Komunikaty PR

Konwój 17 tirów od Intermarché z pomocą dla Ukrainy

2022-04-05  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl

Pomoc dla osób dotkniętych wojną na terytorium Ukrainy płynie ze wszystkich stron. Do szeregu podjętych już przez Grupę Muszkieterów działań dołącza wsparcie z siedziby firmy we Francji. Sieć Intermarché przekazała do Polski tysiące produktów – na transport składa się łącznie 17 TIR-ów z artykułami higienicznymi i spożywczymi o wartości ponad 4 mln złotych. Grupa Muszkieterów w Polsce koordynowała akcję przekazywania darów do organizacji dobroczynnych oraz władz samorządowych w całym kraju.

 

Inicjatywa Grupy i zarządzanej przez nią sieci Intermarché, związana z przekazaniem z siedziby firmy we Francji najpotrzebniejszych produktów, to kolejny wyraz wsparcia dla obywateli Ukrainy. Francuska centrala stanęła na wysokości zadania, szybko reagując na sytuację i odpowiadając na potrzeby rozpoznane przez Grupę w Polsce. Do Polski trafiło w sumie 17 TIR-ów z artykułami zebranymi na około 600 paletach, których łączna wartość wynosi ponad 4 mln złotych.

 

Transporty dotarły już do Gdańska, Ełku oraz Poznania. Do Gdańska przyjechały 3 TIR-y z produktami dla uchodźców przebywających w mieście, jak również dla osób pozostających na terenie Ukrainy. Dzięki współpracy z pomorskimi samorządami część transportu trafiła prosto do Lwowa. W Ełku, do którego dotarły 4 TIR-y, rozdysponowaniem darów zajął się Caritas, przekazując je w całości na Ukrainę. Blisko 300 palet artykułów dostarczono również do Poznania, gdzie władze miejskie przekazują je uchodźcom.

 

Solidarność i wspólne działanie są jednymi z naszych głównych wartości. W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę aktywnie angażujemy się w pomoc na rzecz naszych sąsiadów. Działamy na wielu poziomach, aby dotarła ona wszędzie tam, gdzie jest faktycznie potrzebna i może przynieść najwięcej dobra. Dlatego z jednej strony dostarczamy produkty dla uchodźców oraz osób pozostających na terenie Ukrainy, a z drugiej wspieramy finansowo organizacje humanitarne. Bardzo budująca jest tutaj postawa wszystkich przedsiębiorców zrzeszonych w naszej Grupie, którzy na bieżąco odpowiadają na lokalne potrzeby mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

 

Wyrazem solidarności z narodem ukraińskim było wstrzymanie przez centralę zakupową sieci Intermarché zakupu towarów wyprodukowanych na terytorium Rosji i Białorusi. W pierwszym etapie działań Grupa Muszkieterów postanowiła także wesprzeć Polską Akcję Humanitarną. Sieć Bricomarché za pośrednictwem Fundacji Muszkieterów przekazuje PAH środki finansowe w kwocie miliona złotych, zaś sieć Intermarché wcześniej uzgodnione produkty o łącznej wartości dwustu tysięcy złotych.

 

Ponadto Fundacja Muszkieterów prowadzi szeroką zbiórkę funduszy, do której dołączyć mogą zarówno polscy, jak i francuscy przedsiębiorcy zrzeszeni w Grupie, wpłacając środki na konto. W działania na poziomie lokalnym w Polsce zaangażowani są właściciele poszczególnych sklepów Intermarché oraz Bricomarché, którzy nie tylko podejmują akcje w swoich lokalnych społecznościach, ale również jeżdżą z pomocą na Ukrainę. Na rzecz wsparcia obywateli Ukrainy działają także pracownicy centrali Grupy Muszkieterów. Kolejnym przykładem aktywności jest inicjatywa w Chełmnie, gdzie budynek należący do sieci Intermarché został udostępniony władzom miasta w celu gromadzenia towarów przekazywanych uchodźcom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.