Komunikaty PR

Jaki będzie tegoroczny Cyber Week oraz Black Friday? Co potanieje najbardziej?

2022-11-21  |  12:53
Biuro prasowe

Sprzedaż online spadła ostatnio o 7% na całym świecie, ponieważ konsumenci czekają na świąteczne rabaty. Kupujący wstrzymują się z zakupami do Cyber Week, w nadziei na uzyskanie najbardziej atrakcyjnych ofert.

Według danych Salesforce za okres od 11 do 14 listopada 2022 przedświąteczna sprzedaż online spadła w porównaniu z rokiem 2021 - spadek wyniósł 7% w skali całego świata.  

Poprzez rosnące ceny (inflacja), wzrastające stopy procentowe i niższe zaufanie konsumentów, sprzedawcy detaliczni są pod większą niż kiedykolwiek presją, aby dostarczyć lepszą wartość oferowanych produktów i w ten sposób przykuć uwagę wrażliwych cenowo kupujących podczas Cyber Week. Od programów lojalnościowych, poprzez spersonalizowane oferty, aż po unikalne doświadczenia sklepowe, sprzedawcy będą musieli użyć całego arsenału metod, jednocześnie równoważąc swoje rosnące koszty i presję na marże.

- Sprzedawcy detaliczni po raz kolejny rozpoczęli swoistą grę z rabatami, gdzie realizują wcześniejsze promocje, aby pobudzić popyt - wszystko po to, aby konsumenci czekali na ostatnie i największe oferty rabatów podczas Cyber Week - powiedział Rob Garf, VP i GM of Retail, Salesforce. Na początku sezonu przedświątecznego ruch w sieci był duży, ale sprzedaż online wciąż była niewielka. Oznacza to, że chociaż konsumenci przeglądali sklepy internetowe na początku sezonu, niekoniecznie korzystali z mało atrakcyjnych ofert. Zamiast rezygnować z rabatów, sprzedawcy mogą teraz odnieść duży handlowy sukces, skupiając się na automatyzacji i zwiększeniu produktywności w celu zmniejszenia własnych kosztów i zwalczania rosnącej presji na marże - kontynuował Garf.

 

Salesforce Shopping Index - wczesne wskaźniki świąteczne (1 października - 14 listopada):

Ruch w sieci przed Cyber Week utrzymywał się na dość wysokim poziomie: Cyfrowy ruch wzrósł o 3% w Stanach Zjednoczonych i o 1% na całym świecie, kiedy to konsumenci zaczęli polować na świąteczne prezenty i najlepsze oferty.

Sezon świątecznych zakupów rozkręca się powoli: Podczas gdy konsumenci rozpoczęli przeglądanie ofert dość wcześnie, to przychody z handlu cyfrowego były niezmienne w Stanach Zjednoczonych i spadły o 7% globalnie rok do roku.

Rosnące ceny wymuszają na klientach głębsze sięganie do portfeli: Średnia cena sprzedaży (ASP) wzrosła o 14% w Stanach Zjednoczonych i 8% w ujęciu globalnych w porównaniu do 2020 roku. Nawet z rabatami, konsumenci nadal płacą więcej niż dwa lata temu.

Rabaty „wyparowały” z sieci po październikowym wydarzeniu Prime: Stopy rabatów malały o 16% w Stanach Zjednoczonych i 6% globalnie przez kolejne cztery tygodnie po Prime Day 2022, w porównaniu z tym samym przedziałem czasowym rok wcześniej. Były również o 11% niższe w Stanach Zjednoczonych i na świecie w porównaniu z rokiem 2019 w tym samym okresie. Liczba wiadomości e-mail i komunikatów w ramach marketingu mobilnego spadły o 5% globalnie w tygodniu po Prime Day. Jednocześnie udział sesji chatbotów w obsłudze klienta wzrósł o 44% rok do roku.

 

Kategorie z największymi obniżkami cen:

Niektóre sektory oferowały większe i znacznie lepsze wczesne oferty. Największe zniżki można było znaleźć w następujących kategoriach produktów:

    * Sprzęt AGD (26%)

    * Torebki i bagaż (24%)

    * Ubrania (22%)

    * Uroda, makijaż i uroda, pielęgnacja skóry (21%)

 

Przewidywania Salesforce dotyczące Cyber Week 2022:

 

Przeglądając dane z początku sezonu, Salesforce nakreśla cztery główne trendy, które napędzą ruch zakupowy w sezonie świątecznym:

 

Spowolniony początek sezonu będzie równał się większemu niż oczekiwano zainteresowaniu Cyber Week.

            Przewiduje się, że podczas Cyber Week będzie miała miejsce największa koncentracja zakupów świątecznych. Podczas gdy zakupy świąteczne były w dużej mierze rozłożone na cały listopad w ciągu ostatnich kilku lat, tak w tym roku bardziej cenowo świadomi kupujący wstrzymują się z zakupami w oczekiwaniu na kuszące oferty w późniejszym okresie.

Rabaty mocno wpłyną na decyzje konsumentów, a także pozwolą uwolnić zapasy magazynowe.

            Globalne średnie stopy rabatów prawdopodobnie osiągną poziom 25% podczas Cyber Week 2022. Byłby to wzrost o 12% w porównaniu do 2021 roku, kiedy to detaliści mieli wyjątkowy problem z silnym popytem i jednoczesnym niedoborem zapasów.

 

Największy skok w zniżkach podczas Cyber Week nastąpi w trzech kategoriach:

             - Luksusowe torebki (wzrost 3x)

             - Odzież (wzrost 2x)

             - Produkty z kategorii skincare i do makijażu (wzrost 2x)

 

Ponadto, najlepszym dniem na zakup zabawek i elektroniki będzie prawdopodobnie Cyber Monday, a najlepszymi dniami na zakup odzieży i sprzętu sportowego będą Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek.

 

Kup online, odbierz w sklepie (BOPIS) zapewnia natychmiastową satysfakcję z zakupów prezentów.

Dane wskazują, że sprzedawcy odnotują 1,5-2-krotny wzrost liczby zamówień BOPIS oraz zamówień odbieranych w dedykowanych punktach odbioru, a złożonych w Święto Dziękczynienia i Czarny Piątek rano. Kupujący chcą w ten sposób uniknąć kolejek i skorzystać z wczesnych promocji.

Udział zamówień BOPIS podwoił się w ciągu ostatnich czterech dni przed Halloween i osiągnął szczyt 30 października. W miarę zbliżania się terminów ostatecznej wysyłki, aby zdążyć przed świętami, oczekuje się, że konsumenci nadal bardzo chętnie wybierać będą ten rodzaj wysyłki.

Wykorzystanie chatbotów i usług automatycznych wzrośnie. W związku z tym, że firmy koncentrują się na obniżeniu kosztów i zaoszczędzeniu czasu pracowników na obsługę bardziej skomplikowanych pytań od klientów prognozujemy, że podczas Cyber Week, wykorzystanie chatbotów wzrośnie o 43% rok do roku.    

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.