Komunikaty PR

Krosno Glass na Amazon – polskie szkło na zagranicznych stołach

2020-11-18  |  13:12
Biuro prasowe

Krosno Glass jest wiodącym producentem szkła użytkowego w Polsce, z blisko 100-letnią tradycją. Szklane wyroby marki trafiają do klientów na niemal 60 globalnych rynkach. Każdego dnia miliony ludzi korzystają z najwyższej jakości produktów o różnorodnym przeznaczeniu - od kieliszków i szklanek, przez patery i salaterki do serwowania ciast czy owoców, aż po szkła dekoracyjne. Przez wiele lat spółka Krosno Glass opierała się głównie na tradycyjnych kanałach sprzedaży. Jednak kilka lat temu marka postanowiła zainwestować w rozwój e-commerce i tym samym rozpocząć współpracę z Amazon.

Decyzja o rozpoczęciu sprzedaży na Amazon okazała się być dla krośnieńskiej firmy kluczowa. Nie tylko uwolniła pełny potencjał handlu online, ale pozwoliła firmie na dotarcie w najbardziej nowoczesny sposób do milionów nowych klientów w całej Europie. W 2018 roku firma Krosno Glass uruchomiła sprzedaż na Amazon, rozpoczynając od niemieckiego rynku. Dziś z sukcesem sprzedaje produkty również w Anglii, Francji, Hiszpanii, Holandii i we Włoszech, jednocześnie szykując się do debiutu w kolejnych krajach, m.in. w Szwecji czy USA. Ten ruch okazał się szczególnie ważny w dobie szybko postępujących zmian na światowych rynkach i niepewności wywołanej pandemią Covid-19. Dzięki Amazon marka zyskała możliwość szybkiego dotarcia do klienta ostatecznego, przy jednocześnie niskim koszcie szybkiego rozwoju biznesu na zagranicznych rynkach. Firma przyznaje, że ich produkty cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów z Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.

„E-commerce jest obszarem, który znacząco wpłynął na sposób, w jaki firmy starają się dotrzeć do swoich klientów i prowadzą biznes. Sprzedaż szkła również podlega tym mechanizmom oraz zmianom w sposobie zachowania konsumentów. W Krosno Glass doskonale zdajemy sobie sprawę, że ten proces to olbrzymie wyzwanie, ale też wielka szansa dla naszej firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy swoje kompetencje i budujemy narzędzia, które, jesteśmy przekonani, pozwolą nam być jednymi z liderów sprzedaży w kanałach online w naszej branży” – mówi Paweł Szymański, prezes Krosno Glass S.A.

Pomimo trudnego czasu związanego z pandemią, Krosno Glass obserwuje dynamiczny wzrost sprzedaży produktów w całym kanale e-commerce, także za pośrednictwem Amazon. Wyniki z końca września wskazują, że sprzedaż w 2020r. rośnie bardzo intensywnie w stosunku do ubiegłego roku – tylko w pierwszych 9 miesiącach 2020 spółka odnotowała wzrost na poziomie 48,9% w porównaniu z całym rokiem 2019.  W ubiegłym roku firma zrealizowała 45 412 zamówień dla klientów Amazon, natomiast w tym roku jest to już 67 624, uwzględniając wyłącznie wyniki do końca września. Porównując liczbę zamówień zrealizowanych w 2020 r. z analogicznym okresem w 2019 r., Krosno Glass osiągnęło już 230% wzrostu! Choć w tym roku marka zdążyła już osiągnąć 50-procentowy wzrost obrotów wygenerowanych na Amazon w stosunku do ubiegłego roku, to nie zwalnia tempa. Czwarty kwartał jest zawsze kluczowy w sprzedaży do klientów, stąd spółka przygotowuje się do niego szczególnie intensywnie.

Amazon od dawna wspiera sprzedawców w rozwijaniu swojego biznesu i wejściu na rynki zagraniczne dzięki sprzedaży online. Zmiany wywołane pandemią, na które bardzo szybko zareagowali klienci, jeszcze przyspieszą proces digitalizacji handlu. Wzrost zainteresowania zakupami online stwarza szanse polskim przedsiębiorcom poszukującym nowych rynków zbytu dla swoich produktów. Amazon może im w tym pomóc – mówi Marta Jabczyńska, Key Account Manager, Amazon Europe Services.

Krosno Glass chętnie korzysta z dostępnych narzędzi Amazon, które pozwalają zwiększać sprzedaż i usprawniają wiele procesów w firmie. Jednym z nich jest usługa FBA (Fulfillment by Amazon), która okazała się być najwygodniejszą formą współpracy. W tym modelu Amazon odpowiada za pełną logistykę i dostawę przesyłek do klientów. Nie bez znaczenia jest fakt, że Krosno Glass wysyła towar w jedno miejsce, zaś Amazon dystrybuuje go pomiędzy centrami logistycznymi w poszczególnych krajach, aby utrzymać stałą dostępność produktów i najkrótszy czas realizacji. Dodatkowo, Krosno Glass stosuje inne narzędzia Amazon, dzięki którym buduje świadomość marki wśród użytkowników serwisu. Firma utworzyła swoją podstronę na Amazon Stores (https://www.amazon.de/-/en/stores/Krosno/page/83B5D58C-893F-471D-A96B-C54B3CA6EE28?ref_=ast_bln), na której prezentuje wyroby, stosując własną identyfikację wizualną.  A+ Content (rozbudowane karty produktowe) zaś pozwala na dodanie do produktów bogatych treści z obrazami i opisami, co sprawia, że oferta jest atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów oraz pomaga zwiększyć konwersję strony. Przy tak dużej skali działania liczy się każde rozwiązanie, które usprawni pracę, np. Automatic Invoicing (automatyczne wystawianie faktur), czy dodatkowo promuje markę (np. wykorzystanie możliwości reklamowych, m.in. Sponsored Products, Sponsored Brands). Dodatkowo, z pomocą Amazon Brand Registry, firma dba o to, aby wyłącznie ich oryginalne wyroby były oferowane klientom pod marką Krosno.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.