Komunikaty PR

Jak stworzyć flotę intralogistyczną dla centrum dystrybucji e-commerce?

2022-09-30  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl

Mając w perspektywie wzrost popytu w kanale online, firma Schäfer Shop zreorganizowała procesy i otworzyła nowe centrum dystrybucyjne. Całościowa koncepcja jego wyposażenia zakładała integrację pracy nowoczesnych wózków widłowych i innowacyjnych przenośników.

Należąca do grupy Schäfer spółka Schäfer Shop to kompleksowy dostawca wyposażenie do biur, magazynów i warsztatów. Zatrudnia 1 000 osób i obsługuje 880 tys. klientów w dziewięciu krajach. Firma funkcjonuje od ponad 45 lat, ale korzysta z ponad 80-letniego doświadczenia spółki-matki. Od 1999 r. umożliwia klientom zakupy online. Obserwując dynamiczne wzrosty w tym sektorze, zdecydowała się na reorganizację procesów logistyki i wzniesienie nowego centrum dystrybucji w niemieckim Wetzlar.

Charakterystyka obiektów, w których dokonano wdrożenia

Logistyka grupy Schäfer w Niemczech działała dotąd w oparciu o dwa obiekty: magazyn w Burbach oraz kompleks w Betzdorf. W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży w kanale e-commerce w 2021 roku uruchomiono centrum dystrybucji w Wetzlar i powołano do życia spółkę Schäfer Shop Logistic Services GmbH. Dzięki temu można było w zwiększyć efektywność realizacji procesów logistycznych. Nową lokalizację poświęcono składowaniu artykułów papierniczych, materiałów biurowych oraz artykułów służących do przechowywania. Dzięki wyeliminowaniu konieczności ich magazynowania w obiektach w Burbach i Betzdorf, można było zwiększyć stopień ich specjalizacji. W Burbach ograniczono się w efekcie do realizowania operacji związanych z takimi grupami produktowymi jak: regały magazynowe, gospodarka odpadami oraz opakowania SSI Schäfer. Z obiektu w Betzdorf obsługiwane są natomiast zamówienia mebli biurowych. – Nasz asortyment liczy w sumie około 125 tys. pozycji. Chcąc zagwarantować szybkie dostawy w przyszłości, zreorganizowaliśmy procesy logistyczne we współpracy z firmą STILL i Schäfer Shop Logistic Services GmbH – mówi Tolga Deveci pełniący w Schäfer Shop funkcję Head of Service and Administration Logistics.

Zastosowane rozwiązanie

Centrum dystrybucji w Wetzlar wyposażono zgodnie z koncepcją zakładającą jednoczesne wykorzystanie nowoczesnych przenośników i regałów firmy SSI Schäfer oraz wózków widłowych STILL. Flota pojazdów liczy łącznie 32 egzemplarze. Do obsługi wielokondygnacyjnych regałów zastosowano wózki wysokiego składowania serii FM-X 14 z systemem preselekcji wysokości podnoszenia. Kompletacja realizowana jest z udziałem siedmiu wózków do kompletacji poziomej STILL OPX 20 oraz czterech wózków do kompletacji pionowej serii OXV 07. Rozładunek i załadunek samochodów ciężarowych powierzono sześciu dwupaletowym wózkom podnośnikowym EXD-S 20, czterem wózkom podnośnikowym ECV 10 i pięciu wózkom unoszącym EXU 18. – Zastosowane w centrum dystrybucji w Wetzlar rozwiązanie jest z założenia skalowalne i gotowe na zwiększenie przepustowości magazynu w przypadku szczytów logistycznych. Kolejnym planowanym krokiem jest optymalizacja w oparciu o doświadczenia w Wetlzar floty intralogistycznej w magazynie w Betzdorftłumaczy Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. Komplementarnym elementem umowy na pozyskanie pojazdów było zapewnienie sprawnego serwisu wózków widłowych. Do obsługi flot w obydwu centrach został przypisany technik serwisu będący w stanie niezwłocznie dotrzeć do klienta w razie awarii.

