Komunikaty PR

KOKU Sushi wprowadza model kuchni centralnej

2022-03-17  |  11:45
Biuro prasowe

Maksymalna powtarzalność, oszczędność czasu i duża wydajność – to podstawowe zalety kuchni centralnej KOKU Sushi. Największa sieć sushi barów w Polsce opracowała koncept, w którym nowoczesne urządzenia w znacznym stopniu zastępują czynności wykonywane do tej pory przez kucharzy. Dzięki temu jedna świetnie wyposażona kuchnia może wspierać kilka lokali jednocześnie.  


Pierwsza kuchnia centralna powstała w Białymstoku w nowo otwartej restauracji na osiedlu Antoniuk. Stanowi zaplecze dla trzech innych punktów własnych prowadzonych przez sieć w tym mieście. Znajdują się w niej m.in. maszyny do dozowania i płukania ryżu, studzenia  i zaprawiania, urządzenie do układania ryżu na nori oraz kater do krojenia rolek.


– Nowoczesne urządzenia zapewniają szybszą pracę i precyzję, które są kluczowe podczas przygotowywania sushi. W praktyce wygląda to tak, że podstawowe czynności, jak płukanie , zaprawianie, gotowanie i studzenie ryżu, wykonują maszyny nadzorowane przez pracownika. Następnie tak przygotowany ryż jest dostarczany do wszystkich lokali, których kucharze zajmują się dokończeniem dań według zamówień – tłumaczy Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi.


To rozwiązanie najlepiej sprawdza się w przypadku multifranczyzobiorców, którzy prowadzą kilka restauracji w danym mieście. Ale z wybranych urządzeń mogą też skorzystać właściciele pojedynczych lokali. Mowa tu na przykład o katerze do krojenia rolek czy urządzeniu do układania ryżu na arkuszach nori.


– Cateringi, lunch bufet, noce sushi – w sytuacjach, w których występuje duże obłożenie pracą, nowoczesne urządzenia gwarantują wysoką jakość i szybkość działania. To szczególnie ważne w obecnych czasach, kiedy branża gastronomiczna zmaga się z odpływem pracowników. Oczywiście, w modelu kuchni centralnej człowiek nadal pozostaje w centrum działania. Właściciel jednak nie musi się martwić o poszukiwanie dodatkowych kucharzy, co pozwala mu z jednej strony zaoszczędzić czas, z drugiej zaś przynosi korzyści finansowe – podkreśla Mariusz Olechno.


Sieć KOKU Sushi pod koniec lutego przeprowadziła szkolenia dla swoich franczyzobiorców zainteresowanych kuchnią centralną. Jego uczestnicy poznali zasady działania poszczególnych urządzeń oraz korzyści, jakie niesie ich wdrożenie.


– Fakt, że na co dzień sami korzystamy z tych rozwiązań działa na korzyść dla naszych partnerów. Rekomendujemy im bowiem sprawdzone maszyny i marki. Dodatkowo możemy korygować i wybierać najlepsze ustawienia i przekazywać je franczyzobiorcom. W ten sposób omijają oni etap samodzielnych testów i poszukiwań, co zapewnia sieci jeszcze większą powtarzalność – podsumowuje Mariusz Olechno.


Obecnie KOKU Sushi liczy 45 punktów w całej Polsce. W nadchodzącym czasie sieć ma w planach rozwój multifranczyzy oraz wejście do mniejszych miast – poniżej 20 tys. mieszkańców.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Multirabaty dostępne na stronie amica.pl Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Multirabaty dostępne na stronie amica.pl

Promocji jest wiele, ale wśród nich bywają i takie z których nie sposób nie skorzystać. Jedną z nich jest ta, którą teraz jest dostępna w sklepie Amica na stronie
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.