Komunikaty PR

Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty eko

2022-03-22  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Ecowipes

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
ecowipes|alertmedia.pl| |ecowipes|alertmedia.pl
506 051 987
www.ecowipes.com.pl/
Do pobrania docx ( 0.19 MB )

Trend eko przybiera na sile. Szturmem podbija wiele branż, począwszy od świata motoryzacji i mody, po branżę higieniczno-kosmetyczną. Jednym z najważniejszych motorów tych zmian są konsumenci, którzy coraz uważniej przyglądają się etykietom na artykułach oraz samym producentom.

Jak wynika z badania „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój”[1], przeprowadzonego przez IPSOS dla ING, średnio co drugi Polak deklaruje, że podczas zakupów dóbr konsumenckich bardziej, niż kiedykolwiek bierze pod uwagę kwestie środowiskowe/ekologiczne oraz jest skłonny zapłacić więcej za produkty, jeśli nadają się one do recyklingu lub zostały wytworzone w sposób przyjazny dla środowiska. 37,7% świadomie zrezygnowało z kupowania produktów firmy, o której dowiedzieli się, że nie podchodzi odpowiedzialnie do ochrony środowiska.

Niestety odpowiedzialność konsumentów nie zawsze idzie w parze z uczciwością producentów, którzy na eko próbują ponadprzeciętnie zarobić. „To krótkowzroczne myślenie. Eko nie musi oznaczać, że produkt jest znacząco droższy dla konsumenta. Wielu producentów wykorzystuje okazję i artykuły bio, czy eko sprzedają 30 proc. drożej. To nieodpowiedzialne, bo są rozwiązania technologiczne, np. w naszej kategorii chusteczek nawilżanych, które pozwalają na to, żeby mieć ten sam lub bardzo porównywalny koszt produkcji, a dostarczać produkt, który jest dobry dla środowiska. A przy tym dostępny cenowo.” – uważa Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes.

Eko jest na fali

Wg badań Eurofins, dla 85% konsumentów pozyskanie wiedzy o cechach ekologicznych produktów (takich jak np. biodegradowalność w chusteczkach nawilżanych) jest czynnikiem, który zmienił ich dotychczasowe decyzje zakupowe. Dlatego stojąc przy półce konsumenci coraz dokładniej czytają etykiety, sprawdzają skład, certyfikaty potwierdzające naturalność czy wegańskość produktu. Coraz częściej weryfikują też odpowiedzialność producenta, śledząc go online i interesując się jego działaniami. Do świadomości konsumentów mocniej bowiem dociera myśl, że nic, co dzieje się dzisiaj, nie pozostaje bez echa dla przyszłości planety, a to znajduje realne odzwierciedlenie w zakupach. Trendu eko nie można już ignorować.

To wyzwanie dla firm, które muszą stworzyć technologie pozwalające pogodzić najważniejsze cechy, czyli użytkowość produktu, pozytywny wpływ na środowisko oraz ekonomiczność. Wielu producentów, nawet tych o globalnym zasięgu, wciąż nie jest na to gotowych, a to może oznaczać stratę dotychczasowych udziałów w rynku. Z drugiej strony to ogromna szansa dla takich firm jak Ecowipes, które do tej pory działały w segmencie niszowym, przez lata pracując nad rozwiązaniami, które dziś są na wagę złota.

„Już 10 lat temu koncentrowaliśmy się na tym, aby mieć w swoich produktach rozwiązania przyjazne dla środowiska, bo bycie eko jest wpisane w naszą filozofię działania. Wtedy byliśmy awangardą, dziś jesteśmy europejskim liderem w zakresie produkcji biodegradowalnych chusteczek. Co więcej, dzięki naszym staraniom Polska jest pierwszym krajem w Europie, który przekroczył próg 50% produktów, chusteczek nawilżanych, które nie zawierają plastiku. Jesteśmy też jedynym producentem w Europie, który wytwarza autorską biodegradowalną włókninę, bazę do produkcji chusteczek nawilżanych. My wierzymy w działanie w ramach gospodarki obiegu zamkniętego i w odpowiedzialny biznes – nazywamy to „troskliwą technologią”. Daje ona nie tylko dobry jakościowo i przystępny cenowo produkt, ale również przyjazną dla środowiska technologię wytwarzania, a przy tym zapewnienia miejsca pracy na rynku lokalnym.” – dodaje G.Kermiche.

Wzrost rynku chusteczek naturalnych wynosi już 20%. Oznacza to coraz szybsze wypieranie plastikowych wyrobów przez naturalne, co ma wymierne korzyści dla środowiska, ale i konsumenta. Jak szacuje Ecowipes, w 2021 roku podczas produkcji wyrobów marki własnej dla jednej z większych sieci handlowych i zarazem jednego z głównych partnerów firmy, udało się zaoszczędzić ponad 918 ton na włókninie i kolejnych 387 ton na opakowaniu – są to ilości plastiku, których nie wprowadzono do obrotu dzięki przejściu na biodegradowalną włókninę oraz zmianie opakowań na cieńsze, monomateriałowe. Co ważne, produkty z wykorzystaniem biodegradowalnych włóknin na półce nie kosztuje użytkownika końcowego więcej niż tradycyjne chusteczki zawierające plastik.

 


[1] „Wybory Polaków a zrównoważony rozwój” ING, wrzesień 2021 r.

https://spolecznosc.ing.pl/-/Blog/Raport-Wybory-Polak%C3%B3w-a-zr%C3%B3wnowa%C5%BCony-rozw%C3%B3j-najciekawsze-wnioski/ba-p/35246   

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Multirabaty dostępne na stronie amica.pl Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Multirabaty dostępne na stronie amica.pl

Promocji jest wiele, ale wśród nich bywają i takie z których nie sposób nie skorzystać. Jedną z nich jest ta, którą teraz jest dostępna w sklepie Amica na stronie
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.