Jak stworzyć flotę intralogistyczną dla centrum dystrybucji e-commerce?
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Mając w perspektywie wzrost popytu w kanale online, firma Schäfer Shop zreorganizowała procesy i otworzyła nowe centrum dystrybucyjne. Całościowa koncepcja jego wyposażenia zakładała integrację pracy nowoczesnych wózków widłowych i innowacyjnych przenośników.
Należąca do grupy Schäfer spółka Schäfer Shop to kompleksowy dostawca wyposażenie do biur, magazynów i warsztatów. Zatrudnia 1 000 osób i obsługuje 880 tys. klientów w dziewięciu krajach. Firma funkcjonuje od ponad 45 lat, ale korzysta z ponad 80-letniego doświadczenia spółki-matki. Od 1999 r. umożliwia klientom zakupy online. Obserwując dynamiczne wzrosty w tym sektorze, zdecydowała się na reorganizację procesów logistyki i wzniesienie nowego centrum dystrybucji w niemieckim Wetzlar.
Charakterystyka obiektów, w których dokonano wdrożenia
Logistyka grupy Schäfer w Niemczech działała dotąd w oparciu o dwa obiekty: magazyn w Burbach oraz kompleks w Betzdorf. W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży w kanale e-commerce w 2021 roku uruchomiono centrum dystrybucji w Wetzlar i powołano do życia spółkę Schäfer Shop Logistic Services GmbH. Dzięki temu można było w zwiększyć efektywność realizacji procesów logistycznych. Nową lokalizację poświęcono składowaniu artykułów papierniczych, materiałów biurowych oraz artykułów służących do przechowywania. Dzięki wyeliminowaniu konieczności ich magazynowania w obiektach w Burbach i Betzdorf, można było zwiększyć stopień ich specjalizacji. W Burbach ograniczono się w efekcie do realizowania operacji związanych z takimi grupami produktowymi jak: regały magazynowe, gospodarka odpadami oraz opakowania SSI Schäfer. Z obiektu w Betzdorf obsługiwane są natomiast zamówienia mebli biurowych. – Nasz asortyment liczy w sumie około 125 tys. pozycji. Chcąc zagwarantować szybkie dostawy w przyszłości, zreorganizowaliśmy procesy logistyczne we współpracy z firmą STILL i Schäfer Shop Logistic Services GmbH – mówi Tolga Deveci pełniący w Schäfer Shop funkcję Head of Service and Administration Logistics.
Zastosowane rozwiązanie
Centrum dystrybucji w Wetzlar wyposażono zgodnie z koncepcją zakładającą jednoczesne wykorzystanie nowoczesnych przenośników i regałów firmy SSI Schäfer oraz wózków widłowych STILL. Flota pojazdów liczy łącznie 32 egzemplarze. Do obsługi wielokondygnacyjnych regałów zastosowano wózki wysokiego składowania serii FM-X 14 z systemem preselekcji wysokości podnoszenia. Kompletacja realizowana jest z udziałem siedmiu wózków do kompletacji poziomej STILL OPX 20 oraz czterech wózków do kompletacji pionowej serii OXV 07. Rozładunek i załadunek samochodów ciężarowych powierzono sześciu dwupaletowym wózkom podnośnikowym EXD-S 20, czterem wózkom podnośnikowym ECV 10 i pięciu wózkom unoszącym EXU 18. – Zastosowane w centrum dystrybucji w Wetzlar rozwiązanie jest z założenia skalowalne i gotowe na zwiększenie przepustowości magazynu w przypadku szczytów logistycznych. Kolejnym planowanym krokiem jest optymalizacja w oparciu o doświadczenia w Wetlzar floty intralogistycznej w magazynie w Betzdorf – tłumaczy Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. Komplementarnym elementem umowy na pozyskanie pojazdów było zapewnienie sprawnego serwisu wózków widłowych. Do obsługi flot w obydwu centrach został przypisany technik serwisu będący w stanie niezwłocznie dotrzeć do klienta w razie awarii.
Efekt wdrożenia
Wdrożenie nowoczesnej, zoptymalizowanej pod kątem realizowanych procesów floty wózków elektrycznych pozwoliło uzyskać szereg korzyści. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowej floty. Energooszczędne pojazdy elektryczne pozwalają sprawnie obsługiwać zamówienia przy ograniczeniu śladu węglowego – mówi Tolga Deveci. – Dzięki umowie ze STILL wszystkie kwestie związane z wózkami widłowymi rozwiązuje jeden partner. Pomimo zwiększonej rotacji zapasów, wzrosła w efekcie dostępność wózków i spadły jednostkowe koszty eksploatacji. Jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do radzenia sobie ze wszystkimi przyszłymi wyzwaniami – podsumowuje Deveci.
Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.