Komunikaty PR

Kolejny rekordowy kwartał BOWIM S.A. Ponad 100,0 mln zł zysku netto w I półroczu

2021-08-02  |  11:15
Biuro prasowe

Bowim S.A., jeden z głównych dystrybutorów stali na polskim rynku, odnotował w ubiegłym półroczu najwyższe w swojej historii kwartalne wyniki finansowe. Zgodnie z opublikowanymi wstępnymi danymi Spółka osiągnęła w I półroczu br. blisko 104,0 mln zł jednostkowego zysku netto, co stanowi wzrost o ponad 4 760 procent w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Spółka osiągnęła również przychody z działalności operacyjnej na poziomie 1025,8 mln zł, a także zyskiem operacyjnym na poziomie 141,3 mln zł. Rekordowa rentowność jest wynikiem efektywnego wykorzystania wzrostu cen wyrobów stalowych, który był kontynuowany w I półroczu br.

Pozytywne wyniki finansowe Spółki są efektem niespotykanego dotąd w swojej dynamice wzrostowego trendu cen wyrobów stalowych. Został on zapoczątkowany od połowy IV kwartału ubiegłego roku oraz był kontynuowany również w I połowie tego roku. Połączenie  konsekwentnie realizowanej ekspansji produktowej oraz zwiększanie udziału w rynku pozytywnie wpłynęło na osiągnięte wyniki.

- Ubiegły kwartał był okresem bardzo dobrym nie tylko dla naszej spółki, ale również dla całej branży stalowej. Ceny wyrobów stalowych konsekwentnie kontynuowały wzrosty, dzięki czemu mogliśmy notować rekordowe wyniki – komentuje Jacek Rożek, Wiceprezes Zarządu Bowim S.A. – Niewątpliwie sytuacja na rynku w kolejnych miesiącach będzie trudna do przewidzenia. Obecnie ceny wyrobów stalowych się ustabilizowały, a popyt na nie jest adekwatny do okresu kalendarzowego czyli wakacyjny. Prowadzona przez nas polityka zakupowa powinna utrzymać notowane wyniki na satysfakcjonującym poziomie, dzięki czemu cały 2021 rok również powinien być rekordowy pod tym kątem – dodaje.

Co prawda, proces podsumowywania wyników skonsolidowanych Grupy Bowim jeszcze trwa, ale z dużym prawdopodobieństwem można założyć iż nie będą ona znacząco odbiegały od wyników spółki dominującej .

- Ponadprzeciętne wyniki wiążą się również z istotnym wpływem gotówki na konto Spółki, którą zamierzamy wykorzystać na kontynuację naszej Strategii Rozwoju. Z pewnością będą one odgrywały kluczową rolę przy opracowywaniu założeń zaktualizowanej strategii na kolejne lata. Jestem również przekonany, że wpłyną one korzystnie na naszą politykę dywidendową  – informuje Jacek Rożek.

Ze względu na wybuch pandemii choroby COVID-19, a co za tym idzie trudną do przewidzenia sytuację międzynarodową, Zarząd Grupy BOWIM podjął decyzję o przedłużeniu okresu realizacji strategii do 31 grudnia 2021 roku.

O Grupie Kapitałowej:

Jeden z głównych dystrybutorów stali na polskim rynku.

Grupa Kapitałowa oferuje szeroki asortyment wyrobów ze stali węglowej, na który składają się zarówno produkty polskich producentów stali, jak i produkty z importu. Obsługuje 5.000 klientów z różnych branż, dostarczając ponad 500.000 ton stali rocznie.

Poza podstawową działalnością, tj. handlem wyrobami hutniczymi, Bowim prowadzi produkcję prefabrykatów zbrojeniowych dla budownictwa. Dysponuje nowoczesnymi zakładami produkcyjnymi w Płocku i Gliwicach.

Świadczy również usługi cięcia poprzecznego, wzdłużnego, wypalania, gięcia, blach gorącowalcowanych, zimnowalcowanych i ocynkowanych oraz produkcji profili zimonogiętych, a także usługi montażu stali zbrojeniowej na potrzeby budownictwa infrastrukturalnego, przemysłowego oraz mieszkaniowego. Poprzez outsourcing oferuje usługi transportu towarów, zakupionych przez kontrahentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.