Efekt wdrożenia

Wdrożenie nowoczesnej, zoptymalizowanej pod kątem realizowanych procesów floty wózków elektrycznych pozwoliło uzyskać szereg korzyści. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowej floty. Energooszczędne pojazdy elektryczne pozwalają sprawnie obsługiwać zamówienia przy ograniczeniu śladu węglowego – mówi Tolga Deveci. – Dzięki umowie ze STILL wszystkie kwestie związane z wózkami widłowymi rozwiązuje jeden partner. Pomimo zwiększonej rotacji zapasów, wzrosła w efekcie dostępność wózków i spadły jednostkowe koszty eksploatacji. Jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do radzenia sobie ze wszystkimi przyszłymi wyzwaniami – podsumowuje Deveci.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wyjątkowy Prezent już w Żabce! Biuro prasowe
2022-12-02 | 13:05

Wyjątkowy Prezent już w Żabce!

Szukasz pomysłu na niebanalny prezent, który zagwarantuje obdarowanej osobie niezapomniane chwile oraz idealnie dopasuje się do jej preferencji i nastroju? Z pomocą przychodzi Żabka.
Handel BRAK ZDJĘCIA
2022-12-02 | 13:00

Klarna z pierwszą kampanią świąteczną w Polsce

Nowa kampania Klarny „Najlepszy prezent – więcej czasu” promuje usługę Klarny “Zapłać za 30 dni” dostępną w sklepach internetowych. W działaniach marketingowych bierze udział 10 partnerów Klarny
Handel Atrium Poland Real Estate z dwoma nagrodami podczas PRCH Retail Awards 2022
2022-12-02 | 11:20

Atrium Poland Real Estate z dwoma nagrodami podczas PRCH Retail Awards 2022

Za nami XIII edycja prestiżowego konkursu PRCH Retail Awards organizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych. Firma Atrium Poland Real Estate, właściciel i zarządca takich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Automatyzacja coraz śmielej wkracza do polskich firm. Sytuacja gospodarcza może ten proces przyspieszyć

Zmienne otoczenie gospodarcze powoduje, że polskie firmy szukają możliwości optymalizowania kosztów. Część z nich upatruje takiej szansy w automatyzacji procesów, która pozwala odciążyć pracowników i poprawić ich wydajność, a przy tym zaoszczędzić czas i pieniądze. Wdrożenie robota jest możliwe już w ciągu kilkunastu dni i od razu przekłada się na pracę firmy. – U jednego z klientów po wprowadzeniu i uruchomieniu robota czynności, które wcześniej wykonywał codziennie przez 2,5 godziny, zostały skrócone do zaledwie 15 minut – mówi Joanna Porębska-Matysiak z SAIO, spółki z Grupy ING, która udostępnia swoim klientom platformę do automatyzacji procesów biznesowych.

Edukacja

Europejskie branżowe „igrzyska olimpijskie” odbędą się we wrześniu w Gdańsku. Polacy będą rywalizować m.in. w kategorii meblarstwo, fryzjerstwo czy budownictwo cyfrowe

– Aby mieć więcej pracowników, więcej osób wykwalifikowanych w różnych zawodach, potrzebujemy ścisłej współpracy z przemysłem i sektorem gospodarczym. I to właśnie robimy podczas WorldSkills – to jest ścisła kooperacja między szkołami i uczelniami a światem biznesu i przemysłu – mówi dr hab. Paweł Poszytek, oficjalny delegat WorldSkills Poland. W minionym tygodniu w Gdańsku odbył się krajowy etap kwalifikacji do tych międzynarodowych zawodów, w którym prawie 200 zawodników rywalizowało ze sobą w 22 takich konkurencjach jak architektura krajobrazu, budownictwo cyfrowe, chmura obliczeniowa, cukiernictwo, cyberbezpieczeństwo, florystyka, fryzjerstwo czy gotowanie. Zwycięzcy wywalczyli sobie bilety na przyszłoroczne EuroSkills 2023 – czyli europejskie kwalifikacje do etapu światowego.

Ochrona środowiska

Polscy naukowcy mają pomysł na ograniczenie strat ciepła w budynkach. Opracowali technologię termoizolacyjnych pokryć do szyb

Od 10 do 50 proc. ciepła w gospodarstwach domowych ucieka przez okna. Rozwiązaniem nie musi być ich wymiana, ale specjalna powłoka, która zwiększy termoizolacyjność szyby. Fizycy z Polskiej Akademii Nauk opracowali folie pokryte nanowarstwami tlenku cynku z domieszką glinu, które mogą zmniejszyć utratę ciepła nawet czterokrotnie. Dzięki temu znacząco spadnie także wysokość rachunków za ogrzewanie. Nowe rozwiązanie ma być znacznie trwalsze i tańsze niż dostępne dziś na rynku folie.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.