Komunikaty PR

KIR rozszerza dostępność trwałego nośnika w e-commerce. Nowe wdrożenie w sklepac

2022-07-13  |  15:25
Biuro prasowe
Kontakt

W ramach spółki Glosel funkcjonuje kilka sklepów internetowych, w tym: Taniaksiazka.pl – jedna z największych księgarni internetowych w kraju oraz Bee.pl – e-sklep z żywnością, produktami ekologicznymi, kosmetykami oraz akcesoriami dla mamy i dziecka.

 

Trwały nośnik, wykorzystujący technologię blockchain oraz macierz WORM (Write Once, Read Many), umożliwia przekazywanie przez firmy swoim klientom dokumentów w wersji elektronicznej z gwarancją ich niezmienności i nieusuwalności w czasie. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu, klienci Glosel mogą w dowolnym momencie sprawdzić autentyczność i integralność dokumentów na stronie internetowej KIR, zyskując pewność, że zapisane pliki nie zostały zmienione lub usunięte bez ich wiedzy. 

– Od prawie 20 lat aktywnie działamy na rynku i obecnie należymy do największych biznesów
e-commerce w Polsce. Od początku funkcjonowania naszej firmy bezpieczeństwo, zaufanie i zadowolenie klientów są dla nas wartościami nadrzędnymi. Dzięki temu jesteśmy teraz w tym miejscu, możemy dalej się rozwijać, a klienci chętnie korzystają z oferty naszych sklepów. Wdrożenie usługi trwałego nośnika w naszych sklepach, czyli w Taniaksiazka.pl oraz Bee.pl, daje klientom gwarancję, że dokumenty, które udostępniamy są autentyczne, a ich treść nie była zmieniana. Na trwałym nośniku znajdują się kluczowe dokumenty dla sklepów internetowych i naszych klientów, jak np. regulaminy. Są one udostępniane w technologii blockchain gwarantującej niezmienność zapisanych plików –
 mówi Łukasz Kierus, prezes spółki Glosel, pod parasolem której działają marki, takie jak Taniaksiazka.pl, Bee.pl.

– Bezpieczeństwo danych jest podstawą cyfrowej wymiany informacji. Opracowując rozwiązanie trwałego nośnika zależało nam na dostarczeniu uniwersalnej usługi, która może znaleźć zastosowanie w każdym sektorze gospodarki. W efekcie udostępniliśmy wszechstronne narzędzie, oferujące elektroniczną dystrybucję dokumentów każdego typu, przeznaczone praktycznie dla każdego podmiotu rynkowego, który potrzebuje dostępu do bezpiecznego repozytorium danych i opcji łatwego udostępniania niezbędnej dokumentacji swoim klientom – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

Trwały nośnik jest usługą opracowaną przez KIR wspólnie z partnerami technologicznymi – Hitachi,
IBM Polska oraz Chmurą Krajową. Odpowiada na potrzeby dotyczące bezpiecznego przechowywania dokumentacji oraz komunikacji z klientami. Trwały nośnik jest zgodny z wymogami regulacyjnymi – spełnia kryteria dotyczące przekazywania odbiorcom dokumentów elektronicznych i zapewnia zgodność z RODO.

Usługa otrzymała szereg prestiżowych nagród, m.in. tytuły: Digital Excellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective i Mistrza Innowacyjnej Transformacji w kategorii Technologia i Rynek (2021) oraz Nagrodę Produktu Roku IT@Bank (2018).

 

***

KIR, jako podmiot infrastruktury sektora bankowego, od 30 lat odpowiada za utrzymanie i rozwój systemów rozliczeń międzybankowych. Więcej informacji o działalności firmy, od momentu jej powołania z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych, można znaleźć tu: www.30lat.kir.pl.

KIR pełni także funkcję technologicznego integratora rozwiązań wspierających budowę cyfrowej gospodarki. Tworzy rozwiązania z zakresu bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, narzędzia identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania: zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID oraz kwalifikowany podpis elektroniczny – mSzafir. Wśród najnowszych projektów firmy są trwały nośnik, oparty na unikalnym połączeniu technologii blockchain, macierzy WORM, rozwiązań chmurowych i usług zaufania oraz bezpłatny Sandbox Blockchain do testowania i akceleracji pomysłów biznesowych.

Wykorzystując najnowsze technologie KIR dostarcza usługi, które skutecznie pomagają partnerom biznesowym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji.

Więcej informacji: www.kir.pl

Kontakt dla mediów:

Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl

***

Glosel sp. z o.o. sp. k. to firma specjalizująca się głównie w obszarach sprzedaży książek oraz produktów FMCG w internecie. Pod jej parasolem działają marki, takie jak TaniaKsiazka.pl i Bee.pl. Główna siedziba firmy mieści się w industrialnie urządzonym biurze w Białymstok, drugie biuro znajduje się w Warszawie. Dodatkowo, spółka posiada ponad 8 tys. mkw. powierzchni magazynów w nowoczesnym kompleksie Panattoni Park, z którego realizuje zamówienia. Glosel zarządza także 10 księgarniami stacjonarnymi oraz posiada 11 partnerskich lokalizacji, w których można bezpłatnie odebrać zamówienia online.

Przez lata działalności spółka zdobyła wiele nagród. Są to m.in.: 1. miejsce w rankingu Gazele Biznesu 2021 w woj. podlaskim (Glosel); 2. miejsce w kategorii Kultura i rozrywka, 3. miejsce w kategorii Wybór Użytkownika oraz 3. miejsce w kategorii Najlepszy Sprzedawca w Kup Teraz w Rankingu Zaufanych Sklepów Ceneo.pl 2021 (TaniaKsiazka.pl); 1. miejsce w kategorii Książki oraz 3. miejsce w kategorii Najlepsze Sklepy Internetowe w Rankingu Sklepów Internetowych Opineo 2021 (TaniaKsiazka.pl).

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.