Komunikaty PR

Klienci Tesco wspierają potrzebujących przed Świętami

2020-11-23  |  13:00

Tegoroczne Święta w Tesco poprzedzi zbiórka żywności pod hasłem „Święta godne, a nie głodne”. To inicjatywa Banków Żywności, umożliwiająca Polakom włączenie się w pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, których liczba znacznie wzrosła ze względu na trwającą pandemię. Klienci  sieci handlowych będą mogli pomagać od 23 do 28 listopada.

Już po raz kolejny klienci i pracownicy sklepów Tesco będą mieli okazję wzięcia udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, organizowanej przez Banki Żywności. W tym roku, ze względu na okoliczności, będzie ona wyjątkowa i jeszcze bardziej potrzebna niż zwykle. Z powodu pandemii koronawirusa wiele osób i rodzin znalazło się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Według danych GUS, blisko 1,6 mln osób w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza, że miesięcznie dysponują kwotą mniejszą niż 600 zł. Wśród nich są często osoby starsze, chore, niepełnosprawne czy samotni rodzice.

- Świąteczna Zbiórka Żywności to cudowna akcja, od lat dająca tysiącom Polaków nadzieję na spokojne i godnie spędzone Święta. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej inicjatywy i gorąco zachęcamy naszych klientów do dołączenia do niej także w tym roku – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska. I dodaje: – Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji, gdy tak wiele osób doświadcza skutków pandemii, potrzebna jest dodatkowa pomoc i solidarność. Od początku pandemii dbamy, by nasi partnerzy, Banki Żywności i Caritas, mieli zapewnione ciągłe wsparcie w pomaganiu. W kwietniu przekazaliśmy potrzebującym dodatkową darowiznę w postaci 20 ton żywności, a w wakacje zorganizowaliśmy w naszych sklepach specjalną Letnią Zbiórkę Żywności, wspierając dodatkowymi ponad 15 tonami produktów. To równowartość 83,3 tysięcy posiłków dla potrzebujących. Każdy produkt przekazany przez klientów podczas Świątecznej Zbiórki Żywności oznacza kolejne posiłki dla podopiecznych organizacji.

Jak dołączyć do akcji?

Aby wziąć udział w Zbiórce, klienci wybranych sklepów Tesco podczas zakupów będą mogli przekazać artykuły z długim terminem ważności, takie jak: mąka, makaron, kasza, cukier, olej, konserwy, przetwory owocowe i warzywne, bakalie czy słodycze, poprzez umieszczenie ich w specjalnie oznaczonych koszach za linią kas. To jednak nie jedyny sposób. W tym roku, w odpowiedzi na akcję #zostańwdomu i z myślą o tych, którzy w związku z pandemią koronawirusa unikają zakupów stacjonarnych, organizatorzy przygotowali specjalną stronę - www.zbiorkazywnosci.pl - poprzez którą można wpłacać darowizny na jeden z 28 Banków Żywności, tym samym pomagając wybranej lokalnej społeczności. Całość darowizn zostanie przeznaczona na zakup żywności dla potrzebujących.

- Jak co roku zachęcamy do udziału w zbiórce, ale tym razem nasza akcja ma jeszcze mocniejszy wyraz − jesteśmy bowiem w momencie kryzysu. Wiele osób nie tylko traci pracę, ale też poważnie choruje, musi pozostać w izolacji, w ciężkim położeniu są zwłaszcza seniorzy i osoby samotne. Dlatego zwracamy się z wielkim apelem: uratujmy Święta wszystkim tym, którzy potrzebują wsparcia, nie pozwólmy, by pandemiczny kryzys stał się też kryzysem solidarności z drugim człowiekiem – mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Tegoroczna edycja Świątecznej Zbiórki Żywności w formie stacjonarnej odbędzie się w dniach 23-28 listopada 2020 roku w 91 sklepach Tesco w 73 polskich miastach. Dokładna lista lokalizacji znajduje się tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.