KOKU Sushi wprowadza model kuchni centralnej
Maksymalna powtarzalność, oszczędność czasu i duża wydajność – to podstawowe zalety kuchni centralnej KOKU Sushi. Największa sieć sushi barów w Polsce opracowała koncept, w którym nowoczesne urządzenia w znacznym stopniu zastępują czynności wykonywane do tej pory przez kucharzy. Dzięki temu jedna świetnie wyposażona kuchnia może wspierać kilka lokali jednocześnie.
Pierwsza kuchnia centralna powstała w Białymstoku w nowo otwartej restauracji na osiedlu Antoniuk. Stanowi zaplecze dla trzech innych punktów własnych prowadzonych przez sieć w tym mieście. Znajdują się w niej m.in. maszyny do dozowania i płukania ryżu, studzenia i zaprawiania, urządzenie do układania ryżu na nori oraz kater do krojenia rolek.
– Nowoczesne urządzenia zapewniają szybszą pracę i precyzję, które są kluczowe podczas przygotowywania sushi. W praktyce wygląda to tak, że podstawowe czynności, jak płukanie , zaprawianie, gotowanie i studzenie ryżu, wykonują maszyny nadzorowane przez pracownika. Następnie tak przygotowany ryż jest dostarczany do wszystkich lokali, których kucharze zajmują się dokończeniem dań według zamówień – tłumaczy Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci KOKU Sushi.
To rozwiązanie najlepiej sprawdza się w przypadku multifranczyzobiorców, którzy prowadzą kilka restauracji w danym mieście. Ale z wybranych urządzeń mogą też skorzystać właściciele pojedynczych lokali. Mowa tu na przykład o katerze do krojenia rolek czy urządzeniu do układania ryżu na arkuszach nori.
– Cateringi, lunch bufet, noce sushi – w sytuacjach, w których występuje duże obłożenie pracą, nowoczesne urządzenia gwarantują wysoką jakość i szybkość działania. To szczególnie ważne w obecnych czasach, kiedy branża gastronomiczna zmaga się z odpływem pracowników. Oczywiście, w modelu kuchni centralnej człowiek nadal pozostaje w centrum działania. Właściciel jednak nie musi się martwić o poszukiwanie dodatkowych kucharzy, co pozwala mu z jednej strony zaoszczędzić czas, z drugiej zaś przynosi korzyści finansowe – podkreśla Mariusz Olechno.
Sieć KOKU Sushi pod koniec lutego przeprowadziła szkolenia dla swoich franczyzobiorców zainteresowanych kuchnią centralną. Jego uczestnicy poznali zasady działania poszczególnych urządzeń oraz korzyści, jakie niesie ich wdrożenie.
– Fakt, że na co dzień sami korzystamy z tych rozwiązań działa na korzyść dla naszych partnerów. Rekomendujemy im bowiem sprawdzone maszyny i marki. Dodatkowo możemy korygować i wybierać najlepsze ustawienia i przekazywać je franczyzobiorcom. W ten sposób omijają oni etap samodzielnych testów i poszukiwań, co zapewnia sieci jeszcze większą powtarzalność – podsumowuje Mariusz Olechno.
Obecnie KOKU Sushi liczy 45 punktów w całej Polsce. W nadchodzącym czasie sieć ma w planach rozwój multifranczyzy oraz wejście do mniejszych miast – poniżej 20 tys. mieszkańców.
![Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_811097871,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
![Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638018427,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
![Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1821075663,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.