Jak stworzyć flotę intralogistyczną dla centrum dystrybucji e-commerce?
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Mając w perspektywie wzrost popytu w kanale online, firma Schäfer Shop zreorganizowała procesy i otworzyła nowe centrum dystrybucyjne. Całościowa koncepcja jego wyposażenia zakładała integrację pracy nowoczesnych wózków widłowych i innowacyjnych przenośników.
Należąca do grupy Schäfer spółka Schäfer Shop to kompleksowy dostawca wyposażenie do biur, magazynów i warsztatów. Zatrudnia 1 000 osób i obsługuje 880 tys. klientów w dziewięciu krajach. Firma funkcjonuje od ponad 45 lat, ale korzysta z ponad 80-letniego doświadczenia spółki-matki. Od 1999 r. umożliwia klientom zakupy online. Obserwując dynamiczne wzrosty w tym sektorze, zdecydowała się na reorganizację procesów logistyki i wzniesienie nowego centrum dystrybucji w niemieckim Wetzlar.
Charakterystyka obiektów, w których dokonano wdrożenia
Logistyka grupy Schäfer w Niemczech działała dotąd w oparciu o dwa obiekty: magazyn w Burbach oraz kompleks w Betzdorf. W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży w kanale e-commerce w 2021 roku uruchomiono centrum dystrybucji w Wetzlar i powołano do życia spółkę Schäfer Shop Logistic Services GmbH. Dzięki temu można było w zwiększyć efektywność realizacji procesów logistycznych. Nową lokalizację poświęcono składowaniu artykułów papierniczych, materiałów biurowych oraz artykułów służących do przechowywania. Dzięki wyeliminowaniu konieczności ich magazynowania w obiektach w Burbach i Betzdorf, można było zwiększyć stopień ich specjalizacji. W Burbach ograniczono się w efekcie do realizowania operacji związanych z takimi grupami produktowymi jak: regały magazynowe, gospodarka odpadami oraz opakowania SSI Schäfer. Z obiektu w Betzdorf obsługiwane są natomiast zamówienia mebli biurowych. – Nasz asortyment liczy w sumie około 125 tys. pozycji. Chcąc zagwarantować szybkie dostawy w przyszłości, zreorganizowaliśmy procesy logistyczne we współpracy z firmą STILL i Schäfer Shop Logistic Services GmbH – mówi Tolga Deveci pełniący w Schäfer Shop funkcję Head of Service and Administration Logistics.
Zastosowane rozwiązanie
Centrum dystrybucji w Wetzlar wyposażono zgodnie z koncepcją zakładającą jednoczesne wykorzystanie nowoczesnych przenośników i regałów firmy SSI Schäfer oraz wózków widłowych STILL. Flota pojazdów liczy łącznie 32 egzemplarze. Do obsługi wielokondygnacyjnych regałów zastosowano wózki wysokiego składowania serii FM-X 14 z systemem preselekcji wysokości podnoszenia. Kompletacja realizowana jest z udziałem siedmiu wózków do kompletacji poziomej STILL OPX 20 oraz czterech wózków do kompletacji pionowej serii OXV 07. Rozładunek i załadunek samochodów ciężarowych powierzono sześciu dwupaletowym wózkom podnośnikowym EXD-S 20, czterem wózkom podnośnikowym ECV 10 i pięciu wózkom unoszącym EXU 18. – Zastosowane w centrum dystrybucji w Wetzlar rozwiązanie jest z założenia skalowalne i gotowe na zwiększenie przepustowości magazynu w przypadku szczytów logistycznych. Kolejnym planowanym krokiem jest optymalizacja w oparciu o doświadczenia w Wetlzar floty intralogistycznej w magazynie w Betzdorf – tłumaczy Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. Komplementarnym elementem umowy na pozyskanie pojazdów było zapewnienie sprawnego serwisu wózków widłowych. Do obsługi flot w obydwu centrach został przypisany technik serwisu będący w stanie niezwłocznie dotrzeć do klienta w razie awarii.
Efekt wdrożenia
Wdrożenie nowoczesnej, zoptymalizowanej pod kątem realizowanych procesów floty wózków elektrycznych pozwoliło uzyskać szereg korzyści. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowej floty. Energooszczędne pojazdy elektryczne pozwalają sprawnie obsługiwać zamówienia przy ograniczeniu śladu węglowego – mówi Tolga Deveci. – Dzięki umowie ze STILL wszystkie kwestie związane z wózkami widłowymi rozwiązuje jeden partner. Pomimo zwiększonej rotacji zapasów, wzrosła w efekcie dostępność wózków i spadły jednostkowe koszty eksploatacji. Jesteśmy wyjątkowo dobrze przygotowani do radzenia sobie ze wszystkimi przyszłymi wyzwaniami – podsumowuje Deveci.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.