KIR rozszerza dostępność trwałego nośnika w e-commerce. Nowe wdrożenie w sklepac
W ramach spółki Glosel funkcjonuje kilka sklepów internetowych, w tym: Taniaksiazka.pl – jedna z największych księgarni internetowych w kraju oraz Bee.pl – e-sklep z żywnością, produktami ekologicznymi, kosmetykami oraz akcesoriami dla mamy i dziecka.
Trwały nośnik, wykorzystujący technologię blockchain oraz macierz WORM (Write Once, Read Many), umożliwia przekazywanie przez firmy swoim klientom dokumentów w wersji elektronicznej z gwarancją ich niezmienności i nieusuwalności w czasie. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu, klienci Glosel mogą w dowolnym momencie sprawdzić autentyczność i integralność dokumentów na stronie internetowej KIR, zyskując pewność, że zapisane pliki nie zostały zmienione lub usunięte bez ich wiedzy.
– Od prawie 20 lat aktywnie działamy na rynku i obecnie należymy do największych biznesów
e-commerce w Polsce. Od początku funkcjonowania naszej firmy bezpieczeństwo, zaufanie i zadowolenie klientów są dla nas wartościami nadrzędnymi. Dzięki temu jesteśmy teraz w tym miejscu, możemy dalej się rozwijać, a klienci chętnie korzystają z oferty naszych sklepów. Wdrożenie usługi trwałego nośnika w naszych sklepach, czyli w Taniaksiazka.pl oraz Bee.pl, daje klientom gwarancję, że dokumenty, które udostępniamy są autentyczne, a ich treść nie była zmieniana. Na trwałym nośniku znajdują się kluczowe dokumenty dla sklepów internetowych i naszych klientów, jak np. regulaminy. Są one udostępniane w technologii blockchain gwarantującej niezmienność zapisanych plików – mówi Łukasz Kierus, prezes spółki Glosel, pod parasolem której działają marki, takie jak Taniaksiazka.pl, Bee.pl.
– Bezpieczeństwo danych jest podstawą cyfrowej wymiany informacji. Opracowując rozwiązanie trwałego nośnika zależało nam na dostarczeniu uniwersalnej usługi, która może znaleźć zastosowanie w każdym sektorze gospodarki. W efekcie udostępniliśmy wszechstronne narzędzie, oferujące elektroniczną dystrybucję dokumentów każdego typu, przeznaczone praktycznie dla każdego podmiotu rynkowego, który potrzebuje dostępu do bezpiecznego repozytorium danych i opcji łatwego udostępniania niezbędnej dokumentacji swoim klientom – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Trwały nośnik jest usługą opracowaną przez KIR wspólnie z partnerami technologicznymi – Hitachi,
IBM Polska oraz Chmurą Krajową. Odpowiada na potrzeby dotyczące bezpiecznego przechowywania dokumentacji oraz komunikacji z klientami. Trwały nośnik jest zgodny z wymogami regulacyjnymi – spełnia kryteria dotyczące przekazywania odbiorcom dokumentów elektronicznych i zapewnia zgodność z RODO.
Usługa otrzymała szereg prestiżowych nagród, m.in. tytuły: Digital Excellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective i Mistrza Innowacyjnej Transformacji w kategorii Technologia i Rynek (2021) oraz Nagrodę Produktu Roku IT@Bank (2018).
***
KIR, jako podmiot infrastruktury sektora bankowego, od 30 lat odpowiada za utrzymanie i rozwój systemów rozliczeń międzybankowych. Więcej informacji o działalności firmy, od momentu jej powołania z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych, można znaleźć tu: www.30lat.kir.pl.
KIR pełni także funkcję technologicznego integratora rozwiązań wspierających budowę cyfrowej gospodarki. Tworzy rozwiązania z zakresu bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, narzędzia identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania: zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID oraz kwalifikowany podpis elektroniczny – mSzafir. Wśród najnowszych projektów firmy są trwały nośnik, oparty na unikalnym połączeniu technologii blockchain, macierzy WORM, rozwiązań chmurowych i usług zaufania oraz bezpłatny Sandbox Blockchain do testowania i akceleracji pomysłów biznesowych.
Wykorzystując najnowsze technologie KIR dostarcza usługi, które skutecznie pomagają partnerom biznesowym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji.
Więcej informacji: www.kir.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl
***
Glosel sp. z o.o. sp. k. to firma specjalizująca się głównie w obszarach sprzedaży książek oraz produktów FMCG w internecie. Pod jej parasolem działają marki, takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Główna siedziba firmy mieści się w industrialnie urządzonym biurze w Białymstok, drugie biuro znajduje się w Warszawie. Dodatkowo, spółka posiada ponad 8 tys. mkw. powierzchni magazynów w nowoczesnym kompleksie Panattoni Park, z którego realizuje zamówienia. Glosel zarządza także 10 księgarniami stacjonarnymi oraz posiada 11 partnerskich lokalizacji, w których można bezpłatnie odebrać zamówienia online.
Przez lata działalności spółka zdobyła wiele nagród. Są to m.in.: 1. miejsce w rankingu Gazele Biznesu 2021 w woj. podlaskim (Glosel); 2. miejsce w kategorii Kultura i rozrywka, 3. miejsce w kategorii Wybór Użytkownika oraz 3. miejsce w kategorii Najlepszy Sprzedawca w Kup Teraz w Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo.pl 2021 (TaniaKsiazka.pl); 1. miejsce w kategorii Książki oraz 3. miejsce w kategorii Najlepsze Sklepy Internetowe w Rankingu Sklepów Internetowych Opineo 2021 (TaniaKsiazka.pl).

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.