Komunikaty PR

Klienci Żabki coraz chętniej angażują się w program „Dobra Paczka”

2022-08-22  |  10:50
Biuro prasowe

Żabka, obserwując rosnące z miesiąca na miesiąc zainteresowanie programem „Dobra Paczka”, podjęła decyzję o jego rozszerzeniu na kolejne sklepy w Poznaniu i Wrocławiu. W ramach realizowanej od grudnia 2021 r. akcji, której hasło przewodnie brzmi „Proste rozwiązanie na niemarnowanie”, klienci w aplikacji mobilnej Żappka mogą zamawiać zestaw dwóch lub trzech produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia za połowę ceny.

Rocznie na całym świecie marnujemy około 1 mld ton żywności, a statystyczny Polak wyrzuca w ciągu roku aż 247 kg jedzenia! Jednak marnowanie żywności to problem nie tylko ekonomiczny. To także negatywny wpływ na środowisko – poprzez zwiększone zużycie zasobów m.in. wody i energii oraz nadprodukcję śmieci. „Dobra Paczka” to projekt Żabki mający na celu zmniejszenie ilości marnowanej żywności w sklepach i jest działaniem wspierającym realizację jej Strategii Odpowiedzialności, w której sieć zobowiązała się m.in. do przeciwdziałania marnowaniu żywności.

W Żabce wdrażamy wiele rozwiązań mających na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Jednym z nich jest narzędzie „Dobra Paczka”. Klienci chętnie korzystają z możliwości zakupu za połowę ceny paczki niespodzianki, składającej się z pełnowartościowych produktów w ich ostatnim dniu przydatności do spożycia. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozszerzeniu „Dobrej Paczki” na dwa miasta – Poznań i Wrocław, dzięki czemu już od sierpnia usługa będzie dostępna dla jeszcze większego grona klientów. Wierzymy, że wspólnie z naszymi franczyzobiorcami i klientami możemy znacząco ograniczyć ilość marnowanej żywności. Jest to wybór dobry dla planety, ponieważ minimalizujemy zużycie jej zasobów, ale także dla klienta, który może minimalizować swoje wydatki – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością w Żabka Polska.

Zyskują klienci

Projekt „Dobra Paczka” jest skierowany do osób, które tak jak Żabka nie lubią, gdy żywność się marnuje. Za pomocą aplikacji mobilnej Żappka klienci mogą zamówić „Dobrą Paczkę”, czyli zestaw pełnowartościowych produktów z krótką datą przydatności do spożycia za połowę ceny. Do wyboru są trzy rodzaje paczek: dla wegetarian, dla wegan i dla osób bez konkretnych preferencji żywieniowych. W produktach sprzedawanych w ramach „Dobrej Paczki” można znaleźć dania obiadowe, kanapki i inne przekąski. „Dobra Paczka” to paczka niespodzianka – przed zakupem klient zna tylko kategorię produktów, które się w niej znajdują. Gotową paczkę klient może odebrać w sklepie w wybranym przez siebie czasie – jej cena zawsze wyniesie 50 proc. wartości produktów, a zapłacić za nią należy w sklepie przy pomocy dowolnego sposobu płatności.

... i franczyzobiorcy

Wdrożenie „Dobrej Paczki” przynosi wymierne korzyści także dla franczyzobiorców, do których m.in. należą mniejsze straty finansowe oraz zmniejszanie kosztów utylizacji produktów świeżych po terminie. Projekt „Dobra Paczka” przyciąga do sklepu także grupę nowych klientów.

Żabka przeciw marnowaniu żywności

Odpowiedzią Żabki na problem marnowania żywności jest nie tylko narzędzie „Dobra Paczka”, ale także stworzony i rozwijany ekosystem convenience, który ułatwia klientom korzystanie z rozwiązań wspierających minimalizowanie strat żywności. Blisko 90% artykułów dostępnych w sklepach sieci to produkty przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji, dzięki czemu w łatwy sposób zaspokajają potrzeby żywieniowe jak głód czy pragnienie, bez konieczności robienia zakupów na zapas. Aby zapobiegać marnowaniu żywności w sklepach, Żabka wdrożyła kody GS1 i system zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów QMS (Quick Meal Solutions). Sieć współpracuje też z partnerami społecznymi w celu zwiększenia efektywności dystrybucji produktów żywieniowych wśród osób potrzebujących takiego wsparcia – w 2021 roku przekazała organizacjom pożytku publicznego prawie 630 ton żywności

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.