Konwój 17 tirów od Intermarché z pomocą dla Ukrainy
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Pomoc dla osób dotkniętych wojną na terytorium Ukrainy płynie ze wszystkich stron. Do szeregu podjętych już przez Grupę Muszkieterów działań dołącza wsparcie z siedziby firmy we Francji. Sieć Intermarché przekazała do Polski tysiące produktów – na transport składa się łącznie 17 TIR-ów z artykułami higienicznymi i spożywczymi o wartości ponad 4 mln złotych. Grupa Muszkieterów w Polsce koordynowała akcję przekazywania darów do organizacji dobroczynnych oraz władz samorządowych w całym kraju.
Inicjatywa Grupy i zarządzanej przez nią sieci Intermarché, związana z przekazaniem z siedziby firmy we Francji najpotrzebniejszych produktów, to kolejny wyraz wsparcia dla obywateli Ukrainy. Francuska centrala stanęła na wysokości zadania, szybko reagując na sytuację i odpowiadając na potrzeby rozpoznane przez Grupę w Polsce. Do Polski trafiło w sumie 17 TIR-ów z artykułami zebranymi na około 600 paletach, których łączna wartość wynosi ponad 4 mln złotych.
Transporty dotarły już do Gdańska, Ełku oraz Poznania. Do Gdańska przyjechały 3 TIR-y z produktami dla uchodźców przebywających w mieście, jak również dla osób pozostających na terenie Ukrainy. Dzięki współpracy z pomorskimi samorządami część transportu trafiła prosto do Lwowa. W Ełku, do którego dotarły 4 TIR-y, rozdysponowaniem darów zajął się Caritas, przekazując je w całości na Ukrainę. Blisko 300 palet artykułów dostarczono również do Poznania, gdzie władze miejskie przekazują je uchodźcom.
– Solidarność i wspólne działanie są jednymi z naszych głównych wartości. W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę aktywnie angażujemy się w pomoc na rzecz naszych sąsiadów. Działamy na wielu poziomach, aby dotarła ona wszędzie tam, gdzie jest faktycznie potrzebna i może przynieść najwięcej dobra. Dlatego z jednej strony dostarczamy produkty dla uchodźców oraz osób pozostających na terenie Ukrainy, a z drugiej wspieramy finansowo organizacje humanitarne. Bardzo budująca jest tutaj postawa wszystkich przedsiębiorców zrzeszonych w naszej Grupie, którzy na bieżąco odpowiadają na lokalne potrzeby – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Wyrazem solidarności z narodem ukraińskim było wstrzymanie przez centralę zakupową sieci Intermarché zakupu towarów wyprodukowanych na terytorium Rosji i Białorusi. W pierwszym etapie działań Grupa Muszkieterów postanowiła także wesprzeć Polską Akcję Humanitarną. Sieć Bricomarché za pośrednictwem Fundacji Muszkieterów przekazuje PAH środki finansowe w kwocie miliona złotych, zaś sieć Intermarché wcześniej uzgodnione produkty o łącznej wartości dwustu tysięcy złotych.
Ponadto Fundacja Muszkieterów prowadzi szeroką zbiórkę funduszy, do której dołączyć mogą zarówno polscy, jak i francuscy przedsiębiorcy zrzeszeni w Grupie, wpłacając środki na konto. W działania na poziomie lokalnym w Polsce zaangażowani są właściciele poszczególnych sklepów Intermarché oraz Bricomarché, którzy nie tylko podejmują akcje w swoich lokalnych społecznościach, ale również jeżdżą z pomocą na Ukrainę. Na rzecz wsparcia obywateli Ukrainy działają także pracownicy centrali Grupy Muszkieterów. Kolejnym przykładem aktywności jest inicjatywa w Chełmnie, gdzie budynek należący do sieci Intermarché został udostępniony władzom miasta w celu gromadzenia towarów przekazywanych uchodźcom.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.