Komunikaty PR

Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty eko

2022-03-22  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Ecowipes

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Do pobrania docx ( 0.19 MB )

Trend eko przybiera na sile. Szturmem podbija wiele branż, począwszy od świata motoryzacji i mody, po branżę higieniczno-kosmetyczną. Jednym z najważniejszych motorów tych zmian są konsumenci, którzy coraz uważniej przyglądają się etykietom na artykułach oraz samym producentom.

Jak wynika z badania „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój”[1], przeprowadzonego przez IPSOS dla ING, średnio co drugi Polak deklaruje, że podczas zakupów dóbr konsumenckich bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe/ekologiczne oraz jest skłonny zapłacić więcej za produkty, jeśli nadają się one do recyklingu lub zostały wytworzone w sposób przyjazny dla środowiska. 37,7% świadomie zrezygnowało z kupowania produktów firmy, o której dowiedzieli się, że nie podchodzi odpowiedzialnie do ochrony środowiska.

Niestety odpowiedzialność konsumentów nie zawsze idzie w parze z uczciwością producentów, którzy na eko próbują ponadprzeciętnie zarobić. „To krótkowzroczne myślenie. Eko nie musi oznaczać, że produkt jest znacząco droższy dla konsumenta. Wielu producentów wykorzystuje okazję i artykuły bio, czy eko sprzedają 30 proc. drożej. To nieodpowiedzialne, bo są rozwiązania technologiczne, np. w naszej kategorii chusteczek nawilżanych, które pozwalają na to, żeby mieć ten sam lub bardzo porównywalny koszt produkcji, a dostarczać produkt, który jest dobry dla środowiska. A przy tym dostępny cenowo.” – uważa Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes.

Eko jest na fali

Wg badań Eurofins, dla 85% konsumentów pozyskanie wiedzy o cechach ekologicznych produktów (takich jak np. biodegradowalność w chusteczkach nawilżanych) jest czynnikiem, który zmienił ich dotychczasowe decyzje zakupowe. Dlatego stojąc przy półce konsumenci coraz dokładniej czytają etykiety, sprawdzają skład, certyfikaty potwierdzające naturalność czy wegańskość produktu. Coraz częściej weryfikują też odpowiedzialność producenta, śledząc go online i interesując się jego działaniami. Do świadomości konsumentów mocniej bowiem dociera myśl, że nic, co dzieje się dzisiaj, nie pozostaje bez echa dla przyszłości planety, a to znajduje realne odzwierciedlenie w zakupach. Trendu eko nie można już ignorować.

To wyzwanie dla firm, które muszą stworzyć technologie pozwalające pogodzić najważniejsze cechy, czyli użytkowość produktu, pozytywny wpływ na środowisko oraz ekonomiczność. Wielu producentów, nawet tych o globalnym zasięgu, wciąż nie jest na to gotowych, a to może oznaczać stratę dotychczasowych udziałów w rynku. Z drugiej strony to ogromna szansa dla takich firm jak Ecowipes, które do tej pory działały w segmencie niszowym, przez lata pracując nad rozwiązaniami, które dziś są na wagę złota.

„Już 10 lat temu koncentrowaliśmy się na tym, aby mieć w swoich produktach rozwiązania przyjazne dla środowiska, bo bycie eko jest wpisane w naszą filozofię działania. Wtedy byliśmy awangardą, dziś jesteśmy europejskim liderem w zakresie produkcji biodegradowalnych chusteczek. Co więcej, dzięki naszym staraniom Polska jest pierwszym krajem w Europie, który przekroczył próg 50% produktów, chusteczek nawilżanych, które nie zawierają plastiku. Jesteśmy też jedynym producentem w Europie, który wytwarza autorską biodegradowalną włókninę, bazę do produkcji chusteczek nawilżanych. My wierzymy w działanie w ramach gospodarki obiegu zamkniętego i w odpowiedzialny biznes – nazywamy to „troskliwą technologią”. Daje ona nie tylko dobry jakościowo i przystępny cenowo produkt, ale również przyjazną dla środowiska technologię wytwarzania, a przy tym zapewnienia miejsca pracy na rynku lokalnym.” – dodaje G.Kermiche.

Wzrost rynku chusteczek naturalnych wynosi już 20%. Oznacza to coraz szybsze wypieranie plastikowych wyrobów przez naturalne, co ma wymierne korzyści dla środowiska, ale i konsumenta. Jak szacuje Ecowipes, w 2021 roku podczas produkcji wyrobów marki własnej dla jednej z większych sieci handlowych i zarazem jednego z głównych partnerów firmy, udało się zaoszczędzić ponad 918 ton na włókninie i kolejnych 387 ton na opakowaniu – są to ilości plastiku, których nie wprowadzono do obrotu dzięki przejściu na biodegradowalną włókninę oraz zmianie opakowań na cieńsze, monomateriałowe. Co ważne, produkty z wykorzystaniem biodegradowalnych włóknin na półce nie kosztuje użytkownika końcowego więcej niż tradycyjne chusteczki zawierające plastik.

 


[1] „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój” ING, wrzesień 2021 r.

https://spolecznosc.ing.pl/-/Blog/Raport-Wybory-Polak%C3%B3w-a-zr%C3%B3wnowa%C5%BCony-rozw%C3%B3j-najciekawsze-wnioski/ba-p/35246   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Ecowipes
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.