Komunikaty PR

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!

2020-11-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.24 MB )

Pandemia zdecydowanie wpłynęła na nasze podejście do sposobu odżywiania się oraz zmieniła nasze nawyki żywieniowo-zakupowe. Pokazuje to badanie konsumenckie przeprowadzone przez markę Kamis i Banki Żywności w ramach 6. edycji programu „Kulinarnie Mocni”. Dodatkowo pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

 

Zakupy i podejście do gospodarowania żywnością podczas pandemii

Jak wynika z danych badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności[1] na temat gospodarowania żywnością podczas pandemii, nastąpiły zmiany w naszych zwyczajach zakupowych i wciąż próbujemy zaadaptować się do nowej sytuacji. Wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem – z 49% do 54%. Jednocześnie o 12% zwiększyła się liczba osób, które starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych, a niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że robiła znacznie większe zakupy „na zapas”. Z drugiej części badania wynika także, że obecna sytuacja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania niemarnowaniem żywności[2], np. poprzez mrożenie produktów spożywczych czy robienie przetworów. Na popularności zyskał temat Zero Waste, czyli tzw. kuchnia resztkowa. Zmianie uległ też sposób odżywiania badanych. Większa ilość czasu spędzanego w domu spowodowała, że 69% ankietowanych zaczęło jeść częściej i więcej domowych posiłków. W czasie lockdownu niektórzy odkryli pasję do gotowania i pieczenia, głównie chleba i ciast, i nic nie wskazuje na to, że zaprzestaną to robić wraz z nadejściem końca pandemii. Jak wskazują badania, zmieniły się także nawyki Polaków dotyczące samego planowania zakupów – popularne stało się np. odwiedzanie sklepów w godzinach nocnych oraz wczesnych godzinach porannych, ze względu na mniejszy ruch.

Dzielić się tym, co dobre

W czasach pandemii pogłębił się także kryzys i zwiększyła liczba osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności z prośbą o pomoc. Marka Kamis od lat wspiera Federację Polskich Banków Żywności, m.in. edukując Polaków w zakresie niemarnowania jedzenia. W ramach programu „Kulinarnie Mocni” wspólnie organizują oni warsztaty ekspertów Kamis dla edukatorów Banków Żywności, podczas których mogą się oni dowiedzieć, jak gotować z prostych składników, ziół i przypraw i poszerzyć swoje kulinarne umiejętności. Teraz marka zachęca też wszystkich do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której jest partnerem. Zbiórka ta ma na celu stworzenie możliwości przeżycia Świąt potrzebującym zgodnie z tegorocznym hasłem akcji, czyli aby były one godne, a nie głodne.

– Cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji i kolejny raz nieść świąteczną radość dla osób w trudniejszej sytuacji życiowej. Świąteczna Zbiórka Żywności w tym roku potrwa dłużej, więc każdy zdąży zajrzeć do sklepu i wspomóc tę szczytną inicjatywę. Przekazujmy produkty spożywcze do specjalnych koszy, skąd trafią one do Banków Żywności, a następnie będą przekazywane podopiecznym lokalnych organizacji charytatywnych wspierających najuboższych. Ten niewielki gest ma naprawdę wielkie znaczenie – mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick Polska.

Zbiórka inna niż wszystkie

24. Świąteczna Zbiórka Żywności odbędzie się między 23 a 28 listopada w 2200 sklepach w całej Polsce, a jej formuła w tym roku została nieco zmieniona. Klienci będą mogli jak dotychczas przekazać zakupione produkty z długą datą ważności, jak makaron, kasza, mąka, konserwy, przetwory owocowe i warzywne itp., do koszy ustawionych przy kasach. Natomiast dla tych, którzy unikają wizyt w sklepach stacjonarnych, został uruchomiony wirtualny sklep http://www.zbiorkazywnosci.pl, gdzie będzie można dokonać wpłaty darowizny poprzez zakup symbolicznego, wirtualnego koszyka z zakupami. Zebrane pieniądze zostaną rozdysponowane pomiędzy 28 Banków Żywności, które zakupioną z tych środków żywność dla potrzebujących osób. Celem tegorocznej akcji jest zebranie 750 ton żywności, które pomoże zapewnić 1,5 mln posiłków dla ubogich.

 


[1] Badanie konsumenckie (ilościowe) przeprowadzone w dniach 15-17.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie 1032 Polaków powyżej 16. r.ż., na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

[2] Badanie konsumenckie (jakościowe) przeprowadzone w dniach 16-18.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą zogniskowanych wywiadów grupowych on-line (triady, diady) za pośrednictwem aplikacji ZOOM, na próbie 16 pełnoletnich Polaków z zachowaniem zróżnicowania ze względu na płeć, wiek i klasę wielkości miejscowości oraz zamieszkiwane województwo, na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.