Jak stworzyć flotę intralogistyczną dla centrum dystrybucji e-commerce?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Mając w perspektywie wzrost popytu w kanale online, firma Schäfer Shop zreorganizowała procesy i otworzyła nowe centrum dystrybucyjne. Całościowa koncepcja jego wyposażenia zakładała integrację pracy nowoczesnych wózków widłowych i innowacyjnych przenośników.
Należąca do grupy Schäfer spółka Schäfer Shop to kompleksowy dostawca wyposażenie do biur, magazynów i warsztatów. Zatrudnia 1 000 osób i obsługuje 880 tys. klientów w dziewięciu krajach. Firma funkcjonuje od ponad 45 lat, ale korzysta z ponad 80-letniego doświadczenia spółki-matki. Od 1999 r. umożliwia klientom zakupy online. Obserwując dynamiczne wzrosty w tym sektorze, zdecydowała się na reorganizację procesów logistyki i wzniesienie nowego centrum dystrybucji w niemieckim Wetzlar.
Charakterystyka obiektów, w których dokonano wdrożenia
Logistyka grupy Schäfer w Niemczech działała dotąd w oparciu o dwa obiekty: magazyn w Burbach oraz kompleks w Betzdorf. W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży w kanale e-commerce w 2021 roku uruchomiono centrum dystrybucji w Wetzlar i powołano do życia spółkę Schäfer Shop Logistic Services GmbH. Dzięki temu można było w zwiększyć efektywność realizacji procesów logistycznych. Nową lokalizację poświęcono składowaniu artykułów papierniczych, materiałów biurowych oraz artykułów służących do przechowywania. Dzięki wyeliminowaniu konieczności ich magazynowania w obiektach w Burbach i Betzdorf, można było zwiększyć stopień ich specjalizacji. W Burbach ograniczono się w efekcie do realizowania operacji związanych z takimi grupami produktowymi jak: regały magazynowe, gospodarka odpadami oraz opakowania SSI Schäfer. Z obiektu w Betzdorf obsługiwane są natomiast zamówienia mebli biurowych. – Nasz asortyment liczy w sumie około 125 tys. pozycji. Chcąc zagwarantować szybkie dostawy w przyszłości, zreorganizowaliśmy procesy logistyczne we współpracy z firmą STILL i Schäfer Shop Logistic Services GmbH – mówi Tolga Deveci pełniący w Schäfer Shop funkcję Head of Service and Administration Logistics.
Zastosowane rozwiązanie
Centrum dystrybucji w Wetzlar wyposażono zgodnie z koncepcją zakładającą jednoczesne wykorzystanie nowoczesnych przenośników i regałów firmy SSI Schäfer oraz wózków widłowych STILL. Flota pojazdów liczy łącznie 32 egzemplarze. Do obsługi wielokondygnacyjnych regałów zastosowano wózki wysokiego składowania serii FM-X 14 z systemem preselekcji wysokości podnoszenia. Kompletacja realizowana jest z udziałem siedmiu wózków do kompletacji poziomej STILL OPX 20 oraz czterech wózków do kompletacji pionowej serii OXV 07. Rozładunek i załadunek samochodów ciężarowych powierzono sześciu dwupaletowym wózkom podnośnikowym EXD-S 20, czterem wózkom podnośnikowym ECV 10 i pięciu wózkom unoszącym EXU 18. – Zastosowane w centrum dystrybucji w Wetzlar rozwiązanie jest z założenia skalowalne i gotowe na zwiększenie przepustowości magazynu w przypadku szczytów logistycznych. Kolejnym planowanym krokiem jest optymalizacja w oparciu o doświadczenia w Wetlzar floty intralogistycznej w magazynie w Betzdorf – tłumaczy Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. Komplementarnym elementem umowy na pozyskanie pojazdów było zapewnienie sprawnego serwisu wózków widłowych. Do obsługi flot w obydwu centrach został przypisany technik serwisu będący w stanie niezwłocznie dotrzeć do klienta w razie awarii.
Efekt wdrożenia
Wdrożenie nowoczesnej, zoptymalizowanej pod kątem realizowanych procesów floty wózków elektrycznych pozwoliło uzyskać szereg korzyści. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowej floty. Energooszczędne pojazdy elektryczne pozwalają sprawnie obsługiwać zamówienia przy ograniczeniu śladu węglowego – mówi Tolga Deveci. – Dzięki umowie ze STILL wszystkie kwestie związane z wózkami widłowymi rozwiązuje jeden partner. Pomimo zwiększonej rotacji zapasów, wzrosła w efekcie dostępność wózków i spadły jednostkowe koszty eksploatacji. Jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do radzenia sobie ze wszystkimi przyszłymi wyzwaniami – podsumowuje Deveci.
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.