą stać w kolejkach do lady tradycyjnej, oszczędzając czas. Do ich dyspozycji jest również ułatwienie w postaci samoobsługowej krajalnicy do pieczywa.
Zmiana konceptu sklepu oznacza nowe dedykowane strefy promocyjne, sezonowe i wyprzedażowe, a także specjalnie zaaranżowane miejsca kulinarnych inspiracji dla klientów. Przygotowanie nowego modelu sklepu zostało poprzedzone analizami ścieżki klienta oraz badaniami marketingowymi.
– Jako Intermarché koncentrujemy się na rozwoju kategorii świeżych oraz dopasowaniu oferty do aktualnych trendów konsumenckich. Nasz koncept Power oznacza nie tylko zmianę wyglądu i układu sklepów, ponieważ remodeling rozpatrujemy szerzej niż tylko w perspektywie jakości produktów – to cel strategiczny sieci związany z nowoczesnym wizerunkiem przestrzeni zakupów oraz pakietem ważnych udogodnień dla klientów. Stawiamy na wygodny supermarket, by zapewnić jak najbardziej przyjazny i kompleksowy sposób robienia codziennych zakupów – mówi Benjamin Ferte, członek Zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché i dodaje – Obserwujemy, że zmiana, która została wprowadzona już w 20 placówkach naszej sieci, pozytywnie wpłynęła na postrzeganie marki, efektywność sprzedażową oraz wzrost koszyka zakupowego i liczby klientów.
Trwają kolejne otwarcia w koncepcie Power
Koncept Power jest dziś sukcesywnie wprowadzany w kolejnych sklepach Intermarché. Trwa proces przemodelowania w wybranych lokalizacjach – w ostatnim czasie nowy koncept wdrożyły sklepy Intermarché w Pajęcznie, Gostyniu oraz Trzebnicy. Klienci mogą tu skorzystać m.in. nie tylko z poszerzonych stref Owoce & Warzywa czy produktów świeżo pakowanych, lecz także z większej przestrzeni ekspozycji mięs oraz produktów z kategorii nabiału, mrożonek i alkoholi. Optymalny układ kategorii i ścieżka zakupowa, wyeksponowanie asortymentu i jak najlepiej wykorzystana przestrzeń jeszcze skuteczniej zachęcają klientów do zakupów.
Właściciele sklepów Intermarché to niezależni polscy przedsiębiorcy, którzy odprowadzają lokalnie podatki i podejmują liczne działania na rzecz społeczności w miejscowościach, w których prowadzą swoje biznesy, np. poprzez organizację akcji społecznych. Poza zmianą konceptu sklepów ich właściciele mogą rozwijać swoje placówki handlowe także poprzez inne usługi – np. otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (Intermarché Drive). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na pełne wsparcie centrali Grupy Muszkieterów.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.