Komunikaty PR

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!

2020-11-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.24 MB )

Pandemia zdecydowanie wpłynęła na nasze podejście do sposobu odżywiania się oraz zmieniła nasze nawyki żywieniowo-zakupowe. Pokazuje to badanie konsumenckie przeprowadzone przez markę Kamis i Banki Żywności w ramach 6. edycji programu „Kulinarnie Mocni”. Dodatkowo pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

 

Zakupy i podejście do gospodarowania żywnością podczas pandemii

Jak wynika z danych badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności[1] na temat gospodarowania żywnością podczas pandemii, nastąpiły zmiany w naszych zwyczajach zakupowych i wciąż próbujemy zaadaptować się do nowej sytuacji. Wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem – z 49% do 54%. Jednocześnie o 12% zwiększyła się liczba osób, które starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych, a niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że robiła znacznie większe zakupy „na zapas”. Z drugiej części badania wynika także, że obecna sytuacja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania niemarnowaniem żywności[2], np. poprzez mrożenie produktów spożywczych czy robienie przetworów. Na popularności zyskał temat Zero Waste, czyli tzw. kuchnia resztkowa. Zmianie uległ też sposób odżywiania badanych. Większa ilość czasu spędzanego w domu spowodowała, że 69% ankietowanych zaczęło jeść częściej i więcej domowych posiłków. W czasie lockdownu niektórzy odkryli pasję do gotowania i pieczenia, głównie chleba i ciast, i nic nie wskazuje na to, że zaprzestaną to robić wraz z nadejściem końca pandemii. Jak wskazują badania, zmieniły się także nawyki Polaków dotyczące samego planowania zakupów – popularne stało się np. odwiedzanie sklepów w godzinach nocnych oraz wczesnych godzinach porannych, ze względu na mniejszy ruch.

Dzielić się tym, co dobre

W czasach pandemii pogłębił się także kryzys i zwiększyła liczba osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności z prośbą o pomoc. Marka Kamis od lat wspiera Federację Polskich Banków Żywności, m.in. edukując Polaków w zakresie niemarnowania jedzenia. W ramach programu „Kulinarnie Mocni” wspólnie organizują oni warsztaty ekspertów Kamis dla edukatorów Banków Żywności, podczas których mogą się oni dowiedzieć, jak gotować z prostych składników, ziół i przypraw i poszerzyć swoje kulinarne umiejętności. Teraz marka zachęca też wszystkich do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której jest partnerem. Zbiórka ta ma na celu stworzenie możliwości przeżycia Świąt potrzebującym zgodnie z tegorocznym hasłem akcji, czyli aby były one godne, a nie głodne.

– Cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji i kolejny raz nieść świąteczną radość dla osób w trudniejszej sytuacji życiowej. Świąteczna Zbiórka Żywności w tym roku potrwa dłużej, więc każdy zdąży zajrzeć do sklepu i wspomóc tę szczytną inicjatywę. Przekazujmy produkty spożywcze do specjalnych koszy, skąd trafią one do Banków Żywności, a następnie będą przekazywane podopiecznym lokalnych organizacji charytatywnych wspierających najuboższych. Ten niewielki gest ma naprawdę wielkie znaczenie – mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick Polska.

Zbiórka inna niż wszystkie

24. Świąteczna Zbiórka Żywności odbędzie się między 23 a 28 listopada w 2200 sklepach w całej Polsce, a jej formuła w tym roku została nieco zmieniona. Klienci będą mogli jak dotychczas przekazać zakupione produkty z długą datą ważności, jak makaron, kasza, mąka, konserwy, przetwory owocowe i warzywne itp., do koszy ustawionych przy kasach. Natomiast dla tych, którzy unikają wizyt w sklepach stacjonarnych, został uruchomiony wirtualny sklep http://www.zbiorkazywnosci.pl, gdzie będzie można dokonać wpłaty darowizny poprzez zakup symbolicznego, wirtualnego koszyka z zakupami. Zebrane pieniądze zostaną rozdysponowane pomiędzy 28 Banków Żywności, które zakupioną z tych środków żywność dla potrzebujących osób. Celem tegorocznej akcji jest zebranie 750 ton żywności, które pomoże zapewnić 1,5 mln posiłków dla ubogich.

 


[1] Badanie konsumenckie (ilościowe) przeprowadzone w dniach 15-17.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie 1032 Polaków powyżej 16. r.ż., na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

[2] Badanie konsumenckie (jakościowe) przeprowadzone w dniach 16-18.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą zogniskowanych wywiadów grupowych on-line (triady, diady) za pośrednictwem aplikacji ZOOM, na próbie 16 pełnoletnich Polaków z zachowaniem zróżnicowania ze względu na płeć, wiek i klasę wielkości miejscowości oraz zamieszkiwane województwo, na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.