Komunikaty PR

Już działa nowa usługa GLS dla sklepów online

2021-02-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Firma kurierska uruchomiła nowoczesny portal do zwrotów paczek. Usługa działa w handlu krajowym i transgranicznym. Dla sklepów internetowych dostęp do serwisu GLS jest bezpłatny. Polityka zwrotów ma dla handlu online kluczowe znaczenie, dużo większe niż dla sklepów tradycyjnych. A już na pewno w czasach „szoku lojalności”.

Tylko 3 na 10 osób kupujących online nigdy nie zwracało zamówionych produktów. Tak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, przygotowanego przez firmę Gemius. Podobny obraz wyłania się z badania przeprowadzonego przez firmę Splitit w USA (w listopadzie 2019). Wynika z niego, że blisko 60% spośród kupujących online przynajmniej raz oddawało już zamówiony online produkt, a 38% zwracało nawet do 10% zamówień.

To pokazuje, że możliwość łatwego zwrotu ma dla e-commerce kluczowe znaczenie. Raport Gemius pokazuje, że w pierwszej kolejności dotyczy to sklepów sprzedających odzież, obuwie i związane z nimi akcesoria – ich klienci dokonują zwrotów lub wymiany relatywnie często. Ale dla innych branż też jest to bardzo ważne.

Uruchamiając portal do zwrotów przesyłek, wspieramy branżę e-commerce. Sklepy internetowe często budują przewagę konkurencyjną poprzez dobrą obsługę klientów. Postawiliśmy na funkcjonalność i sprawność całego procesu – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Polityka zwrotów a lojalność

Sklepy internetowe działające w USA przeżyły w okresie pandemii „szok lojalności”, jak określają to autorzy raportu „State of Returns: New Expectations” (Narvar Consumer Study, 2020) – aż 56% kupujących robiło zakupy w nowych sklepach. Dlaczego? Decydował o tym krótszy czas dostawy, fakt, że w magazynie brakowało określonego produktu, potrzebowali czegoś, czego zwykle nie kupowali, wspierali w ten sposób lokalny biznes albo po prostu chcieli spróbować czegoś nowego. Co więcej, 87% osób z tej grupy zadeklarowało, że będą robić zakupy u nowych sprzedawców również wtedy, gdy sytuacja wróci do normalności.

Bardzo ciekawa jest jeszcze jedna informacja: 76% klientów, którzy skorzystali z oferty jakiegoś sklepu po raz pierwszy i mogli „łatwo” lub „bardzo łatwo” zwrócić produkt, przyznało, że skorzysta z oferty tego sklepu ponownie. 33% spośród tych, którzy doświadczyli trudności z oddaniem towaru u nowego dla siebie sprzedawcy, stwierdziło, że już do niego nie wróci.

Te liczby potwierdzają to, co wiadomo intuicyjnie: zwrot produktu wymaga od klientów zaangażowania, a im mniej czasu i energii wymaga ten proces, tym chętniej zdecydują się na zakup. A pierwsze doświadczenie tego rodzaju ma ogromny wpływ na ocenę danego sklepu.

Bez łatwego zwrotu często rezygnują

Wiele innych raportów tego rodzaju potwierdza: większość kupujących zwraca uwagę na politykę zwrotów niezależnie od tego, czy później z tej możliwości korzystają. Raport polskiej firmy Merce z 2020 pokazuje, że najczęściej, bo w przypadku 44% badanych sklepów internetowych, klienci zwracają tylko do 3% wszystkich zamówień, a w 17% sklepów zwroty dotyczą 3-5% wszystkich zamówień. Co prawda wiele mniejszych sklepów przyznaje, że takich statystyk nie prowadzi, ale można uznać, że jest to dość miarodajne przybliżenie tego, jaki jest realny poziom zwrotów.

Wspomniany raport firmy Splitit pokazuje jednak tendencję, która z punktu widzenia sprzedawców jest pewnie dużo ważniejsza: aż 52% klientów rezygnowało z finalizacji zakupu z obawy, iż proces ewentualnego zwrotu będzie kłopotliwy. Co istotne, taką postawę miało aż 67% młodych kupujących – osób w wieku 25-34 lat. Mówimy tu o grupie potencjalnych klientów, którzy nawet nie dotarli do etapu oddawania zamówionego produktu i być może nigdy nie mieliby takiej potrzeby. Z uwagi na to, że nie przekonał ich sposób oddania towaru, w trakcie składania zamówienia online po prostu rezygnowali. 

W Polsce i zagranicą

Jak przebiega proces zwrotu w nowej usłudze GLS? Jeśli sklep udostępnia usługę firmy kurierskiej swoim klientom, to etykieta zwrotna w formacie pdf jest generowana na stronie i wysyłana mailem do odbiorcy. Można ją także wydrukować bezpośrednio ze strony. Paczki można zwracać za pośrednictwem punktów Szybka Paczka/Parcel Shop, zarówno na terenie Polski, jak i całej Europy.

Nowy serwis GLS umożliwia zwrot paczek łącznie z 15 krajów Europy, w tym z Niemiec, Austrii, Holandii, Hiszpanii czy Holandii. To istotne o tyle, że według wspomnianego raportu już 30% internautów z Polski robi zakupy w sklepach internetowych działających za granicą, a polskie sklepy online z powodzeniem działają na rynkach zagranicznych.

Obserwujemy stały wzrost wolumenu przesyłek transgranicznych. Możliwość dokonania wygodnego zwrotu na pewno jest atutem z punktu widzenia klientów z zagranicy. To element budujący wiarygodność i zaufanie do sklepu – dodaje Małgorzata Markowska.

Usługa dla każdego sklepu

W jaki sposób sklepy internetowe mogą uzyskać dostęp do serwisu ułatwiającego zwroty paczek?

Wystarczy skontaktować się naszym działem obsługi klienta, który przeprowadzi przez cały proces. Rozwiązanie jest całkowicie bezpłatne i oparte na przeglądarce internetowej, więc nie wymaga również żadnych dodatkowych inwestycji ze strony sklepów internetowych – wyjaśnia Małgorzata Markowska.

Z usługi mogą korzystać zarówno duże, jak i niewielkie sklepy. Wolumen przesyłek nie ma tu żadnego znaczenia. Na nowym rozwiązaniu skorzystają również różnego rodzaju wypożyczalnie, w tym sukien ślubnych, kostiumów czy wyposażenia imprez.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:10

Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25 lipca,
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-17 | 11:00

Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów

Niemal każdy przedsiębiorca działający w branży handlu detalicznego boryka się z problemem kradzieży. Dotyczy to praktycznie każdej branży - od niewielkich sklepów osiedlowych, poprzez dyskonty spożywcze, sklepy
Handel Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
2024-07-16 | 14:40

Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl

Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.