Komunikaty PR

Jak zwiększyć sprzedaż i zyski w sklepach ulokowanych w galeriach handlowych?

2020-07-29  |  12:22
Biuro prasowe

- Sprzedaż sklepów internetowych wzrosła w drugim kwartale 2020 o 71%

- Przychody sklepów oferujących opcję „kup i odbierz w sklepie” wzrosły w drugim kwartale o 127%

- Technologia RFID w sprzedaży wielokanałowej zmniejsza czas potrzebny na obsługę klienta, skraca nawet o 95% czas uzupełniania towarów i zwiększa rentowność nawet o kilkanaście procent

Pandemia spowodowała, że wiele firm swoją działalność biznesową przeniosło do Internetu. Dotyczy to w dużej mierze także sklepów, które choć miały dotychczasowe doświadczenie w sprzedaży internetowej, nie były przystosowane do pracy w takim trybie na tak dużą skalę. I choć dla wielu klientów kontakt z drugim człowiekiem nadal pozostaje niezastąpiony, obawa przed COVID-19 sprawiła, że e-commerce to obecnie najczęściej wybierana forma dokonywania zakupów. Pokazują to choćby wyniki Salesforce Shopping Index[1] – w drugim kwartale 2020 sprzedaż sklepów internetowych wzrosła aż o 71%. Aby zachęcić klientów do ponownego korzystania z galerii handlowych, przedsiębiorcy powinni postawić na wygodę i komfort kupowania, ponieważ dla tych, którzy przyzwyczaili się do szybkich i wygodnych zakupów z domu, powrót do galerii będzie trudny i uciążliwy. Ten sam raport pokazuje, że obecnie najpopularniejszą formą zakupów jest „kup i odbierz w sklepie” – przychody sklepów oferujących taką opcję wzrosły o 127% rok do roku. To szansa dla sprzedawców detalicznych, aby nie tylko nie stracić w tym trudnym czasie, ale wręcz zwiększyć swoje przychody i zyski. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest wdrożenie technologii RFID.

Według badań KPMG[2] dotyczących sklepów stacjonarnych i zachowań klientów w trakcie pandemii, 42 procent ankietowanych jako czynnik wpływający na decyzje konsumenckie wskazało łatwość dokonywania zakupów, a 40 procent – własne bezpieczeństwo. Konsumenci stali się o wiele bardziej sceptyczni, rzadziej odwiedzają sklepy, a także podchodzą do zakupów w bardziej przemyślany sposób, przez wzgląd na osłabioną sytuację ekonomiczną.

Dostrzegając zmieniające się pod wpływem pandemii zachowania konsumenckie, przedsiębiorcy muszą stanąć na wysokości zadania i zapewnić klientom pełny komfort i wygodę zakupów, a także zadbać o ich bezpieczeństwo podczas przebywania w punktach sprzedaży. Narzędziem, które jest w stanie usprawnić procesy sprzedażowe jest technologia RFID, umożliwiająca zapis i odczyt danych z tagu na etykiecie za pomocą fal radiowych, wykorzystywana w systemie firmy Checkpoint – HALO.

Checkpoint System oferuje sprzedawcom detalicznym kompleksowy ekosystem, który umożliwia sprawne zarządzanie sprzedażą wielokanałową i przydzielanie zadań pracownikom. Poprzez wprowadzenie do sklepu naszego rozwiązania, nasi klienci uzyskują wielokrotnie skrócone procesy przyjęcia dostawy oraz blisko 100% dokładności w trakcie inwentaryzacji. Takie udogodnienia nie tylko wpływają na bardziej efektywną pracę personelu, ale również doprowadzają do zwiększonego wskaźnika sprzedaży i lepszych doświadczeń klientów. Patrząc na statystyki zauważamy, że dzięki implementacji technologii RFID firmy odnotowują nawet 13-procentowy wzrost rentowności. Tworząc to rozwiązanie prawdopodobnie nikt nie zdawał sobie sprawy jak bardzo przyda się teraz, w czasach gdy obsługa i doświadczenie klienta uległy całkowitej transformacji - komentuje Ewa Pytkowska, Regionalny Dyrektor Sprzedaży w Checkpoint Systems.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, system oparty o etykiety RFID pozwala na zlokalizowanie produktów o wiele szybciej i prościej niż dotychczas. Według badań PwC[3] ponad połowa klientów twierdzi, że doświadczenie konsumenta powinno być na zdecydowanie wyższym poziomie w wielu sektorach handlu. Na zadowolenie klienta wpływa przede wszystkim szybka i płynna obsługa, gdyż jak dowiadujemy się z dokumentu - jeden na trzech konsumentów jest w stanie zrezygnować z usług marki po jednym przykrym doświadczeniu, nawet jeśli dotychczasowa współpraca przebiegała bez zastrzeżeń. Technologia RFID dostarcza rozwiązań, które pomagają zarówno pracownikom, jak i konsumentom przyspieszyć procesy zakupowe, zwiększając tym samym zadowolenie konsumentów oraz wskaźnik sprzedaży. Co ważne, jej wdrożenie nie jest skomplikowane, a inwestycja zwraca się już po około 3 miesiącach. Jest to o tyle łatwiejsze, że coraz więcej producentów stosuje etykiety RFID już na etapie produkcji.

