Komunikaty PR

Już działa nowa usługa GLS dla sklepów online

2021-02-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Firma kurierska uruchomiła nowoczesny portal do zwrotów paczek. Usługa działa w handlu krajowym i transgranicznym. Dla sklepów internetowych dostęp do serwisu GLS jest bezpłatny. Polityka zwrotów ma dla handlu online kluczowe znaczenie, dużo większe niż dla sklepów tradycyjnych. A już na pewno w czasach „szoku lojalności”.

Tylko 3 na 10 osób kupujących online nigdy nie zwracało zamówionych produktów. Tak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020”, przygotowanego przez firmę Gemius. Podobny obraz wyłania się z badania przeprowadzonego przez firmę Splitit w USA (w listopadzie 2019). Wynika z niego, że blisko 60% spośród kupujących online przynajmniej raz oddawało już zamówiony online produkt, a 38% zwracało nawet do 10% zamówień.

To pokazuje, że możliwość łatwego zwrotu ma dla e-commerce kluczowe znaczenie. Raport Gemius pokazuje, że w pierwszej kolejności dotyczy to sklepów sprzedających odzież, obuwie i związane z nimi akcesoria – ich klienci dokonują zwrotów lub wymiany relatywnie często. Ale dla innych branż też jest to bardzo ważne.

Uruchamiając portal do zwrotów przesyłek, wspieramy branżę e-commerce. Sklepy internetowe często budują przewagę konkurencyjną poprzez dobrą obsługę klientów. Postawiliśmy na funkcjonalność i sprawność całego procesu – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Polityka zwrotów a lojalność

Sklepy internetowe działające w USA przeżyły w okresie pandemii „szok lojalności”, jak określają to autorzy raportu „State of Returns: New Expectations” (Narvar Consumer Study, 2020) – aż 56% kupujących robiło zakupy w nowych sklepach. Dlaczego? Decydował o tym krótszy czas dostawy, fakt, że w magazynie brakowało określonego produktu, potrzebowali czegoś, czego zwykle nie kupowali, wspierali w ten sposób lokalny biznes albo po prostu chcieli spróbować czegoś nowego. Co więcej, 87% osób z tej grupy zadeklarowało, że będą robić zakupy u nowych sprzedawców również wtedy, gdy sytuacja wróci do normalności.

Bardzo ciekawa jest jeszcze jedna informacja: 76% klientów, którzy skorzystali z oferty jakiegoś sklepu po raz pierwszy i mogli „łatwo” lub „bardzo łatwo” zwrócić produkt, przyznało, że skorzysta z oferty tego sklepu ponownie. 33% spośród tych, którzy doświadczyli trudności z oddaniem towaru u nowego dla siebie sprzedawcy, stwierdziło, że już do niego nie wróci.

Te liczby potwierdzają to, co wiadomo intuicyjnie: zwrot produktu wymaga od klientów zaangażowania, a im mniej czasu i energii wymaga ten proces, tym chętniej zdecydują się na zakup. A pierwsze doświadczenie tego rodzaju ma ogromny wpływ na ocenę danego sklepu.

Bez łatwego zwrotu często rezygnują

Wiele innych raportów tego rodzaju potwierdza: większość kupujących zwraca uwagę na politykę zwrotów niezależnie od tego, czy później z tej możliwości korzystają. Raport polskiej firmy Merce z 2020 pokazuje, że najczęściej, bo w przypadku 44% badanych sklepów internetowych, klienci zwracają tylko do 3% wszystkich zamówień, a w 17% sklepów zwroty dotyczą 3-5% wszystkich zamówień. Co prawda wiele mniejszych sklepów przyznaje, że takich statystyk nie prowadzi, ale można uznać, że jest to dość miarodajne przybliżenie tego, jaki jest realny poziom zwrotów.

Wspomniany raport firmy Splitit pokazuje jednak tendencję, która z punktu widzenia sprzedawców jest pewnie dużo ważniejsza: aż 52% klientów rezygnowało z finalizacji zakupu z obawy, iż proces ewentualnego zwrotu będzie kłopotliwy. Co istotne, taką postawę miało aż 67% młodych kupujących – osób w wieku 25-34 lat. Mówimy tu o grupie potencjalnych klientów, którzy nawet nie dotarli do etapu oddawania zamówionego produktu i być może nigdy nie mieliby takiej potrzeby. Z uwagi na to, że nie przekonał ich sposób oddania towaru, w trakcie składania zamówienia online po prostu rezygnowali. 

W Polsce i zagranicą

Jak przebiega proces zwrotu w nowej usłudze GLS? Jeśli sklep udostępnia usługę firmy kurierskiej swoim klientom, to etykieta zwrotna w formacie pdf jest generowana na stronie i wysyłana mailem do odbiorcy. Można ją także wydrukować bezpośrednio ze strony. Paczki można zwracać za pośrednictwem punktów Szybka Paczka/Parcel Shop, zarówno na terenie Polski, jak i całej Europy.

Nowy serwis GLS umożliwia zwrot paczek łącznie z 15 krajów Europy, w tym z Niemiec, Austrii, Holandii, Hiszpanii czy Holandii. To istotne o tyle, że według wspomnianego raportu już 30% internautów z Polski robi zakupy w sklepach internetowych działających za granicą, a polskie sklepy online z powodzeniem działają na rynkach zagranicznych.

Obserwujemy stały wzrost wolumenu przesyłek transgranicznych. Możliwość dokonania wygodnego zwrotu na pewno jest atutem z punktu widzenia klientów z zagranicy. To element budujący wiarygodność i zaufanie do sklepu – dodaje Małgorzata Markowska.

Usługa dla każdego sklepu

W jaki sposób sklepy internetowe mogą uzyskać dostęp do serwisu ułatwiającego zwroty paczek?

Wystarczy skontaktować się naszym działem obsługi klienta, który przeprowadzi przez cały proces. Rozwiązanie jest całkowicie bezpłatne i oparte na przeglądarce internetowej, więc nie wymaga również żadnych dodatkowych inwestycji ze strony sklepów internetowych – wyjaśnia Małgorzata Markowska.

Z usługi mogą korzystać zarówno duże, jak i niewielkie sklepy. Wolumen przesyłek nie ma tu żadnego znaczenia. Na nowym rozwiązaniu skorzystają również różnego rodzaju wypożyczalnie, w tym sukien ślubnych, kostiumów czy wyposażenia imprez.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.