Pomimo ogromnej popularności zakupów internetowych (szczególnie w obecnej sytuacji), wielu klientów nadal woli przyjść do sklepu, sprawdzić, dotknąć i przetestować produkt. Dlatego salony stacjonarne choć odnotowały tymczasowy spadek odwiedzin, nadal są odwiedzane przez konsumentów. Teraz jednak, przede wszystkim pełnią rolę wizytówki marki - dlatego powinny reprezentować najwyższy stopień usług, przy spełnianiu wszelkich zasad bezpieczeństwa. System oparty o etykiety RFID opiera się na sczytywaniu danych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu pozwala pracownikom łatwo i szybko dokonać inwentaryzacji oraz znaleźć produkt bez obawy, że dane w systemie są nieaktualne, a poszukiwany produkt już się sprzedał. Jak wiemy takie sytuacje występują nagminnie, często powodując irytację i rozczarowanie klienta. Dzięki naszej technologii sprzedawcy detaliczni mogą spełnić zmieniające się oczekiwania swoich konsumentów - komentuje Ewa Pytkowska.

Funkcjonalność technologii RFID znajduje zastosowanie na wielu płaszczyznach, wspierając kompleksową obsługę sklepu. Począwszy od wzmacniania procesów planowania zasobów, przez obsługę klienta po zarządzanie magazynem. Jej narzędzia są przydatne również w sprawnej inwentaryzacji – oprogramowanie udostępnia możliwość zarządzania sposobem wybrania lokalizacji, w której dane produkty będą skanowane, ograniczając ich liczbę do określonej grupy produktów, czy uwzględniając takie czynniki jak np. wycofanie produktu ze sprzedaży. Co więcej, rozwiązanie eliminuje możliwość pomyłki i ponownego zeskanowania produktu, który już został dodany. Przykładem firmy, która wykorzystuje system oparty o technologię RFID jest LPP, właściciel Reserved. Według statystyk, marka dzięki wykorzystaniu oprogramowania skróciła czas inwentaryzacji ze 100 godzin do 1,5 i ograniczyła ilość pracowników biorących udział w tym przedsięwzięciu z kilkunastu do zaledwie 2 osób. Z drugiej strony, na sali sprzedaży technologia może pomóc pracownikom w odnalezieniu produktu i zlokalizowaniu towaru również na urządzeniach mobilnych.

Aktualna wizja sklepu stacjonarnego jako miejsca wystawowego nie może zostać osiągnięta bez dobrze zorganizowanej infrastruktury logistycznej w salonie. Pracownicy pomimo wszelkich starań, nie zawsze są w stanie zapanować nad asortymentem. I tutaj również z pomocą przychodzi im technologia RFID, która odpowiadając za ład i porządek w sklepie, pozwala ekspedientom skupić się na kompleksowej obsłudze klienta. Wdrożenie zastosowane w sieciach sklepów LPP przyniosło znaczne korzyści i udogodnienia na skalę całego przedsiębiorstwa, generując 3-procentowy wzrost sprzedaży. Co więcej, wpłynęło na 60-procentowe przyspieszenie przyjęcia dostaw, 95-procentowe zwiększenie skuteczności uzupełniania zapasów, 70-procentowe skrócenie czasu rejestrowania transakcji na kasie oraz 13-procentowy wzrost dostępności towarów dla klienta. Przypadek biznesowy firmy LPP dowodzi niespotykanej dotąd skuteczności technologii RFID, w połączeniu z szybkością wdrożenia oraz tempem zwrotu z inwestycji. W oparciu o te rezultaty coraz więcej producentów wprowadza analogiczne systemy  RFID do swoich firm, co wpływa na zwiększającą się dostępność i powszechność tych rozwiązań na rynku. System nie tylko wpływa na większe zadowolenie klienta z obsługi, ale również minimalizuje straty i maksymalizuje zyski. 

 


[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/sprzedaz-w-internecie-wzrosla-az-o-71-proc-dane-z-ii-kwartalu-2020-r

[2] https://retailnet.pl/2020/07/15/30105-raport-sklepy-stacjonarne-staja-przed-wyzwaniem-przyciagniecia-klientow

[3] https://www.pwc.com/us/en/advisory-services/publications/consumer-intelligence-series/pwc-consumer-intelligence-series-customer-experience.pdf)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.